Skip to main content

Na overstap op KPN Alles-in-1 abonnement is oud Planet adres opgeheven

• June 6, 2025
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

Een half jaar geleden ben ik overgestapt naar KPN. Ik heb nog uit de Planet tijd een emailadres wat eindigt op planet.nl. Hier betaalde ik 4 euro per maand voor. Bij het overstappen naar KPN werd gezegd dat mijn planet email adres zou worden ondergebracht onder mijn nieuwe account en ik de 4 euro per maand niet meer hoefde te betalen. Dit zou KPN voor me regelen. Er werd zelfs gezegd dat ik mailtjes over het opheffen van mijn oude account kon negeren. Dit is helaas mis gegaan. Ik heb op 3 mei een email gehad waarin werd aangegeven dat mijn account zou worden opgeheven, maar daar heb ik dus niks mee gedaan. Sinds gister is mijn planet-adres opgeheven en zijn al mijn  emails weg! Ik baal hier heel erg van. Mijn hele emailarchief met belangrijke mails die ik heb bewaard is weg!

Ik vind dit echt een rare gang van zaken. Ten eerste is me beloofd dat dit overgezet zou worden naar mijn nieuwe account. Daarnaast vind ik het gek dat er kennelijk maar 1x een mailtje van KPN komt en dat ze daarna al je emailadres opheffen.  Ik begrijp ook niet dat dit niet terug gedraaid kan worden. Alles is toch niet opeens weg? Ik heb inmiddels wel via een alias opnieuw mijn oude emailadres weer in gebruik, maar ben dus wel mijn hele archief kwijt. Ik vind de reactie van KPN ook niet ok. Ze halen hun schouders er over op. Tja is gebeurd, had misschien niet zo gemoeten, maar kunnen we niks meer aan doen. Ik heb inmiddels een klacht ingediend, maar daar verwacht ik niet al te veel van.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 6, 2025

Dag ​@Jacob N dat is inderdaad balen maar weg is inderdaad ook echt weg. Het advies is altijd om een mailaccount nooit als archief te gebruiken. Bewaar belangrijke zaken altijd op een veilige plek!!

• June 6, 2025

Je moet gewoon zelf een backup maken van je mail.

Misschien is je emailaccount helemaal niet weg. Misschien is het gewoon correct overgezet. Maar daarbij verlies je wel de mailhistory. Dus dat je die kwijt bent is niet vreemd als je IMAP gebruikt in je mailprogramma en de inloggegevens hetzelfde zijn gebleven. 

Vertel eens wat meer. Hoe lees jij normaal gesproken je email? Emailprogramma? 

Overigens zal je nu een TV+ abonnement hebben. En geen Alles-in-1 abonnement. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

​@Jacob N 

Om dit soort rampen in de toekomst te voorkomen wil ik je aanraden om naast jouw IMAP account ook nog een POP account in jouw emailprogramma aan te maken. Zorg er voor dat dit account een kopie van alle email op de server laat staan. Op die manier kweek je een archief op jouw PC / laptop van alle email die bij Postvak In binnenkomt.

Als je (opnieuw) een emailtje krijgt over het opheffen van jouw oude planet.nl account dan was dat wel een teken dat dat account nog niet is overgezet, ondanks de beloften van de KPN.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Jacob N. Welkom op de community! Wat ontzettend vervelend dat dit zo is gelopen. Ik snap heel goed dat je hier enorm van baalt, zeker als je belangrijke e-mails en je volledige archief kwijt bent geraakt. Je bent er bij je overstap vanuit gegaan dat alles goed geregeld zou worden en dat je je planet.nl-adres kon behouden zonder extra kosten. Als dat vervolgens toch misgaat, dan is dat natuurlijk heel frustrerend. Helemaal als er daarna weinig gehoor lijkt te zijn voor je situatie.

Ik begrijp hoe vervelend dit moet zijn, maar helaas kan ik dit zelf ook niet herstellen.  Je geeft aan dat je inmiddels al een klacht hebt ingediend, dat is een goede stap. Hopelijk is er toch nog iets mogelijk, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet.Â