Skip to main content
Beantwoord

Mijn Freeler e-mailadres lijkt niet meer te bestaan

  • 7 August 2024
  • 10 reacties
  • 101 keer bekeken

Hoi,

Ik probeerde gister weer in te loggen in mijn freeler.nl webemail, dat door door kpn vele jaren geleden is overgenomen.

Ik kwam terecht bij een pagina wachtwoord wijzigen, en daarvoor moest ik de klantenservice bellen.

Die is het voor mij gaan uitzoeken, heeft me keurig de volgende dag teruggebeld, en ik ik kreeg het antwoord dat het emailadres niet meer bestaat. Klopt dat?

Kan me niet herinneren hierover geinformeerd te zijn door de KPN.

Ik heb daarna nog een email gestuurd naar dit adres, en kreeg Delivery Failure notification, adres niet gevonden.

Groet, Natasja

 

Ben je (nog) wel klant bij KPN @Tanasja ???

Als je geen klant meer bent bij KPN vervalt uiterlijk na zes maanden het account.

Als je wèl klant bent bij KPN en je hebt een ...@kpnmail.nl account zou je dat bewuste freeler-account als alias aan kunnen maken onder je kpn mail account.

 


Hi @Tanasja, welkom hier. 

De vraag is inderdaad of dit adres nog actief is. Als dit zo is, dan kunnen wij voor je een nieuw wachtwoord aanmaken. Mag ik je vriendelijk verzoeken om even met ons te bellen? Dan kan een collega dit voor je nakijken. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


@Alex van KPN

Maar dat bellen heeft @Tanasja al gedaan !!! (Zie haar vraag) Misschien kan jij hier iets betekenen /iets doen ?


Excuus, daar overheen gelezen. Maar als het adres niet meer bestaat zal het opnieuw aangemaakt moeten als alias, in de meeste gevallen kunnen we de Freeler adressen nog aanmaken. Heeft die collega dat ook voor je uitgezocht? Anders zou je toch nogmaals moeten bellen, dat is een kwestie van een paar minuten. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


@Tanasja

Heb je nog wel een abonnement bij de KPN (freeler) ?

Is er misschien een reden waarom dat account/abonnement is opgeheven ? Ik denk bijv. hierbij aan een scheiding en dat jouw ex dat account/abonnement heeft opgeheven. waarschijnlijk stond dat abonnement op naam van jouw ex en daardoor was jouw ex in staat om dat abonnement op te heffen.

Je kunt inderdaad dat Freeler emailadres weer aanmaken (als een alias) aan jouw KPN abonnement. Maak dan een nieuw account aan (kan alleen nog maar met xxxxx@kpnmail.nl ) en hang daar een nieuw Freeler emailadres/-alias aan.

Misschien is er nog een "reservering” aanwezig op dat emailadres. Om die reservering te laten verwijderen moet je met de KPN klantenservice bellen. Zie telefoonnummer hierboven.


Ik ben klant bij KPN (mobiel en internet). Mogelijk is daaraan een kpn email gekoppeld, maar die gebruik ik niet en kan ik niet vinden. Ik ben niet gescheiden of verhuisd of ander rekeningnr. Ik ga nu ff bellen


Log met de KPN ID waar jouw abonnement aan gekoppeld is in op https://email.kpn.com, daar kan je jouw emailadressen beheren. Je kunt daar tot zes emailaccounts aanmaken en jouw @freeler.nl adres als alias op bij één van die e-mailaccounts vastleggen.

 

 


Bij de klantenservice kunnen ze het freeler-adres niet meer vinden, er is dus ook geen reservering op.

Ik vind het vreemd dat kpn zomaar een oud email-adres verwijderd zonder daarover te berichten. Nu ben ik mijn data kwijt.

Mijn indruk is dat het zo gegaan is: 9 jaar geleden heeft KPN freeler overgenomen. Dit is een gratis account, klanten betalen dus niet. Ik ben daarna klant geworden van KPN met mobiel en internet, maar denk dat KPN niet de link heeft gelegd naar dit freerler.nl account van mij. Mogelijk heb ik een jaar geleden een email gehad dat het account binnen een paar maanden opgeheven zou worden; die heb ik gemist. Ik had verwacht dat er een brief gestuurd zou worden, die heb ik beslist niet ontvangen.


Volg het advies van @wjb op en je hebt misschien je account als alias weer terug.

Dat je je data kwijt bent kan KPN natuurlijk niets aan doen. Het is nog steeds gevaarlijk om alleen afhankelijk te zijn van data in ‘the cloud’ en is het altijd verstandig data, mail in dit geval, ook op een eigen medium op te slaan en/of uit te printen. @Tanasja 


@Tanasja 

Dat Freeler adres was waarschijnlijk niet gratis want je betaalde , in ieder geval, voor de telefoontikken die je verbruikte. Als je dat Freeler emailadres een lange tijd niet meer gebruikt hebt dan wordt dat (gratis) emailadres - jammer maar helaas - verwijderd. Ik vrees dat je de waarschuwingsemail toch heb gemist. Stond die email niet in de spammap ? Ik denk/vrees ook dat de KPN bezig is om al die “gratis” emailadressen uit het verleden op te ruimen.

Er is wel degelijk een oplossing voor dit probleem. Maak een nieuw emailaccount aan in “Mijn KPN”. Dit kan echter alleen nog maar met xxxx@kpnmail.nl  Als jouw Freeler adres nog niet door iemand anders gebruikt wordt dan kun je dat emailadres weer aan dat xxxx@kpnmail.nl account hangen als een alias. Maar helaas krijg je daarmee niet al jouw emails terug.

Backup maken:

Maak in jouw emailprogramma een extra account aan dat met POP werkt en naar jouw Freeler adres wijst. Zorg er ook voor dat dat POP account een kopie van alle email op de (KPN) emailserver laat staan. op deze manier heb je in jouw emailprogramma een kopie van "Postvak In”.


Reageer