Skip to main content

Na installatie ios 16.5 kan ik geen mails meer verzenden. Foutmelding: verbinding met uitgaande server smtp.kpnmail.nl is mislukt. Account opnieuw geïnstalleerd ed, verificatie account okee, maar krijg probleem niet opgelost. Tips ?

Hoi @Peter Ketelaar, welkom op het forum. Dat is gek, ik heb iOS 16.5 ook op mijn telefoon staan maar ik heb dit probleem niet. Heb je dit alleen met ons adres, of ook met andere adressen? 

Werkt dit e-mailadres nog wel op andere apparaten, of werkt het daar ook niet?


Hi Jasper, het probleem is dat ik op 2 verschillende iphones na de ios update geen mails meer kan versturen. Op al mijn andere apparaten (desktop (met andere mail app) en webmail lukt dit wel.

ik heb inmiddels outlook op mijn iphones geïnstalleerd en hiermee kan ik weer wel verzenden (maak gewoon gebruik van mijn kpn adressen). 


Gelukkig lukt het daarmee weer, maar het is wel gek dat het via de standaard Mail app van Apple niet lukt. Ik heb daar ook geen andere berichten over gezien. Heb je de mogelijkheid om het ook met een ander adres te proberen? 


Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, verzenden lukt niet meer, ontvangen daarentegen gaat prima.

zowel op m’n iPhone (iOS 16.6-recent ge-update) als op de iMac (macOS Venture 13.5.1-niet recent ge-update)

Op beide gebruik ik mail en zijn de instellingen de afgelopen tijd niet gewijzigd. Verzenden is via uitgaande server: smtp.telfort.nl

Het domeinnaam van mn email eindigt op tip.nl - zou dat de oorzaak kunnen zijn?

De helpdesk dacht dat het niet aan KPN lag omdat dit op beide apparaten voorkomt. 

 

 


Wat als jij de mailserver smtp.kpnmail.nl gebruikt?

En je moet ook voor uitgaande mail authentication gebruiken.


Dat (kpnmail.nl) heb ik geprobeerd, zowel als hoofdinstelling als alternatief. Dat werkt ook niet. 

Uitgaande mail authentication is niet vereist, tenzij dat onlangs veranderd is en niet gecommuniceerd is in dat geval.. 


Dat (kpnmail.nl) heb ik geprobeerd, zowel als hoofdinstelling als alternatief. Dat werkt ook niet. 

Uitgaande mail authentication is niet vereist, tenzij dat onlangs veranderd is en niet gecommuniceerd is in dat geval.. 

Hallo @jannouwens authenticatie is sinds 1-8-2023 voor thuisaansluitingen ook vereist, dus dit gewoon activeren.

Veiligheidsmaatregel KPN.


Check! Dat werkt @JanD dank

 

misschien kan ik nu dan ook vanaf buitenshuis m’n email versturen, dat zou mooi zijn. 


Graag gedaan @jannouwens