Skip to main content

Vorige week heb ik in mijn Inbox (IMAP) van telfort.nl een nieuwe map gemaakt en gevuld met belangrijke mails. Gisteren heb ik deze map nog kunnen inzien. Vandaag zijn de mails uit deze nieuwe map verdwenen en zie ik op de webmail van telfort dat het account is omgezet naar KPN. Mijn vraag is of deze mails van de nieuwe map alsnog kan worden meegenomen in de migratie van telfort naar KPN?

@Arminus :

Misschien moet je één van de mappen openklappen. Zie onderstaand plaatje. M.b.v. de driehoekjes (blauwe pijlen) kun je dat doen of met de “hamburger” (rode pijl).

 


In outlook zie ik bij de map: problemen met synchroniseren een melding:

Fout bij het synchroniseren van bericht

Dit is gebeurd nadat ik de naam van de map had gewijzigd.

In andere berichten over IMAP in dit forum zie ik vergelijkbare issues.

Blijkbaar werkt de combinatie  Outlook (365), IMAP en KPN niet lekker samen.

Misschien toch weer overgaan naar POP mail.


@Arminus :

Dan moet je Outlook opdracht geven om de IMAP lijsten van jouw KPN account te "resetten". Althans, zo heet dat in mijn emailprogramma. Ik neem aan dat Outlook ook een gelijksoortig commando/optie heeft met eenzelfde of (iets) andere naam. Dan haalt Outlook van de KPN server de nieuwe IMAP mapstructuur / nieuwe namen van de mappen op. En laat dan die nieuwe namen/mappen ook in Outlook zien.


@Arminus :

Zie het plaatje. Als ik in mijn emailprogramma de optie “Reset IMAP mappenlijst” (blauwe pijl) kies, dan wordt de mappenlijst/-structuur (zoals die op de KPN webmail is ingesteld, rode rechthoek) opnieuw "binnengehaald". Vergelijk dat met het vorige plaatje.

Ik neem aan dat Outlook ook wel zo'n optie heeft.

 

 


Hoi @Arminus, welkom bij ons op het forum. Bij de migratie van Telfort naar ons zouden er geen mails of volledige mappen moeten verdwijnen! Het kan zijn dat de mao verborgen is, zoals Willy ook al noemt. Is het met zijn tops gelukt, is de mail weer terecht?


Volgens mij is het probleem dat ik de map hernoemd heb en daarna zie ik dat er een synchronisatiefout is opgetreden. Ik heb al ingelogd op webmail van KPN,  maar daar zie ik de mail ook niet terug.

 

Ik denk ook dat het beste is om in outlook de instellingen van IMAP opnieuw in te stellen (bij accountinstellingen) en geen submappen meer aan te maken.


@Arminus :

Het kan ook aan Outlook liggen. Er zijn meerdere berichten die melding maken van problemen met de laatste versie(s) van Outlook. Zo waren er berichten dat Outlook - zonder toestemming van de gebruiker - in bepaalde gevallen emails een emailserver ging verwijderen.

Ik denk dat je op onderstaande links (van Microsoft) meer informatie kunt vinden:

https://answers.microsoft.com/nl-nl  (in nederlands)

https://answers.microsoft.com/en-us (in engels)