Skip to main content

Ik moest wat opzoeken op een oude laptop (windows vista) en dat wilde ik naar de mailbox op m'n telefoon mailen helaas werkte het niet, toen ging in mijn mailbox in op de laptop (windows mail 2006) en kwamen ineens alle mailtjes binnen prima maar nu was ineens mijn gehele mailbox leeg op mijn mobiel... ik weet inmiddels dat dit komt door de pop3 server op de laptop die helaas niet aangepast kan worden. Ik heb wel alles kunnen exporteren naar een mapje, alleen nu is de vraag hoe krijg ik dit op mijn mobiel (samsung)? Heeft iemand toevallig de oplossing? Want ik heb een hoop belangrijke mailtjes die ik op mijn mobiel wil hebben..

Beste Lisje989,

Kenmerk van POP3 is dat de e-mail van de KPN mailserver naar de PC overgezet wordt, en gewist op de e-mail server, tenzij een optie om dat niet te doen aan staat.   De telefoon gebruikt waarschijnlijk IMAP, waarbij de e-mail op de server staat en blijft staan tenzij gewist op de telefoon… Helaas ken ik Windows mail 2006 niet, alleen Thunderbird. Ik dacht dat Windows Mail 2006 ook IMAP aankan. Je zou een tweede account kunnen aanmaken voor de KPN mailbox, maar dan IMAP. Als Windows Mail, zoals Thunderbird, de mogelijkheid heeft om e-mail van de ene mailbox naar de andere te kopieren, dan kun je de POP inbox naar de IMAP inbox kopieren (niet verplaatsen!)  en zou de e-mail terug moeten zijn…. Wees in ieder geval zuinig op de mail zoals die nu in Windows mail staat, misschien heeft hier iemand  een beter idee!

 

 


Je zult bij het huidige pop3 account eerst bij de instellingen aan moeten geven dat de mail niet van de server verwijderd moet worden. 


Welkom op ons forum, @Lisje989! Zuur dat jouw e-mail van jouw telefoon is verdwenen door een instelling op jouw laptop. Ik zie dat @hmmsjan_2 je al voorzien heeft van antwoord, heel fijn. Hopelijk kun je hiermee uit de voeten.


Beste Lisje989,

Kenmerk van POP3 is dat de e-mail van de KPN mailserver naar de PC overgezet wordt, en gewist op de e-mail server, tenzij een optie om dat niet te doen aan staat.   De telefoon gebruikt waarschijnlijk IMAP, waarbij de e-mail op de server staat en blijft staan tenzij gewist op de telefoon… Helaas ken ik Windows mail 2006 niet, alleen Thunderbird. Ik dacht dat Windows Mail 2006 ook IMAP aankan. Je zou een tweede account kunnen aanmaken voor de KPN mailbox, maar dan IMAP. Als Windows Mail, zoals Thunderbird, de mogelijkheid heeft om e-mail van de ene mailbox naar de andere te kopieren, dan kun je de POP inbox naar de IMAP inbox kopieren (niet verplaatsen!)  en zou de e-mail terug moeten zijn…. Wees in ieder geval zuinig op de mail zoals die nu in Windows mail staat, misschien heeft hier iemand  een beter idee!

 

 

Beste Jan, ten 1e hartelijk dank voor je hulp! Het ging allemaal even moeilijk maar ik heb het zo ver gekregen om thunderbird te installeren en met imap! Ik zie daar nu alleen de mailtjes instaan die ik ook op mijn mobiel heb staan. De oude mailtjes in de windows mail heb ik geexporteerd en staan in een mapje nu is mijn vraag enig idee hoe ik dit nu in thunderbird krijg ik kom er namelijk niet uit...


Beste Lisje989,

Ik heb nog een Vista staan…..   Met Windows Mail folders kun je niets, dat is een of ander database format.

Maar tot mijn verbazing kreeg ik een  KPN IMAP account aan de praat. En ik kon het “Welcome to Microsoft Mail” mailtje naar de KPN inbox kopieren..  Dus het zou moeten kunnen binnen Windows Mail !

 

Succes.


Beste Lisje989,

Ik heb nog een Vista staan…..   Met Windows Mail folders kun je niets, dat is een of ander database format.

Maar tot mijn verbazing kreeg ik een  KPN IMAP account aan de praat. En ik kon het “Welcome to Microsoft Mail” mailtje naar de KPN inbox kopieren..  Dus het zou moeten kunnen binnen Windows Mail !

 

Succes.

Aha oke, ik heb eerlijk gezegd nu nog geen idee wat ik zou moeten/kunnen doen..

Jij kreeg in windowsmail een imap account aan de praat bedoel je? Ik kan alleen de inkomende mail aanpassen als imap maar de server is niet te veranderen en blijft op pop3 server staan..

(denk niet dat het uitmaakt maar ik heb nog een telfort email adres.. aangezien dat nu KPN is geworden.)


Je moet een mail account niet aanpassen van POP3 naar IMAP. Dat kanmeestal niet eens. En als het wel kan word het een puinhoop. Je moet er een 2de account bij maken. Voor hetzelfde emailadres, maar dan IMAP.

Bij het POP3 account stel je in dat deze voortaan geen mail meer van de server wist. Vervolgens kopieer je de mails vanuit het POP3 account naar het IMAP account. 


Je moet een mail account niet aanpassen van POP3 naar IMAP. Dat kanmeestal niet eens. En als het wel kan word het een puinhoop. Je moet er een 2de account bij maken. Voor hetzelfde emailadres, maar dan IMAP.

Bij het POP3 account stel je in dat deze voortaan geen mail meer van de server wist. Vervolgens kopieer je de mails vanuit het POP3 account naar het IMAP account. 

Alleen hoe kopieer ik ze naar het andere account?


Als het goed is heb je nu een POP account met oude e-mail die niet meer aangevuld wordt, en een IMAP account met de nieuwe e-mail. Je kunt een of meer e-mails in het POP gedeelte selecteren met de muis, en vervolgens geeft de rechter muisknop de optie om deze mails te kopieren naar een andere map, kies dan de IMAP inbox.

 

Succes!