Skip to main content

Ik heb een andere laptop waar ik alles opnieuw heb moeten installeren echter, niet alle emails die in mijn KPNmail staan(zichtbaar via webmail) worden geladen in outlook op mijn laptop. Heeft iemand een idee hoe je dit kan fixen? Ik heb ook al naar de filter etc gekeken maar daar is geen bijzonderheid/afwijking te zien. Alvast bedankt!

mvgr Alex

Hallo @AMAB 

 

Welke outlook versie heb je, is dat de (new) outlook die bij Windows zit of 1 bij een Office versie?

Zijn het willekeurige mails die niet zichtbaar zijn of tot/vanaf een bepaalde datum?

Alle mail zie je wel in KPN webmail?


@AMAB 

Gebruik je IMAP of POP om je mail binnen te halen in Outlook?


@GeSp, bedankt voor je reactie het is idd de nieuwe outlook die bij office 365 zit. De mails zijn zichtbaar vanaf moment dat ik outlook heb geconfigureerd, Ik zie wel alle emails in KPNwebmail.


@AriënC , bedankt voor je reactie, het is IMAP


Hallo @AMAB 

 

Je zou kunnen proberen of herstellen van de weergave instellingen werkt:

 


Beste GeSp, bedankt voor je reactie, jouw suggestie geprobeerd maar het heeft niet geholpen.


@AMAB 

Dus je hebt op datum A Outlook geïnstalleerd en alle emails met een datum voor datum A worden niet “geladen” ? (In werkelijkheid wordt slechts een gedeelte van de email geladen.) Dit doet toch vermoeden dat je POP gebruikt.

Maakt het nog iets uit of je in KPN webmail alle emails als “ongelezen” markeert ?

Verplaats eens, in de KPN webmail, alle email naar een andere map en dan weer terug naar "Postvak IN". Kun je nu die emails wel weer zien in Outlook ?


Hi WMG-N, bedankt voor je reactie. Het is echt IMAP en jouw advies geprobeerd echter, zonder resultaat. Ook het opnieuw synchroniseren zorgt er niet voor dat de oude emails binnen komen.

mvgr. Alex


@AMAB

Dit is echt te absurd voor woorden.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je jouw emails veiligstelt, Outlook verwijdert, verwijder of stop zoveel mogelijk programmas en Services die op de voorgrond én de achtergrond draaien (met behulp van Windows Taakbeheer, Windows Taakplanner en Windows MSConfig) en dan opnieuw Outlook probeert te installeren. In Windows 10 en 11 draaien een heleboel Services op de achtergrond.

Vaak krijg je bij het installeren van een programma vooraf de waarschuwing dat je alle/zo veel mogelijk actieve programmas moet stoppen. Dit kan ook gelden voor een antivirus programma. En mensen denken vaak dat ze die waarschuwing kunnen negeren maar dan kun je deze situatie krijgen.

MsConfig is het ideale programma om jouw computer met zo weinig programmas mogelijk op te starten.


Hi WMG-N, bedankt voor al je adviezen en idd alles opnieuw installeren is wellicht de beste optie. Gaan we doen.

nogmaals bedankt!

mvgr. alex 


@AMAB 

Ik hoop van harte dat dit helpt. Hierna weet ik het ook niet meer ………………...


Hoi @AMAB, welkom op onze community! Ik zie dat je al goed geholpen wordt! Is het met de reset gelukt?


@Thomas, dankjewel, niet helemaal. Nu blijft het steken bij mails van 2019 terwijl in de webmail de e-mails verder teruggaan. Dus, ik weet het niet meer. Wellicht hebt jij andere opties? mvgr. Alex


@AMAB 

Kun je wel alle emails in de spammap zien ?


@WMG-N bedankt voor je reactie, nee


@AMAB 

Een andere mogelijkheid is om het hele besturingssysteem opnieuw te installeren en dan te hopen dat deze problemen worden opgelost. Ik persoonlijk installeer Windows opnieuw als er te grote problemen zijn ontstaan die ik niet kan oplossen.

Misschien helpt het volgende wel.

Maak in het emailprogramma een extra account aan dat met POP werkt. Zorg ervoor dat dit POP account een kopie van de emails op de KPN emailserver laat staan. Haal dan alle emails binnen met dat POP account. Verplaats in de webmail alle emails naar (een) (nieuwe) tijdelijke map(pen). Kopieer in jouw emailprogramma vanuit het POP account alle emails terug naar “Postvak In” van het IMAP account. Dan zet jouw emailprogramma alle email terug op de KPN emailserver in “Postvak In".

Misschien dat nu alle emails nu wel zichtbaar zijn in het IMAP account in jouw emailprogramma ?


@AMAB 

Om alle andere emails zichtbaar te maken kun je meerdere varianten van deze (bovenstaande) “truc” gebruiken. Hopelijk helpt het.


Reageer