Skip to main content
Ik zit in Frankrijk. Mijn provider hier is Orange. Bij 2 of 3 (Franse) contacten komen niet al mijn emails aan. Sommige wel, sommige niet.Dat is wederzijds: ik ontvang ook niet alles wat zij sturen. Er komen geen foutmeldingen, mijn contacten hebben elk een andere provider. De adressen kloppen. Er komt niets in spamboxen. Met andere, Franse en Nederlandse, adressen heb ik geen problemen. Wat is hier aan de hand svp
@perp



Ik vermoed dat je met dit probleem bij de provider Orange moet zijn. Dit is geen probleem wat KPN kan oplossen.
Dank voor de reactie, maar ik begrijp het niet helemaal. Internet functioneert prima, en ik maak gebruik van mijn email account bij kpn. Wat heeft Orange hier dan mee van doen, behalve dat ik op hun netwerk zit? Orange heeft mij ooit wel een mailadres gegeven, maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt. Vast bedankt voor uw eventuele toelichting
in dat geval kan dat ook een probleem bij KPN zijn. Hierom kan je het best een e-mail sturen naar abuse@kpn.com. Zij kunnen je helpen met de instellingen van de mailserver.
Hallo @perp, welkom! Ook ik kan niet meteen zeggen waar het probleem zich bevindt. Je kunt wel mail ontvangen en verzenden in Frankrijk begrijp ik? Alleen naar sommige e-mailadressen kan het niet. Blijven de mails dan in je Postvak Uit? Voeg je bij deze mails misschien een bijlage toe of noem je een bepaalde website in je mail? Welk toestel gebruik je? En het gaat hier om een @ kpnmail.nl e-mailadres van jouw kant?
Dank voor de reactie. Geen mails in postvak UIT. Volgens ABUSE KPN worden alle mails verzonden. Bijlage mee: soms wel soms niet.Sommige mails met bijlage komen zeker aan zo weet ik. Geen bepaalde website genoemd/ Ik werk met een Samsung ultra 5 laptop, a jaren. Het gaat om een kpnmail.nl mail adres. En zoals gezegd: over het algemeen heb ik geen enkel probleem met het zenden en ontvangen van mail, noch met internet noch met Whatsapp. Degenen die mij zenden en wier mail niet bij mij aankomt krijgen zelf ook geen bericht dat er iets mis

is. Vreemd nietwaar?
Als volgens Abuse alle mails wel worden verzonden, dan ben ik bang dat ik ook niet de oplossing ga hebben. Kan je deze personen wellicht op een ander e-mailadres mailen? Kunnen zij wellicht ook bij hun provider navraag doen of het probleem misschien toch aan hun kant ligt? Als laatste ben ik nog wel benieuwd of je verschil merkt als je met wifi bent verbonden: komen de mails dan wel aan of ook niet?
Van mijn kant is alles via dezelfde WIFI verbinding gegaan. Ik mail nooit buitenshuis.
Ach, sorry. Ik was er vanuit gegaan dat je met Orange bedoelde het mobiele netwerk. Ik zie nu dat zij in Frankrijk ook vaste telefonie en internet aanbieden. Dan zou ik je toch willen vragen om de tegenpartij ook een klein onderzoek te laten starten. Wij weten vanuit ons dat je alles goed hebt ingesteld, je kunt immers naar anderen wel mailen én dat volgens Abuse alle mails eruit gaan. Het probleem ligt dus, denk ik, niet aan onze kant. Ik kan op dit moment vrij weinig voor je betekenen, ben ik bang!