Skip to main content

Na het wijzigen van het accountwachtwoord bleken gekoppelde emailadressen niet meer te werken en ook niet zichtbaar in het overzicht op mijnkpn onder het desbetreffende account.

Wij hebben in elk geval een van de emailadressen dringen terig nodig vanwege zakelijk gebruik.

Email op het primaire emailadres werkt gewoon

Ik heb de mogelijkheid gezien om een nieuw emailadres toevoegen aan het emailaccount maar dit is niet de bedoeling, de verdwenen adressen worden niet geaccepteerd (logisch deze zijn al in gebruik)

 

Een voor ons erg belangrijk alias (mailadres) is niet meer bereikbaar nadat ik het wachtwoord van het emailaccount gewijzigd heb.

In het accountoverzicht zijn de aliassen ook niet (meer) vermeld

Het primaire emailaccount waaraan de aliassen gekoppeld waren werkt wel.

Het betref een “hetnet” emailadres

Help!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


@Peter Volkman :

Het wachtwoord voor één emailaccount geldt ook voor alle aliasen die eraan hangen. Heb je wel het wachtwoord aangepast in jouw emailprogramma ? Of heb heb je per ongeluk één of meer aliasen verwijdert ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Peter Volkman :

Hoeft niet. Als je - bijv. per ongeluk - emailadressen verwijdert dan worden die een bepaalde tijd “in quarantaine” gezet. Je moet dan een moderator vragen om deze emaildressen uit “quarantaine” te halen. dan kun je deze emailadressen weer direct gaan gebruiken.


Hoi, als ik in Tunderbird wel het account met bijbehorend (hoofd) email werkend heb, dan ga ik er van uit dat ik het wachtwoord ook hier correct gewijzigd heb.

Hoe kan ik navragen of de aliassen in quarantaine staan cq of ik ze terig kan krijgen? 

 


@Peter Volkman :

Heel simpel. Stel een concrete vraag hier in dit topic aan de moderatoren en wacht op hun reactie.


Beste moderator,

 op welke wijze kan ik nagaan of onze email adressen (aliassen) gekoppeld aan ons primaire emailaccount in quarantaine staan? 

 


Beste Moderator,  zou het kunnen zijn dat derden ingelogd hebben op mijn email of “mijn KPN”  en zaken gewijzigd hebben? (Zondagnacht)

Bij het openen van Thunderbird of via mail (windows 10) wordt alleen maar gevraagd om het wachtwoord.

Onze wachtwoorden blijken niet de juiste.

Bij een alias zou dit niet nodig moeten zijn dacht ik. 

Ik krijg geen foutmelding bij het versturen van een mail naar het mailadres.

Inloggen via Webmail lukt uiteraard ook niet (alleen nog op het primaire email account).

Het gaat om een voor ons eigenlijk onontbeerlijk emailadres waar al het zakelijk mailverkeer, opdrachten, facturatie (ook van KPN:slight_smile: ) en veel gekoppelde inlog plaats vindt.

Alvast bedankt voor uw aandacht.

 

 


Hoi @Peter Volkman, welkom op het forum.

Met een alias hoef je nooit in te loggen, alle email komt automatisch binnen op het hoofemail adres. Je gebruikt het hoofdemail adres en het wachtwoord om in te loggen, dit geld voor zowel de webmail als voor een emailclient, zoals outlook of thunderbird. Als jij met jouw MijnKPN gegevens op deze pagina kun jij zien welke aliassen er nog geregistreerd staan. Zou jij het email alias waar het om gaat en jouw klant nummer aan jouw profiel willen toevoegen ? Dan kan ik met je mee kijken.