Skip to main content

Na aankoop nieuwe laptop komen steeds hele oude emails terug in de inbox , als je ze verwijderd komen ze later gewoon weer terug . Iemand een idee wat te doen ?? Zijn elke keer enkele honderden emails die je moet verwijderen.

Hoe heeft u het emailaccount ingesteld? Outlook? En heeft u gekozen voor IMAP? Of POP3?


@HP te V 

Ik heb het vermoeden dat je nu een account hebt dat met POP werkt. Het standaard emailprogramma dat meekomt met Windows 10 of 11 laat bij een POP account altijd een kopie van de email op de (in dit geval de KPN) emailserver staan. Dit kan niet worden veranderd door de gebruiker.

Oplossing:

Maak 2 (nieuwe ???) accounts aan in jouw emailprogramma. Één dat IMAP werkt en één dat met POP werkt. Haal met dat POP account alle email (opnieuw ??) op van de (KPN) emailserver. Gebruik dan het IMAP account om eens een FORSE hoeveelheid oude emails te verwijderen. M.b.v. een account dat met IMAP werkt kun je emails dan definitief verwijderen van de (KPN) emailserver.

Het is mijn ervaring dat ca. 95% van alle email ouder dan 6 maanden niet meer relevant is en verwijderd kan worden.


Hartelijk dank voor de reacties. de inbox is weer up to date !!


@HP te V

Ik persoonlijk heb in mijn emailprogramma altijd een POP én een IMAP account. Op die manier kan makkelijk zien wat er in de KPN spammap staat en heb ik een kopie van alle email op mijn laptop staan.