Skip to main content

Mijn mail account is gekoppeld aan iemand anders van kpn en krijg zijn mail in mijn postvak in inclusief rekeningen enz, ik heb vaker gebeld met kpn en die zeggen account bestaat niet maar kpn mailt zelf met die account onder de naam van die persoon. Hoe slecht is de omzetting van xs4all naar kpn nu geweest dat dit niet gecheckt wordt.

En ik blijf maar mails en gegevens van deze mensen ontvangen.

Een slechte zaak. Een oplossing is er kennelijk niet.

Ik zie nu weer een factuur van klant nummer *** van 16,07 euro.

hiermee kunt u wel achterhalen wie waar aangekoppeld is zonder dat ik de mail adressen vrij geef.

Ik wil mijn xs4all mail adres niet aanpassen, kpn moet zelf de boel aanpassen.

Ik kan dit verhaal ook naar de ombudsman sturen als er nu weer niks gebeurd.

 

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Dit is begonnen na de omzetting van xs4all naar kpn toen kreeg ik een kpnmail adres erbij.


Dan is er toch iets bij de KPN mis gegaan. Desondanks zul je toch zelf aan de slag moeten om dit probleem op te lossen. Zie de eerdere antwoorden hierboven in dit topic.


Maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij zelf dat email adress wel heeft aangemaakt als alias?

En dat ik daardoor er last van heb?

Nee, dit kan pertinent niet. Het adres is van jou. Niemand anders kan dit aanmaken, @Paules Boskabouter.

Maar het kan dus wel zijn dat die andere persoon een mailadres heeft dat erop lijkt, en dan een typefout maakt als hij het adres ergens invult. Of zich vergist in hoe zijn mailadres geschreven wordt. 

 

Voorbeeldje:

Jouw mailadres is paulesboskabouter @kpnmail.nl met een e.

Het mailadres van iemand anders is paulusboskabouter @kpnmail.nl, met een u.

Als die andere persoon nu bij een webwinkel iets besteld en daar per ongeluk paulesboskabouter @kpnmail.nl intypt, dan krijg jij de rekening, en niet de andere persoon. 

 

De oorzaak van het probleem ligt dan ook bij die andere persoon. En dat maakt het oplossen ervan ingewikkeld.

Shyrin en Raymondt hebben er nu voor gezorgd dat de KPN factuur van die andere persoon niet meer bij jou terecht komt. Maar op persoonlijke post van andere instanties en bedrijven hebben wij geen invloed. Dat is iets dat in samenspraak met die bedrijven geregeld moet worden. Idealiter door die andere persoon die een verkeerd mailadres gebruikt. Maar als deze dat niet doorheeft, dan kan het een poos duren. 

Jij kunt eventueel die bedrijven een reactie sturen dat het mailadres niet klopt. Vanuit privacy wetgeving zouden zij dan actie moeten ondernemen zodat het stopt. 


@Paules Boskabouter 

Welk protocol gebruik je om email in jouw emailprogramma op te halen ? Ik denk dat je IMAP gebruikt en dat daardoor die andere persoon niet merkt dat jij zijn email kan lezen.

In dit geval is het beste / effectiefste dat je contact moeten leggen met die andere persoon en deze persoon vertellen wat er aan de hand is. Ben je in staat om een ander emailadres, een telefoonnummer te achterhalen van die persoon ? Als dat niet mogelijk is dan kun je die persoon bijv. nog een brief schrijven (werkt nog steeds !!!).

Dan kun je uitleggen wat er aan de hand is en die persoon vertellen wat er aan de hand is en duidelijk maken dat ook hij een aantal dingen moet veranderen.

Maar, eerder in dit topic werden meerdere suggesties gedaan om deze kwestie op te lossen. Het is nu aan jou om nu hier actie te ondernemen.


Het lijkt mij dat de kpn kan kijken wat wel het goede e-mail adres is van de persoon die het mail adres van paules gebruikt. De gegevens van de andere persoon is bekend, lijkt mij dat kpn deze persoon kan benaderen met deze gegevens.


@Paules Boskabouter

Welk protocol gebruik je om email in jouw emailprogramma op te halen ? Ik denk dat je IMAP gebruikt en dat daardoor die andere persoon niet merkt dat jij zijn email kan lezen.

