Skip to main content

Ik heb een vraag. Mijn abonnement loopt af per 23 augustus en een nieuw abonnement afgesloten per 15 augustus. Reden is verhuizing. Via de kpn winkel en telefonisch geregeld. Nu mijn vraag, kan ik dezelfde emailadressen blijven gebruiken. Ik heb geen gebruik gemaakt van de optie verhuizing op advies van verkoper in kpn winkel want nu maak ik gebruik van een aanbieding van 6 maanden.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

 

Admin: nieuw topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Ik heb een vraag. Mijn abonnement loopt af per 23 augustus en een nieuw abonnement afgesloten per 15 augustus. Reden is verhuizing. Via de kpn winkel en telefonisch geregeld. Nu mijn vraag, kan ik dezelfde emailadressen blijven gebruiken. Ik heb geen gebruik gemaakt van de optie verhuizing op advies van verkoper in kpn winkel want nu maak ik gebruik van een aanbieding van 6 maanden.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Hallo @Wim feodor als je wèl van de verhuisservice gebruik had gemaakt had je 2 wifiversterkers gratis gekregen en geen gedoemet verhuizen mail-account(s), maar op deze wijze heb je zelf gekozen voor korting en kost het ook meer moeite om je mailaccount(s) te behouden.

Je kunt dan nà 15 augustus vragen om de mailaccount(s) over te zetten naar je nieuwe klantnummer via 0800 0402 of via een moderator binnen dit forum.

 


Goedenavond JD, u heeft gelijk maar ik ben naar de kpn winkel geweest en zij kwamen met het voorstel  en het levert mij wel 6 x 60,00 euro. Ik heb waarschijnlijk geen wifiversterkers nodig daar ik naar een nieuw gebouwd appartement ga en alles gelijkvloers en als blijkt dat ik er toch één nodig heb dan maar één aanschaffen. Ook dank voor de tip oude mailaccounts over te zetten naar nieuwe klantnummer.

JD indien ik het via dit forum wenst te doen hoe kan ik een moderator bereiken?

Fijne avond.


Hallo @Wim feodor ik kan me niet voorstellen dat je 60 euro per maand korting krijgt en dat 6 maanden lang, dan zou je bij wijze van spreken maandelijks geld terug krijgen en zo werkt KPN natuurlijk niet.

Moderatoren lezen alles binnen dit forum en kunnen je vraag oppakken en verwerken, ze werken op basis van het FiFo principe, dus het kan een paar dagen duren voordat je een reactie krijgt.


@Wim feodor 

Dan moet je na 16 augustus hier weer een reactie plaatsen, als jouw nieuwe abonnement actief is. tot die tijd kunnen de moderatoren jou niet helpen met de verplaatsing.


Goedenavond JD, u heeft gelijk maar ik ben naar de kpn winkel geweest en zij kwamen met het voorstel  en het levert mij wel 6 x 60,00 euro. Ik heb waarschijnlijk geen wifiversterkers nodig daar ik naar een nieuw gebouwd appartement ga en alles gelijkvloers en als blijkt dat ik er toch één nodig heb dan maar één aanschaffen. Ook dank voor de tip oude mailaccounts over te zetten naar nieuwe klantnummer.

JD indien ik het via dit forum wenst te doen hoe kan ik een moderator bereiken?

Fijne avond.

Tenzij het een erg klein appartement is zul je zeker versterkers nodig hebben. Met nieuwbouw heb je dikke (goed geïsoleerde) muren en vloerverwarming. Ik heb weleens 3 versterkers moeten plaatsen in een redelijk klein appartement omdat het gewoon zo goed geïsoleerd was.


Hallo JD, ik betaal nu 123.00 euro per maand ( all in abonnement) en kreeg een aanbieding en komt op 72,,00 per maand dus het verschil is iets kleiner. Ik vermoed ook dat ik versterkers nodig heb want het appartement is 117m2 groot. Vloerkoeling en vloerverwarming en gasloos.

Ik zal beslist via dit forum aan moderator vragen mijn emailaccounts over te zetten naar nieuw abonnement. Jammer dat ik niet via dit forum zelf een monteur kan regelen.


Goedenavond JD, u heeft gelijk maar ik ben naar de kpn winkel geweest en zij kwamen met het voorstel  en het levert mij wel 6 x 60,00 euro. Ik heb waarschijnlijk geen wifiversterkers nodig daar ik naar een nieuw gebouwd appartement ga en alles gelijkvloers en als blijkt dat ik er toch één nodig heb dan maar één aanschaffen. Ook dank voor de tip oude mailaccounts over te zetten naar nieuwe klantnummer.

