Skip to main content
Antwoord

Niet alle inkomende mails worden op Webmail gezet

• October 14, 2025
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik merk dat niet alle mails die ik ‘normaal’ op mijn Outlook staan/komen op mijn KPN Webmail terecht komen. ik heb de spambox al nagelopen. Daar staan ze ook niet in. 

Mails die ik echt wil bewaren zet ik handmatig in Webmail door ze door te sturen.

Weet iemand hoe dit zit en/ of wat ik verkeerd doe?

Beste antwoord door Pelikanos

Sorry, ik was niet zorgvuldig genoegen ongeduldig. Ik heb wel jullie tips opgevolgd (Imap ipv POP). Ben gaan testen en zag toen waar ik over struikelde: een behoorlijke vertraging in weergave in Webmail.

Jullie bedankt voor meedenken en tips.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 14, 2025

Heb je Outlook misschien als POP ingesteld en eerder geopend dan de webmail en niet ingesteld dat er een kopie bewaard moet blijven???

Dan is inderdaad de webmail leeg.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

@Pelikanos 

Welk protocol gebruik je in Outlook ? POP of IMAP of misschien beide naast elkaar ?

Heb je misschien aparte 2 emailaccounts aangemaakt in “Mijn KPN” en gebruik je in Outlook misschien een combinatie van het POP protocol en het IMAP protocol ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Sorry, ik was niet zorgvuldig genoegen ongeduldig. Ik heb wel jullie tips opgevolgd (Imap ipv POP). Ben gaan testen en zag toen waar ik over struikelde: een behoorlijke vertraging in weergave in Webmail.

Jullie bedankt voor meedenken en tips.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

@Pelikanos 

In de KPN webmail is er een knop waarmee je de software kunt dwingen om de informatie te verversen.

Een ander probleem is dat de KPN webmail nog een aantal storende foutjes heeft waardoor het kan lijken dat een aantal berichten niet aanwezig zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Ik heb webmail op elke 5 minuten verversen staan. Dan valt het wel mee.

Je kunt daarnaast ook klikken op de 2 ronde kromme pijltjes rechtsboven om de mail van de server op te halen.