Skip to main content

Ik heb op een externe locatie, waar ik verbonden met lokaal wifi netwerk), een uitgebreide mail (….@kpnmail.nl) voorbereid op mijn ipad en verstuurd. Echter is niet verzonden / terug te vinden (noch in outbox / verzonden / concepten). Mijn ipad geeft wel een melding dat er 2 niet verstuurde mails zijn.

Vraag: waar / hoe vind ik deze mails?

Hallo @Zoever 

 

Als je via een ander (Wifi) netwerk mails verstuurd en dat lukt niet dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen van de uitgaande mailserver, je kan via de iPad toestelhulp controleren of alle instellingen goed staan, let dan vooral op dat je de authenticatie gegevens (e-mailadres en wachtwoord) invult, er staat vaak dat het optioneel is maar dat is niet meer zo.

Hopelijk gaan dan ook de 2 nog niet verzonden mails er wel uit.
Waar je die mails kan vinden als ze als niet verzonden blijven staan weet ik ook niet.
Ik ben hierover meer berichten op diverse fora tegengekomen, zelfs 1 uit 2009, helaas stond er bij de berichten die ik bekeken heb geen oplossing bij en ook niet waar die mails te vinden zijn.

 

Hier kan je trouwens ook de juiste mailserver gegevens vinden: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

 

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord


Dank voor je reactie.

De instellingen op mijn iPad en iPhone staan zoals je hebt aangegeven.

De enige oplossing die ik normaliter zelf gebruik (alleen helaas deze keer niet), is mijn iPad via hotspot op mijn telefoon (4G) te verbinden met netwerk.


Hoi @Zoever 
Als een mail niet verzonden is dan blijft hij in de outbox staan en probeert hij het later weer, misschien is ie inmiddels al wel verzonden?

Ik denk het niet, maar kijk anders ook even in de spammailfolder


Hi @Zoever, welkom bij onze community. 

Ik begrijp dat dit wel goed gaat wanneer je met 4G verbonden bent. Gaat het hier specifiek om 1 netwerk waar dit niet lukt? Of op alle WiFi-netwerken waarmee je verbindt? 

Op het moment dat het niet lukt op de iPad, zie je het bericht wel in Webmail? Het lijkt er namelijk op dat de iPad dan geen verbinding maakt met de server, maar je zou het wel moeten zien in Postvak Uit.

 


Reageer