Skip to main content

Beste helpdesk,

 

Ongeveer twee maanden geleden zijn wij van internetprovider overgestapt van KPN naar Ziggo (op advies van KPN, i.v.m. maximaal leverbare internetsnelheid).

Om zeker te zijn dat hierbij niets verloren zou gaan heb ik meermaals telefonisch contact gehad om alles te regelen. Dit is helaas niet gelukt - sindsdien is het verzenden en versturen van email via de outlook applicatie niet meer mogelijk.

Het betreft een @ 12move.nl email adres waarbij het waarschijnlijk te maken heeft met de STMP instellingen. Daarnaast is er nog een ander email adres waarbij ditzelfde probleem voorkomt, alleen is de domeinnaam hiervan anders. Echter staan dezelfde serverinstellingen hier als bij het @ 12move.nl adres.

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:

Server: mail.kpnmail.net

Poort: 25

Versleutelingsmethode: Geen

 

Server: mail.kpnmail.net

Poort: 587

Versleutelingsmethode: SSL/TLS

 

Er zijn nog andere combinaties van poort/versleutelingsmethode die ik heb geprobeerd, maar deze kan ik niet meer reproduceren. Ik zal nog een screenshot van de instellingen delen voor de volledigheid.

 

Het emailadres is niet geblokkeerd.

https://blacklist.kpnmail.nl/

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

 

Groet,

Thomas

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hoe euhm... komt u aan dat emailadres? U zat bij Ziggo, maar dat adres behoorde toe aan Telfort toch?

Lukt het je nog om via webmail in te loggen?


Hi Nick, dank voor je reactie. 
Net andersom! Eerst Tiscali, wat (als ik mijn niet vergis) overging in Telfort, toen overging in KPN. Nu van internetprovider overgestapt van KPN naar Ziggo. Echter wel nog afnemer van een Email Only abonnement bij KPN, ivm behoud van email. 

inloggen op Webmail is geslaagd, hier dus geen problemen. Enkel is het gebruik van email via outlook gewenst.


U zegt in uw eerste bericht ...

Ongeveer twee maanden geleden zijn wij van internetprovider overgestapt van Ziggo naar KPN (op advies van KPN, i.v.m. maximaal leverbare internetsnelheid).

... maar dat klopt dus niet, u bent juist naar Ziggo overgestapt? 


Je hebt gelijk, dat klopt niet. Ik zal het aanpassen.


Hallo @Thomas12move, in jouw bericht zie ik KPNMail.net staan.  De mailserver instellingen van KPN zijn:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
 


Beste Jeroen, dank voor je reactie.

Ik heb je instellingen geprobeerd (dus met imap.kpnmail.nl ipv hieronder genoemde pop.kpnmail.nl), helaas zonder succes. Nog even voor de volledigheid, de instellingen zoals voorheen ingevuld (waarmee het dus werkte, zijn):

pop.kpnmail.nl 995 SSL/TLS 

SMTP.kpnmail.nl 587 SSL/TLS

waarbij ik alle drie mogelijke opties die eronder staan heb geprobeerd: (1) aanmelden met behulp van gebruikersnaam en wachtwoord, (2) dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende e-mail, (3) aanmelden bij de server voor inkomende mail voordat de mail wordt verzonden. 
 

Heb je toevallig nog een suggestie?


Krijg je een foutmelding na het instellen en het ontvangen van e-mail dat lukt nog wel met de 12move e-mailadressen?


Je hebt gelijk, dat klopt niet. Ik zal het aanpassen.

Aha, mooi, ik zie nog iets...

Dit is helaas niet gelukt - sindsdien is het verzenden en versturen van email via de outlook applicatie niet meer mogelijk.

Verzenden en versturen? Is dat niet hetzelfde? 😱


...aanmelden met behulp van gebruikersnaam en wachtwoord

De gebruikersnaam moet het volledige emailadres zijn. Dus ook wat er achter het @ staat. Gebruikt u dat zo?


Hi @Nick83 
scherp, dat is inderdaad hetzelfde. Probleem deed zich eerst ook voor met inkomende mail; maar gisteren werd hier plotseling nieuwe mail opgehaald. Vandaag echter weer zonder resultaat. De volledige gebruikersnaam is inderdaad ingevuld. 
 

@Jeroen_dB

ik krijg de foutmelding in outlook:

”Er is iets misgegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Probeer het opnieuw.” Ik kan eventueel ook de microsoft outlook foutcodes voor je reproduceren als dat helpt in de zoektocht naar de oplossing.


Probeer het eens als volgt:

En dan...

En...

Maar u klikt hier op "Nieuw..." uiteraard. 

Klik op "Meer instellingen...".

En...

OK.

En dan op "Accountinstellingen testen...".

Dan klaar...