Skip to main content
Antwoord

Na verplaatsing email is attachment verdwenen

• September 10, 2025
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Beste Community

Al geruime tijd doet het volgend probleem zich voor;
Voor mijn zakelijke e-mail verkeer gebruik ik naam@hetzakelijkadres.nl gehost door een andere hosting provider. 
Na het ontvangen van een mail, op dit adres, verplaats ik deze naar een map onder de inbox van een xs4all e-mailadres.
Regelmatig, niet altijd, is na deze verplaatsing het attachment verdwenen. Dat wil zeggen in de mail client (apple mail, iphone mail maar ook in webmail) zie je de attachments nog wel staan maar deze zijn leeg en niet meer te openen.

Voordat ik de mail verplaats is het attachment overigens nog prima in orde.

Ik weet niet of dit probleem nu aan mijn hosting provider, Apple of aan XS4ALL/KPN ligt maar misschien kan iemand mij verder helpen.

Vriendelijke groet,

Coen

Beste antwoord door HeidiV

Hi Coen,

Onder Outlook (Windows en Android) doe ik ook vrij vaak dat soort acties en dan blijven de bijlagen intact.
Voor iPhone is outlook beschikbaar, je zou die kunnen proberen.

Op een Mac (of Windows machine) zou je een gratis mailprogramma zoals Thunderbird kunnen proberen, Thunderbird heeft een versie voor MacOS maar helaas niet voor iPhone.

4 reacties

HeidiV
Topper
  • September 10, 2025

Hi ​@Coenb72 

Welk mailprogramma gebruik je?
Zijn het allemaal IMAP accounts?

Gaat het ook wel eens fout als je de mail kopieert naar een ander account?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Hoi Heidi,

Eigenlijk alleen maar Apple mail. En dan meestal op m’n iPhone. 
Kopieren kan niet in deze mail cliënt. 

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Hi Coen,

Onder Outlook (Windows en Android) doe ik ook vrij vaak dat soort acties en dan blijven de bijlagen intact.
Voor iPhone is outlook beschikbaar, je zou die kunnen proberen.

Op een Mac (of Windows machine) zou je een gratis mailprogramma zoals Thunderbird kunnen proberen, Thunderbird heeft een versie voor MacOS maar helaas niet voor iPhone.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 12, 2025

Hi ​@Coenb72 en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je al wat hulp hebt gehad! Super dat je hiermee helpt ​@HeidiV. 😄

Is het met die tips gelukt om de bijlagen intact te houden?