Skip to main content

Vorige week is er een (geautomatiseerde) update geweest op mijn pc (voor Windows 8.1). Mijn planet.nl account staat al jaren onder Windows Live Mail. Tot mijn verbazing waren alle email berichten die ik moet bewaren (contacten/overleg met organisaties)  verdwenen! Ik heb 2 updates zelf verwijderd, nu op niet -automatisch ingesteld, en vanaf toen kon ik weer email op planet.nl ontvangen en versturen onder Windows Live Mail. Maar hoe krijg ik nu die belangrijke berichten van daarvoor weer terug???  Het account staat op:  in POP3, uit SMTP, en (helaas??) ‘remove from server when deleted from deleted items’...Maar ik heb ze zelf nooit verwijderd!!!  Sta in contact met Microsoft sedert een aantal dagen maar die weten het antwoord (nog) niet…   Wie kan me advies geven???? Bedankt alvast!

Kun je inloggen op webmail? Kijk eens wat daar nog te vinden is…

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Helaas, direct bekeken een week geleden, staat geen oude email in 


Dan ben ik bang dat je het kwijt bent Windows Live Mail is ook wel een beetje verouderd programma, komt uit het Windows XP tijdperk en word al jaren niet meer ondersteund. Misschien een goed idee over te stappen op een nieuwer programma. En kies daarbij dan bij het instellen voor IMAP in plaats van POP3. Bij IMAP blijft de mail altijd ook nog op de server staan. Dat word pas verwijderd als u het in uw programma verwijderd.


Bedankt voor de beantwoording, Nick, kon maar geen afscheid nemen van Windows Live Mail, heb 2 andere mail accounts, maar vind ze minder handig in het gebruik. Bedankt voor de tip


Hoi Anna, welkom op het forum. 

Ik ben ook bang dat je die mailtjes helaas kwijt bent, erg naar. Bij POP accounts worden mails lokaal opgeslagen en in dit geval van de server verwijderd. Ik zou ook het advies van Nick volgen, een nieuwer programma regelen en dit als IMAP instellen. Dan blijven berichten namelijk op de server bewaard zolang je ze zelf niet verwijderd.