Skip to main content
Antwoord

Mijn KPN e-mailadres is al eerder gebruikt door iemand anders

• February 11, 2025
  • 8 reacties
  • 143 keer bekeken

bij overstap naar KPN een KPN emailadres aangemaakt. Bij het omzetten van bepaalde applicaties van mijn oude naar mijn nieuwe email adres, krijg ik soms melding dat mijn nieuwe adres al gekoppeld is aan een andere account. Dus ik vermoed dat mijn nieuwe KPN email adres vroeger is gebruikt door iemand die nu niet meer bij KPN zit. Kan ik daar nog iets aan doen, of moet ik een alternatief emailadres aanmaken?

Beste antwoord door Marlon92

​Wachtwoord wijzigen ? Inderdaad het proberen waard, maar dan moet ​@HansBoZ in staat zijn om dat oude emailadres opnieuw aan te maken bij de KPN.

Volgens mij begrijp jij het niet. Hans heeft geen probleem met zijn oude emailadres. Hans heeft een probleem bij zijn nieuwe emailadres. Citaat:

krijg ik soms melding dat mijn nieuwe adres al gekoppeld is aan een andere account. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

@HansBoZ 

Kun je dat oude KPN emailadres aanmaken (als een alias of als een nieuw emailaccount) ? Zo ja, dan is jouw oude emailadres niet bij een andere KPN klant in gebruik. Ik denk/hoop dat de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) hier jou meer over kan vertellen. Als een abonnement wordt opgezegd blijft op dat emailadres nog een 3 maanden lang een “reservering” op staan zodat iemand anders dat emailadres gedurende die tijd niet kan gebruiken.

Het gebruik van een ander (KPN) emailadres is inderdaad het proberen waard.

Stuur eens een email naar dat oude adres. Krijg je dan een foutmelding ? Zo ja, welke ?

De fout kan ook bij de applicaties liggen. Misschien heeft de vorige gebruiker van jouw oude emailadres vergeten om zich af te melden bij die applicaties ?

• February 11, 2025

​Stuur eens een email naar dat oude adres. Krijg je dan een foutmelding ? Zo ja, welke ?

Die zal bij de vraagsteller aankomen.

Het probleem is :

[..]  ik vermoed dat mijn nieuwe KPN email adres vroeger is gebruikt door iemand die nu niet meer bij KPN zit.

• February 11, 2025

Een alias aanmaken, kan dat bij kpn ? Of een extra email adres.
Het is hoe dan ook toch handig om voor dit soort dingen een ander email adres te gebruiken.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

@KeesYagi 

​Stuur eens een email naar dat oude adres. Krijg je dan een foutmelding ? Zo ja, welke ?

Nee, want dat oude emailadres gebruikt ​@HansBoZ niet (meer).

@HansBoZ 

Het grote probleem is dat men bij veel (zo niet, alle) accounts (bol.com, microsoft, ….. ) het gebruikte emailadres niet kan wijzigen of niet het account kan opzeggen. Dan is het simpelste om een nieuw KPN email-alias aan te maken aan jouw huidige account en dat te gebruiken.

@Marlon92 

Wachtwoord wijzigen ? Inderdaad het proberen waard, maar dan moet ​@HansBoZ in staat zijn om dat oude emailadres opnieuw aan te maken bij de KPN.

@HansBoZ 

Laat even weten hoe je dit hebt opgelost.. Ik ben benieuwd.

• February 11, 2025

@KeesYagi 

Nee, want dat oude emailadres gebruikt ​@HansBoZ niet (meer).

Wat noem je het oude adres ?
Ik zie :

Het probleem is :

[..]  ik vermoed dat mijn nieuwe KPN email adres vroeger is gebruikt door iemand die nu niet meer bij KPN zit.

Dus (als ik het goed begrijp) het huidige kpn e-mailadres van de vraagsteller is eerder in gebruik geweest.
HansBoz kan toelichting geven.
( laten we dat even afwachten stel ik voor )

• Antwoord
  • February 11, 2025

​Wachtwoord wijzigen ? Inderdaad het proberen waard, maar dan moet ​@HansBoZ in staat zijn om dat oude emailadres opnieuw aan te maken bij de KPN.

Volgens mij begrijp jij het niet. Hans heeft geen probleem met zijn oude emailadres. Hans heeft een probleem bij zijn nieuwe emailadres. Citaat:

krijg ik soms melding dat mijn nieuwe adres al gekoppeld is aan een andere account. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

@Marlon92 

Klopt helemaal.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Dank allemaal voor jullie reacties.

Het is voor mij een nieuw KPN emailadres wat ik heb aangemaakt als nieuwe KPN-klant. Echter op o.a. Facebook en Linkedin krijg ik een foutmelding als ik dit KPN emailadres wil invoeren als alternatief voor mijn oude Ziggo emailadres, dat het KPN emailadres al gekoppeld is aan een andere Facebook/Linkedin account.

Dus ga ik voor deze apps een extra emailadres aanmaken.

Bedankt voor jullie meedenken!