JD indien ik het via dit forum wenst te doen hoe kan ik een moderator bereiken?

Fijne avond.

Tenzij het een erg klein appartement is zul je zeker versterkers nodig hebben. Met nieuwbouw heb je dikke (goed geïsoleerde) muren en vloerverwarming. Ik heb weleens 3 versterkers moeten plaatsen in een redelijk klein appartement omdat het gewoon zo goed geïsoleerd was.

Ik zou u graag als monteur wensen maar helaas zo werkt het niet jammer genoeg.


Hallo @Wim feodor 123 euro betalen voor een thuis-abonnement, dan heb je waarschijnlijk alle opties gekozen die je je maar bij een thuisabo kunt wensen.

 


Hallo @Wim feodor 123 euro betalen voor een thuis-abonnement, dan heb je waarschijnlijk alle opties gekozen die je je maar bij een thuisabo kunt wensen.

 

Inderdaad JD, alles-in-1 Premium 98,52 plus Viaplay 9,99, plus Ziggosport totaal 14,99 maakt samen 123,50. BelOnbeperkt Altijd - HD tv-ontvanger - HD tv-ontvanger - Pluspakket - ESPN Compleet - Opnemen Pakket - Gratis Onderling Bellen - KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) - Spotify Premium. - Vast telefoonnummer 0,00. Vandaar dat ik het advies van verkoper opgevolgd heb.

Ik heb nog even naar een andere provider gekeken maar ik heb ook nog 2 mobiele telefoons ( KPN) en één simkaartje voor het alarmsysteem en dan overstappen had ik eigenlijk geen zin in. 

Goedenavond JD, u heeft gelijk maar ik ben naar de kpn winkel geweest en zij kwamen met het voorstel  en het levert mij wel 6 x 60,00 euro. Ik heb waarschijnlijk geen wifiversterkers nodig daar ik naar een nieuw gebouwd appartement ga en alles gelijkvloers en als blijkt dat ik er toch één nodig heb dan maar één aanschaffen. Ook dank voor de tip oude mailaccounts over te zetten naar nieuwe klantnummer.

JD indien ik het via dit forum wenst te doen hoe kan ik een moderator bereiken?

Fijne avond.

Tenzij het een erg klein appartement is zul je zeker versterkers nodig hebben. Met nieuwbouw heb je dikke (goed geïsoleerde) muren en vloerverwarming. Ik heb weleens 3 versterkers moeten plaatsen in een redelijk klein appartement omdat het gewoon zo goed geïsoleerd was.

Hallo Hussel, kan ik op u een beroep doen om bij mij datakabels te trekken en te zorgen dat alles straks in onze nieuwe woning  werkt? Er liggen momenteel nu loze leidingen.


Hi @Wim feodor! We kunnen een e-mailadres gewoon verplaatsen naar je nieuwe abonnement. Wel is het verstandig dit te doen zodra de verhuizing klaar is. 

Ik wil je in ieder geval aanraden een backup te maken van je e-mails. Bij het verhuizen van de e-mailadressen wordt de mailbox van onze kant geleegd.

Ook kan het zijn dat e-mailadressen die niet eindigen op “@kpnmail.nl” als alias onder een kpnmail mailadres geplaatst moeten worden.

 

Zoals eerder in het topic aangegeven, laat het hier weten als de verhuizing klaar is. Ook kan je op dat moment bellen met 0800-0402. Als je een laptop bij de hand hebt tijdens het bellen maken we het aan de telefoon gelijk met je in orde. 

Laat je hier weten wat je voorkeur heeft?


Hallo Bram,

Zoals je in mijn eerdere contacten hebt kunnen lezen betreft het een nieuw appartement complex waar enkel 3 loze leidingen liggen ( op mijn verzoek). Deze loze leidingen moeten enkel door een monteur van kpn doorgetrokken worden zodat ik datakabels heb. In de meterkast zie ik een kastje met glasvezel erop vermeld staan. Mijn nieuw abonnement gaat in op 14 augustus 2022. Ik heb enkel een monteur nodig om de leidingen door te trekken. Wat is handig dit op de dag te laten doen dat mijn abonnement ingaat ( 14 augustus ) of eerder? Mijn werkelijke verhuizing vindt op 23 augustus plaats. Fijne avond. Mvg. Wim.

 


Hallo @Wim feodor 123 euro betalen voor een thuis-abonnement, dan heb je waarschijnlijk alle opties gekozen die je je maar bij een thuisabo kunt wensen.