 Willy, dit is niet relevant. Paules en de ‘andere persoon’ zitten niet in dezelfde mailbox, dat is onmogelijk. De mails die paules ontvangt van de andere persoon, zijn mails die die andere persoon zelf nooit zal ontvangen en nooit te zien krijgt. Ik waardeer je goede bedoelingen, maar in dit geval maak je het juist verwarrender door te suggereren dat beide gebruikers in dezelfde mailbox kijken. Daarvan is al vanaf het begin aangegeven dat dat zeker niet het geval is.


Ik snap de uitleg hoe het werkt of hoe het zou moeten werken. Nee, ik ben niet overtuigd door de feiten, door de uitleg die ik hier onder ogen heb gekregen. Dit zou overigens niet de eerste keer zijn dat de techniek van de KPN "een steekje laat vallen".

Maar ik wil ook niet meer onnodig energie verspillen aan een (uitgebreide) discussie over wat er dan wel of niet aan hand zou kunnen zijn.

@Paules Boskabouter 
Verander eens het wachtwoord van jouw KPN ID en van jouw emailaccount(s). 
Dan weet je zeker dat die andere persoon geen toegang meer heeft tot jouw emailaccount(s). Dit onder het motto “better be safe than being sorry". 

Ik zie wel degelijk een snelle oplossing voor dit probleem:
@Paules Boskabouter 
Vul jouw profiel hier op het forum volledig in. Vermeld bij "Opmerkingen" naam, adres, postcode, woonplaats, KPN klantnummer en andere informatie (voorzover dat te achterhalen is) van die andere persoon. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie.
Misschien is dan iemand van de KPN ( @Erik_  ???) bereid om m.b.v. die informatie dat andere emailadres van die andere persoon op te zoeken en m.b.v. bijv. een privébericht aan jouw door te geven. Dan kan jij die andere persoon een email sturen met daarin een uitleg van wat er aan de hand is. Dan kun je dan ook die persoon vragen om voortaan jouw emailadres niet meer te gebruiken.


@Willy22, je bent volkomen onnodig aan het paniekzaaien.

En ik vind het ook een beetje gek dat jij zo stug blijft vasthouden hieraan terwijl je inmiddels door twee medewerkers van KPN bent tegengesproken. Waarbij dit voor @Raymondt ook nog zijn dagelijkse werk is.

 

Het belangrijkste is: Die andere persoon heeft GEEN toegang tot de mailbox van Paules.

Zoals ik eerder al aangaf: het is niet mogelijk om een e-mailadres meerdere keren aan te maken. Als ik een mailadres heb erikdemoderator @kpnmail.nl, en jij zou deze proberen aan te maken in je MijnKPN, dan krijg je een foutmelding.

 

Het probleem is dus dit:

Maar het kan dus wel zijn dat die andere persoon een mailadres heeft dat erop lijkt, en dan een typefout maakt als hij het adres ergens invult. Of zich vergist in hoe zijn mailadres geschreven wordt. 

 

Voorbeeldje:

Jouw mailadres is paulesboskabouter @kpnmail.nl met een e.

Het mailadres van iemand anders is paulusboskabouter @kpnmail.nl, met een u.

Als die andere persoon nu bij een webwinkel iets besteld en daar per ongeluk paulesboskabouter @kpnmail.nl intypt, dan krijg jij de rekening, en niet de andere persoon. 

 

 

Hoe dit verder opgelost kan worden heb ik al eerder aangegeven:

De oorzaak van het probleem ligt dan ook bij die andere persoon. En dat maakt het oplossen ervan ingewikkeld.

Shyrin en Raymondt hebben er nu voor gezorgd dat de KPN factuur van die andere persoon niet meer bij jou terecht komt. Maar op persoonlijke post van andere instanties en bedrijven hebben wij geen invloed. Dat is iets dat in samenspraak met die bedrijven geregeld moet worden. Idealiter door die andere persoon die een verkeerd mailadres gebruikt. Maar als deze dat niet doorheeft, dan kan het een poos duren. 

Jij kunt eventueel die bedrijven een reactie sturen dat het mailadres niet klopt. Vanuit privacy wetgeving zouden zij dan actie moeten ondernemen zodat het stopt. 

 

Jouw suggestie dat wij de gegevens van die andere persoon zouden opzoeken en doorgeven aan Paules is een schending van de privacy wetgeving. Dit kunnen, en gaan, we dan ook niet doen. Paules kan wel zelf mailen naar de instanties/bedrijven waar hij de verkeerde post van krijgt en aangeven dat ze niet naar de juiste persoon mailen.