Skip to main content

Sinds kort ben ik overgestapt van KPN op een andere provider, t-mobile, en ik kan nu op mijn IPad geen mail meer verzenden, wel ontvangen. Ook op mijn telefoon kan ik niets verzenden maar ook niets ontvangen. Met mijn laptop zijn er geen problemen.  En ook niet als ik gebruik maak van de WiFi van de buren, dan doet de mail het op mijn iPad prima. 
Mijn e-mail adres heb ik behouden (e-mail only) en eindigt op ***. De host naam voor de inkomende post is imap.xmsnet.nl.

die voor de uitgaande post heb ik geprobeerd op smtp.kpnmail.nl proberen te zetten maar dat lukt niet.

hij geeft aan dat het wachtwoord niet klopt maar dat heb ik gewijzigd en dan klopt het nog steeds niet. 
wat zou ik kunnen doen?
Met vriendelijke groet,

jacqueline

 

Admin: domein verborgen

@Javers 

Dan neem ik aan dat jouw buren abonnees van de KPN zijn ?

Hoe leg jij verbinding tussen de iPad, telefoon en laptop enerzijds en de KPN emailservers anderzijds ? Gebeurt dat via een mobiele verbinding of via een vaste verbinding ?

Als je via het netwerk van een andere provider (bijv. T-Mobile) contact wil leggen met de KPN emailservers dan moet je op elk apparaat en per account de optie(s) “Authenticatie/Verificatie” (hoe die optie bij jou ?) aanvinken en de bijbehorende opties aanvinken /velden invullen.


Dankjewel Willy22 voor je antwoord. We leggen mobiel contact met de server. 
Wat je schrijft over authenticatie/verificatie begrijp ik niet. MD5, NTLM, het zegt me allemaal niets. En nu staat ‘wachtwoord aan gevinkt maar ik heb geen idee om welk wachtwoord dat gaat😏


@Javers 

Ik had iets duidelijker moeten zijn. Zie de pijlen in het plaatje. Het plaatje geeft aan hoe het er in mijn emailprogramma uitziet. Bij de “uitgaande server” (rode pijl) moet je waarschijnlijk de optie “………. verificatie ….. “  (blauwe pijl) aanvinken en dan misschien nog de bijbehorende velden invullen/opties wel of niet aanvinken.

 

 


Bij mij ziet het er wel anders uit. 
server uitkomende post staat op smtpkpnmail.nl

als ik daarop doorklik een rijtje met host naam, gebruikersnaam, wachtwoord, gebruik ssl op aan, authenticatie: wachtwoord

 


Hoi @Javers, welkom op ons forum!
Als je wel kunt ontvangen maar niet verzenden sluit dat al een hoop uit. Het moet dan echt iets van een instelling op je apparaat zijn. Ieder apparaat en mailprogramma ziet er weer anders uit. Wat voor apparaat/programma gebruik je? Op onze site kun je hier ook een aantal handleidingen voor vinden: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen

 

Je wachtwoord resetten kan via Email.kpn.com, daar log je in met je MijnKPN. Het is wel belangrijk dat je je e-mail only abonnement daaraan gekoppeld hebt. Als je dat nog niet gedaan hebt kun je dat doen via je MijnKPN, je hebt daarvoor wel je klantnummer nodig.


Met mijn laptop zijn er geen problemen.

Hallo @Javers , je schrijft dat je via je pc wèl alles kunt doen, dus daar even instellingen vergelijken met de instellingen op je mobiel en die op je mobiel dus even aanpassen.

 


@Javers 

Mijn inschatting van jouw situatie is dat jouw laptop en iPad de WiFi (+ vaste aansluiting) bij jouw thuis gebruiken terwijl je voor jouw telefoon alleen een mobiele verbinding gebruikt.

Het is (zoals @Thomas zegt ) in dit geval waarschijnlijk een kwestie van de juiste instellingen kiezen. Probeer of het helpt dat je i.p.v. SSL TLS kiest.

Omdat de laptop wel goed werkt kun je kijken wat - qua instellingen voor het emailprogramma - de verschillen zijn tussen jouw laptop en bijv. jouw telefoon.

Als je alleen IMAP gebruikt (en geen POP) kun je ook het volgende proberen, het volgende wil ook nog wel eens helpen: Verwijder een account dat problemen veroorzaakt, zet het apparaat een tijdje uit, en maak het account opnieuw aan.


Heel hartelijk dank voor alle goede adviezen! Door een combinatie daarvan kon ik mijn probleem uiteindelijk oplossen. Nu wist ik hoe ik mijn wachtwoord kon wijzigen en ik begreep ook hoe het met de instellingen zit. Superfijn!