 

Inderdaad JD, alles-in-1 Premium 98,52 plus Viaplay 9,99, plus Ziggosport totaal 14,99 maakt samen 123,50. BelOnbeperkt Altijd - HD tv-ontvanger - HD tv-ontvanger - Pluspakket - ESPN Compleet - Opnemen Pakket - Gratis Onderling Bellen - KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) - Spotify Premium. - Vast telefoonnummer 0,00. Vandaar dat ik het advies van verkoper opgevolgd heb.

Ik heb nog even naar een andere provider gekeken maar ik heb ook nog 2 mobiele telefoons ( KPN) en één simkaartje voor het alarmsysteem en dan overstappen had ik eigenlijk geen zin in. 

Goedenavond JD, u heeft gelijk maar ik ben naar de kpn winkel geweest en zij kwamen met het voorstel  en het levert mij wel 6 x 60,00 euro. Ik heb waarschijnlijk geen wifiversterkers nodig daar ik naar een nieuw gebouwd appartement ga en alles gelijkvloers en als blijkt dat ik er toch één nodig heb dan maar één aanschaffen. Ook dank voor de tip oude mailaccounts over te zetten naar nieuwe klantnummer.

JD indien ik het via dit forum wenst te doen hoe kan ik een moderator bereiken?

Fijne avond.

Tenzij het een erg klein appartement is zul je zeker versterkers nodig hebben. Met nieuwbouw heb je dikke (goed geïsoleerde) muren en vloerverwarming. Ik heb weleens 3 versterkers moeten plaatsen in een redelijk klein appartement omdat het gewoon zo goed geïsoleerd was.

Hallo Hussel, kan ik op u een beroep doen om bij mij datakabels te trekken en te zorgen dat alles straks in onze nieuwe woning  werkt? Er liggen momenteel nu loze leidingen.

Al mijn collega’s kunnen kabels door loze leidingen trekken, maar wel tof dat je mij ter plaatsen zou willen. Tenzij je in regio Europoort woont is de kans vrijwel nul dat ik langs zal komen. 
 

Houdt wel rekening met kosten voor de aanleg van de kabels, het verschilt in hoe snel een monteur zijn werk doet alleen ik reken vaak zo’n 35 euro inclusief de montage van een RJ 45 inbouwdoos. 


@Wim feodor het doortrekken van de kabels kan je het best gewoon laten doen op de dag van installatie. 

Hou zoals @Ik_Hussel zegt rekening met waarschijnlijke extra kosten omdat de monteur langer dan gepland bezig zal zijn. 

De monteur kan je het beste inplannen op onze pagina voor het inplannen van een installatiemonteur. Als het daar niet lukt dan is 0800-0402 bellen de eerstvolgende beste optie. 

De reden hiervoor is dat je gelijk alles op het juiste tijdstip kan inplannen. 🙂


Hallo Bram, hartelijk dank voor je bericht, ga ik vanmiddag proberen. Indien dit niet lukt dan telefonisch. Een tijdje geleden heb ik het al eens telefonisch geprobeerd maar de persoon aan de lijn vertelde mij dat KPN dat niet doet ( datakabels doortrekken) , ik moest zelf een electromonteur uitnodigen. Ik begreep er helemaal niets van en ik kon deze persoon niet duidelijk genoeg kenbaar maken wat ik wilde. Nogmaals, ik heb een abonnement welke op 23 augustus ten einde is ( oud adres) en op 14 augustus gaat mijn nieuw abonnement in. Ik wil een monteur die voor mij de datakabels via de loze leidingen doortrekt en erzorgt dat ik op 14 augustus een signaal heb. Mvg. Wim.


@Ik_Hussel klopt het als ik zeg dat de monteur ter plaatse de situatie bekijkt. En dat per geval wordt gekeken of dingen als kabels doortrekken lukt? 


@Ik_Hussel klopt het als ik zeg dat de monteur ter plaatse de situatie bekijkt. En dat per geval wordt gekeken of dingen als kabels doortrekken lukt? 

