Skip to main content

Ineens, zowel op de webmail als op mijn computer, zijn alle binnenkomende en uitgaande emails na 2 maanden verdwenen. Dit was jaren niet zo, en nu wel, en dat komt me niet uit. Is dat een veranderde instelling bij mij, of een veranderde beleid van Planet, en hoe kan ik het simpelst zorgen dat alle mails behouden  worden tot aan mijn limiet? GRAAG antwoord!

Hallo @Richard Dickie , emails verdwijnen niet uit zichzelf van de mailserver.

Hoogstwaarschijnlijk  heb je ergens een mailprogramma in gebruik via het POP-protocol, waarbij ingesteld staat dat emails na 2 maanden c.q. 60 dagen van de server verwijderd moeten worden.

 


@Richard Dickie

Probeer eens of het wijzigen van het wachtwoord helpt. Zo ja, dan heeft iemand anders toegang tot jouw account gekregen en verwijdert daar emails die ouder zijn dan ~ 60 dagen. Of heb je misschien nog een ander emailaccount (GMail, Microsoft.com, ………. ) die ook email ophaalt van jouw Planet emailadres ? Dat andere account kan dan ook email ouder dan 60 dagen verwijderen.

Misschien recentelijk een update geïnstalleerd voor jouw emailprogramma ? Daardoor kan die ene POP instelling actief geworden zijn.

Hoewel ik nooit problemen heb gehad met de KPN emailserver, heb ik persoonlijk in mijn emailprogramma 2 accounts gemaakt. 1 die met POP werkt en waarbij ik een optie heb aangevinkt waardoor dat POP account een kopie van de opgehaalde email op de (KPN) server laat staan. Een 2e account werkt met IMAP. Op deze manier heb ik altijd een kopie van alle (belangrijke) email op mijn laptop staan.


Als je het niet meer weet: verander het wachtwoord. Dan kom je er vanzelf achter welk apparaat schuldig is aan het verwijderen van de mail. Uiteraard niet meteen op alle apparaten het nieuwe wachtwoord invoeren. Eerst zorgvuldig de instellingen checken.