Skip to main content

Onder Mijn Mappen (overigens nooit door mij gemaakt) komt een map “Junk” voor.

Dat lijkt een doublure van de map Spam en is buitengewoon irritant en verwarrend.

Ik probeer die map “Junk” te verwijderen, dat lukt wel. maar bij het heropenen van Webmail komt die gewoon weer terug.

Hoe kan ik de map “Junk” definitief verwijderen ???

Junk word waarschijnlijk steeds opnieuw aangemaakt door een emailprogramma op de pc of laptop. Bijvoorbeeld Outlook. Gebruikt u dit? Zo ja, welke versie precies?


Nee, ik gebruik Thunderbird.

Zover ik weet/begrijp is het juist andersom, mappen in Thunderbird worden overgenomen vanuit Webmail.  in dit geval heb ik ook in Thunderbird aanpassingen gedaan, maar die komen ook bij de volgende opstart van de PC weer terug.

 


Hoi @Jaap van 't Veen. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat deze map steeds terug komt. Heb je al eens geprobeerd om die map “Junk” te verwijderen in KPN Webmail?


Hoi @Jaap van 't Veen. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat deze map steeds terug komt. Heb je al eens geprobeerd om die map “Junk” te verwijderen in KPN Webmail?

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Mijn vraag is zeker niet beantwoord/opgelost.

Ik kan Junk wel verwijderen, maar bij het opnieuw opstarten van Webmail komt die map gewoon weer terug.


Dat is vervelend. Je geeft hierboven aan dat je het e-mail adres ook hebt ingesteld in Thunderbird. Heb je een IMAP of POP account aangemaakt?


IMAP; zover ik heb begrepen heeft Thunderbird dat bij één of andere update zo aangepast.

Sinds die tijd heb ik de problemen met die dubbele SPAM mappen.


Zou je eens willen proberen om het mapje "junk” in KPN Webmail te verwijderen en ook in Thunderbird? Bij IMAP wordt de inhoudt van Thunderbird en KPN Webmail met elkaar gesynchroniseerd.


Ik heb nogmaals de mappen Junk (webmail) en Ongewenste berichten (Thunderbird) verwijderd.

En zorgvuldig ingesteld waar nieuwe ‘ongewenste berichten’ moeten worden geplaatst.

Ook na een aantal keren opnieuw opstarten van de PC lijkt het probleem opgelost en heb ik alleen nog de map Spam over.


Zou je eens willen proberen om het mapje "junk” in KPN Webmail te verwijderen en ook in Thunderbird? Bij IMAP wordt de inhoudt van Thunderbird en KPN Webmail met elkaar gesynchroniseerd.

Ik heb nogmaals de mappen Junk (webmail) en Ongewenste berichten (Thunderbird) verwijderd.

En zorgvuldig ingesteld waar nieuwe ‘ongewenste berichten’ moeten worden geplaatst.

Ook na een aantal keren opnieuw opstarten van de PC lijkt het probleem opgelost en heb ik alleen nog de map Spam over.

Wat goed om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Reageer