Het betreft een nieuwbouw project, ik had ook via de aannemer datakabels kunnen laten leggen maar daar heb ik niet voorgekozen, dus enkel loze leidingen. De aannemer rekende ( maart 2020 , toen begon de bouw) € 300,00 per aansluiting. Ik heb er drie nodig dus aan meerkosten kwam ik uit op € 900,00. Dat vind ik en meerdere bewoners wel aan de hoge kant. Bij mijn oudste zoon ( ook nieuwbouw) 3 verdiepingen , 6 aansluitpunten ( 6 loze leidingen) betaalde aan KPN € 100,00. In meterkast zit alles wat met glasvezel te maken heeft, glasvezelkastje van kpn etc. En bovenin zie ik 3 uiteinden van zwarte kabels ( loze leidingen) en deze komen te voorschijn in de 3 betreffende kamers. In meterkast ligt een schrijven speciaal gericht aan KPN ( afkomstig van aannemer) dat doortrekken met trekveer moet gebeuren en onder geen beding met magneten.


Ik heb vandaag de hele dag in ons leeg appartement gewacht op een KPN monteur welke ik al in mei bij de kpn winkel had laten inplannen, helaas niemand gezien. Vrijdag ter verificatie nog even gebeld en gesproken met een dame die mij vertelde dat afspraak gepland was , zij kon mij geen ( ongeveer) tijd doorgeven.

KPN is één en al een drama, heb vandaag nog 4x moeten bellen en ben ook naar de KPN winkel geweest en die kon mij ook niet helpen ( of wilde niet) dus wederom 0800-0402 gebeld en kreeg nu een dame die begreep de situatie iets beter. Zij vertelde mij dat ik geen monteur kon bestellen zolang ik nog niet in het bezit was van mijn nieuwe apparatuur. Op het moment van ontvangst kan ik per direct een monteur bestellen liet zij weten. Laat ik nu om 17:46 uur een berichtje krijgen van KPN dat apparatuur verstuurd is en morgen tussen 10:30 uur en 13:00 uur bezorgd wordt. Afspraak van vandaag kon helemaal niet zei dat dametje. Zij begon ook eerst te vertellen dat de aannemer moest zorgen voor activatie glasvezel. Ik vroeg haar de Postcodecheque uit te voeren, was niet nodig zei ze want het was allemaal in orde. Dus morgen weer "op wacht staan" maar wij zijn wel weer iets verder. Ik kan morgen zelf via mijn Kpn zelf een afspraak van monteur inplannen. Jammer dat ik niet één van jullie kan reserveren.

Nogmaals, wat jammer dat ik geen beroep kan doen op Bram, @ikHussel of JanD, bij jullie heb ik absoluut het vertrouwen dat alles goed komt.


Hi @Wim feodor. Ik vind het echt heel jammer om te horen dat het zo stroef loopt. Hoe is het op dit moment? Heb je de apparatuur in huis en is er een nieuwe monteursafspraak?

Als dat niet zo is, zou je dan nog je klantnummer in je profiel willen zetten? Dan werp ik een blik.


Goedenavond Bram,

Ten eerste heel hartelijk dank voor je hulp, mijn klantnummer is **************  ( mijn huidige woning) met ingang van 23 augustus ga ik verhuizen. Ik heb gisteren in de namiddag het KPN pakket ontvangen en heb nog geen monteursafspraak gemaakt. Ik heb zo weinig vertrouwen als ik wederom ga bellen en het hele verhaal weer moet vertellen wat er moet gebeuren. In mijn profiel zie ik de klantnummers van zowel huidig adres en het toekomstig adres.

Klantnummer ************  is nieuw adres, het nieuw abonnement gaat op die datum in.

Nogmaals dank.

Fijne avond.

Mvg. Wim Feodor.

 

 


Goedenavond Bram, het nieuwe abonnement gaat in op 15 augustus. Volgens mij ben ik dat aan u vergeten te melden. 


Hi @Wim feodor! Ik zie dat ik een beetje laat ben. Gelukkig met als reden dat de monteur al is ingepland.

Zodra die is geweest en alles is geinstalleerd kan ik de e-mailadressen voor je overzetten. 


Goedenavond Bram, hartelijk dank voor uw reactie, het is mij inderdaad eindelijk gelukt een monteursafspraak te maken, dinsdag van 10:00 uur tot 12:00 uur staat hij ingepland. Wat betekent bijgaand schrijven dan? Dat ontving ik vanmiddag. Ik hoef dat toch niet meer te doen, afspraak met monteur is toch ingepland? Bram, nog een vraagje, je zult wel denken, snapt Wim Feodor er helemaal niets van😀, ik ben zo A technisch als wat, ik ben een econoom en daar heb ik altijd voor geleerd en mijn best voor gedaan maar iets in elkaar zetten, ho maar. Nu mijn vraag, op 23 augustus vervalt mijn abonnement op het oude adres en op 15 augustus start mijn nieuw abonnement, betekent dat ik een nieuw KPN ID moet aanmaken of kan ik de huidige blijven gebruiken. Als ik inlog dan zie zowel thuis ( oud adres) als nieuw adres staan. Ik laat je beslist weten hoe het dinsdag is gegaan. Nogmaals dank Bram ook alvast voor het overzetten van de emailadressen, ik wens je een fijn weekend en doe rustig aan met de hitte. Met vriendelijke groeten, Wim Feodor.

