Skip to main content

Na 3 maanden freeler emails verdwenen uit mijn online mailbox. Ik heb ze niet gedownload of verwijderd. Waar kan ik ze terug vinden? Ik kan precies tot 3 maanden terug kijken daarna komen er geen mails meer te voorschijn. Werk op Windows .

@ArtForLife :

Ben je misschien ca. 3 maanden geleden overgestapt van het POP protocol naar het IMAP protocol in jouw emailprogramma (laptop ? smartphone ?) ? Dan heb ik - jammer, jammer maar helaas - slecht nieuw voor jou. Die oude(re) emails zijn gewist. Als jij het POP protocol gebruikt dan werkt de standaard POP instelling als volgt: 1)) jouw emailprogramma haalt de emails binnen en bewaart deze emails op jouw (bijv.) laptop. 2)) POP verwijdert vervolgens de emails van de (KPN) emailserver.

Laat even weten of jij  door dit antwoord geholpen bent.


@ArtForLife :

Er kan ook nog iets anders spelen. En dit is het geval als jouw emailprogramma nu nog met het POP protocol werkt. Je zou de volgende 2 opties aangevinkt kunnen hebben voor Ă©Ă©n of meerdere accounts (emailprogramma):

1)) de optie “Bewaar kopie van emails op server” o.i.d.

2)) de sub-optie "Verwijder emails van server na XXX dagen."

Met deze 2 aangevinkte opties en met XXX ingesteld op bijv. “60” (dagen) zet, wordt een kopie van de emails op de server bewaard maar emails die ouder zijn dan 60 dagen worden automatisch gewist als jij jouw email ophaalt.


Beste @ArtForLife, welkom! Supervervelend dit zeg! Heb je iets gehad aan de hulp van Willy22? Als we nog iets voor je kunnen betekenen, weet je ons te vinden. 


Hi Marcia, ik gebruik uitsluitend webmail dan horen de mails toch zichtbaar te blijven?


@ArtForLife :

Is er iets speciaals gebeurd drie maanden terug ? Nieuw email programma geĂŻnstalleerd ? Overstap naar een nieuwe webmail (van KPN) ? Nieuw account & wachtwoord ingesteld ? Nieuwe manier van inloggen ? Update voor Windows 10 geĂŻnstalleerd ?

Weet je zeker dat je geen emailprogramma (bijv. Mail in Windows 10) gebruikt en alleen webmail ? Want ik heb gelezen dat de nieuwe versie van Mail "(af en toe) niet zo goed werkt".