Skip to main content

Sinds ik ben overgestapt van UPC/Ziggo naar KPN kan ik mijn e-mails In Outlook (2019) alleen nog maar markeren voor opvolgen met 1 soort vlag. Ik heb overal op Internet gezocht hoe dat komt, ook bij Microsoft, maar kwam er niet achter. Een kennis meende dat de keuze tussen verschillende soorten vlaggen (opvolgen vandaag, morgen, geen datum, aangepast, gereed, ...) is vervallen bij een nieuwe versie van Outlook. Maar op dit punt is er geen verschil tussen Outlook 2016 (dat ik gebruik) en Outlook 2019 (dat mijn vrouw gebruikt, ook met een kpn e-mail adres).
Toevallig ontdekte ik dat het zit in de protocollen. Mijn kpn mail is ingesteld met IMAP en mijn oudere mail adressen met POP3.
Nergens kan ik vinden dat IMAP de verschillende vlaggen niet ondersteunt.
Weet iemand daar iets van?

Als je de KPN-webmail gebruikt kun je wel diverse kleuren vlaggen gebruiken @MechaNic44 

Van Outlook heb ik geen verstand, is ook geen KPN-issue.

 


Hallo @MechaNic44 

 

Dat werkt bij IMAP inderdaad niet omdat dit niet in het IMAP protocol zit, er is dus geen manier ingebouwd om verschillende vlaggetjes/markeringen van of naar de server te synchroniseren.
 

Als je een account als POP instelt dan staat het lokaal en werkt het wel.


Hartelijk dank, allebei, voor jullie duidelijke antwoorden.


Misschien kun je hetzelfde bereiken door gebruik te maken van Categorieën? Ook hiermee kun je een markering geven aan een e-mail. 


Dank voor je tip.
Maar het gaat niet zozeer om de kleurtjes, maar juist om wanneer opvolgen.


Een andere mogelijkheid zou dan kunnen zijn om de mail vanuit Postvak In te slepen naar Taken. Er wordt dan een nieuwe taak gemaakt met de tekst van de mail en je kunt dan een einddatum van die taak ingeven. 

Het wordt alleen niet gesynchroniseerd met de andere apparaten, denk ik.


Het synchroniseren van taken, contactpersonen en agenda zit niet standaard in outlook maar via Caldav synchronizer kan het wel: https://caldavsynchronizer.org/


@MinneH  en @GeSp:
Dank voor deze nieuwe tips
Het slepen naar taken werkt.
Synchroniseren heb ik nu niet direct nodig.
Ga ik later proberen.
Voor synchroniseren van mijn Outlook agenda met die op mijn Android telefoon gebruik ik gSyncit. Dat werkt goed.