Skip to main content

Mijn eerste abonnement van Tiscali was via een inbelmodem. Later (januari 2005) heb ik mijn abonnement overgezet naar ADSL. Daarbij kreeg ik een nieuw e-mailadres adslxxxxxx@tiscali.nl. Om het originele emailadres te behouden, hoefde ik daar niet meer voor te betalen. 
Mijn originele emailadres heb ik tot op een paar dagen geleden gebruikt. Ineens was mijn wachtwoord niet meer goed. 
Via Mijnkpn, zie ik echter alleen emailadres adslxxxxxx@tiscali.nl maar niet mijn e-mailadres <voornaam><achternaam>@tiscali.nl. Hoe kan ik dit laatste emailadres weer terugkrijgen bij  mijn KPN-Telfort abonnement, zodat ik mijn wachtwoord kan herstellen en mijn mail weer kan lezen?

Log eens in op je mijn Kpn daar kun je ook de mail adressen vinden o.a. het adsl....  , onder instellingen en dan kiezen mail adres toevoegen als het goed is staat je tiscali mail adres ook vast bij, daar kun je ook aangeven dat het tiscali mail adres je hoofdmail moet worden

Let wel op dat niets verwijderd , als het niet lukt dan moet een moderator het voor je in orde maken


@Anton Broos Telfort :

Heb je misschien een bericht gehad dat dat eerste abonnement “uit de lucht gehaald” zou worden (bijv. per 1 januari 2021) ?

Overigens was dat emailadres niet gratis want je betaalde voor de "gesprekskosten” (per minuut).


Hoi @Anton Broos Telfort, welkom bij ons op het forum. Bij de migratie van Telfort naar KPN zijn alle mailadressen als het goed is meegenomen. Toch mis je wat begrijp ik, staan ze er ook niet onder het Tiscali adres als een alias? Als dat niet het geval is, kan je jouw forumprofiel volledig invullen (met het bewuste e-mailadres bij 'Persoonlijke opmerkingen’)? Als je daarna hieronder een seintje geeft kan ik met je meekijken.

 

Overigens was dat emailadres niet gratis want je betaalde voor de "gesprekskosten” (per minuut).

Gesprekskosten per minuut bij een e-mailadres? Dat werkt zo bij een telefoonnummer, niet bij een mailadres :wink:


@Jasper :

Als men een inbelmodem had (zoals bijv. ik en @Anton Broos Telfort had) in de periode vóór het jaar (pak ‘em beet) 2007 dan was het emailadres/account gratis.  Maar dan moest men natuurlijk wel, voor elke minuut dat men de telefoonlijn in gebruik had, “gesprekskosten” betalen. In dat opzicht was de kostenstructuur voor email destijds net zoals bij een telefoonnummer.

Met de komst van ADSL (ca. 2005) kwam daar verandering in. Men betaalde vanaf dat moment een vast bedrag per maand maar dan hoefde men niet meer (per minuut) “gesprekskosten” te betalen.


Aah op die fiets. Ik dacht dat je bedoelde dat hij dat er nu voor zou betalen, daardoor was ik even in de war :grin:


@Anton Broos Telfort :

Hoeveel tekens heeft jouw wachtwoord voor dat originele emailadres ? Is dat 8 of 9 tekens lang ? Dat was volgens de eisen van Telfort. Maar het kan nu zijn dat jouw wachtwoord vanaf nu de eisen van de KPN moet gaan volgen. En daar geldt dat het wachtwoord minstens 10 tekens lang moet zijn. In dat geval heb je de hulp van een moderator nodig of de (telefonische) hulp van de KPN klantenservice omdat je niet bij jouw email kunt komen (denk: wachtwoord).

Misschien moet je dat originele emailadres nog koppelen aan jouw KPN abonnement ?  Kies daarvoor in Mijn KPN:  Producten > Product koppelen > ………………..