Skip to main content

Hallo, een gewone email die ik vanochtend aan een zakenrelatie heb verzonden en ook door hem is ontvangen wordt vervolgens elke minuut opnieuw naar hem gestuurd. Inmiddels heeft hij mijn adres op z'n spamlijst laten zetten maar nu krijg ik elke minuut een melding dat het mailtje niet kan worden bezorgd. De kpnmedewerker begon over spam maar daarvan is geen sprake. De kpnserver stuurt mijn emailtje elke minuut opnieuw, dat is het probleem.

Dag @Benno64! Ik moest een beetje lachen toen ik het las:see_no_evil: . Wat verschrikkelijk irritant (en gênant) dat dit gebeurd. Gaat het om één specifieke mail die in een loop zit of gebeurt dit met mails die je stuurt?
Dit is een goede case om uit te laten onderzoeken door onze abusedesk. O.a. @Raymondt heeft hier meer verstand van dan ik. Kun je jouw e-mailadres toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zet ik het voor je door. 

 

Hoor graag van je!

 

 

 


Bedankt Lisa, vooralsnog gaat het om 1 emailtje, Ik heb inmiddels 248 berichten dat dit emailtje niet bezorgd kan worden (omdat ik inmiddels bij de geadresseerde op de spamlijst sta). Het is misschien dom maar ik zie niet waar ik mijn emailadres aan mijn profiel kan toevoegen? 


@Benno64 Nee niet dom. Ik had dit even moeten benoemen. Je mag je e-mailadres invullen bij 'Persoonlijke opmerkingen’.


gedaan


Dankjewel! Ik heb het doorgegeven aan @Raymondt. Hopelijk kan hij achterhalen wat hier misgaat. Je hoort nog van ons :relaxed:


@Benno64 :

Ik denk dat jouw computer geïnfecteerd is. Heb je misschien in het recente verleden een verdachte email en/of een verdachte bijlage geopend ? Wordt die email alleen verzonden als jouw computer aanstaat ?


Bedankt voor het antwoord Willy22. Het antwoord is 2x nee. Het is ook niet mijn computer die de email nu 550 x (we zijn toch aan het tellen vanavond) heeft geprobeerd te verzenden maar de kpn server. Het overige email verkeer werkt prima zoals het moet.


Mogelijk heeft Willy22 mij toch op het goede spoor gezet. Het emailtje zat wel in mijn UIT vak. Nu gewist. Zou het gewoon simpel zijn blijven steken? Benieuwd & bezorgd of het zo simpel opgelost kan worden of dat er iets meer aan de hand is.


Hallo @Benno64 ,

Ik heb even gekeken naar de logs op de mailserver, en vaak kan ik daar wel zien of het probleem bij de server of ontvanger speelt (doordat alle mails hetzelfde ID hebben) of toch bij de verzender (doordat alle mails een verschillend ID hebben), en in dit geval lijkt het erop dat het toch op jouw computer ergens misgegaan is. Wat ik ook kan zien is dat om 22:17u gisteravond het gestopt is. Is dat het moment geweest dat je het mailtje gewist hebt en/of de pc in kwestie uitgezet hebt?


@Benno64 :

Dan lijkt het mij dat je IMAP gebruikt (email staat op de KPN server én de email werd elke minuut verstuurd, ook toen de computer uit stond). Het is waarschijnlijk dat de email “beschadigd was” en daarom niet goed kon “worden verwerkt".


Allemaal bedankt voor de hulp en aandacht. Het blijft voor mij een raadsel waarom het emailtje bleef steken en steeds weer werd verzonden. Ik heb het inderdaad om 22:17 eergisteravond uit mijn UIT map verwijderd. Vooralsnog geen problemen meer gehad. vriendelijke groeten, Ben