U hebt vandaag contact gehad met een van onze medewerkers. In deze e-mail leest u hoe u een afspraak maakt met onze monteur.  

 

Maak een afspraak met onze monteur
Dat kan makkelijk en snel online. Gebruik uw klantnummer 9091256305 om in te loggen.

 

Maak een afspraak

 

 

 

Wilt u weten wat onze monteur voor u doet?
Lees het op onze website. En voorkom verrassingen.

 

Wat doet de monteur

 

 

 

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.


@Wim feodor hoe is het gegaan met de installatie?

Verder heb ik liever dat je vragen stelt dan met onduidelijkheden blijft zitten. 😉

Je kan gewoon dezelfde KPN ID blijven gebruiken. Je hoeft alleen maar in te loggen op je KPN ID. Als je dat gedaan hebt klik je bovenin op het woord “Producten”. Vanuit daar kies je voor “Product toevoegen”. Doe dit als je in het nieuwe huis verbonden bent met je wifi of ethernetkabel. Er wordt namelijk gecontroleerd of je thuis aanwezig bent tijdens het koppelen. 

Laat je hier op 23 augustus weten wanneer je oude abonnement is afgelopen? En zorg er ook voor dat je een backup maakt van de e-mails. Zoals gezegd verdwijnen alle e-mails die onder de e-mailadressen vallen. 


Beste Bram,

De installateur ( Dave) is geweest, een zeer vriendelijke man en heeft de installatie uitgevoerd. Alles zit op zijn plaats, alles getest en ook 2 superwfi's geplaatst en getest. Rapport inmiddels ontvangen. Mijn broer zal dag na verhuizing de tv, computer e.d. komen aansluiten. Ik ben een blij mens ( dankzij uw hulp op afstand)😀. Bram, als ik inlog in mijn kpn dan zie ik zowel mijn oud adres en mijn nieuw adres als "thuis”staan, je zou zeggen dat er een koppeling heeft plaatsgevonden. Mijn laatste vraag, hoe kan ik het beste een backup maken van de e-mails. Ik heb mijn abonnement m.i.v. 23 augustus stop gezet en het nieuwe is per 15 augustus ingegaan. Ik laat op 24 augustus weten of inderdaad het oude abonnement is beëindigd.  Wanneer kunt ( wilt) u mijn e-mailadressen overzetten? Moet daarvoor eerst mijn computer aangesloten worden of kan dit direct. Ik lees graag van u wat ik verder mag / kan doen. Nogmaals Bram, ik ben een blij mens.😀 Ik wens u een fijne avond en hoop snel weer iets van u te vernemen.


@Wim feodor 

Eerst moet je een emailprogramma installeren op jouw nieuwe computer. Dan kun je de emails OVERZETTEN naar een nieuwe account (wanneer dat nieuwe abonnement/account actief is).

1)) Maak in MijnKPN een nieuw account + emailadres aan bij dat nieuwe abonnement. Deze 2 moeten een andere naam hebben dan de accounts en emailadressen van jouw oude abonnement.

Voer de volgende stappen uit in jouw emailprogramma op jouw oude of nieuwe computer:

2)) Maak in het emailprogramma 2 accounts aan die met IMAP werken. Ééntje die wijst naar het oude abonnement en een 2e die naar het nieuwe account bij het nieuwe abonnement wijst.

3)) Zorg ervoor dat de mapstructuur bij het nieuwe account hetzelfde is als bij het oude account.

4)) Voer de volgende stappen (4a - 4c) uit voor elke map bij het oude abonnement:

4a)) Selecteer alle emails en markeer deze allemaal als ongelezen. Dan zie je achter de mapnaam het aantal ongelezen emails in die map (= aantal emails in die map)

4b)) Kopieer alle emails uit een map van het oude account naar een map naar keuze bij het nieuwe account. Nu gaat het emailprogramma aan de slag om alle emails naar die map bij jouw nieuwe abonnement te kopieren. Dit kan even tijdje duren als je veel emails hebt.

4c)) Open een paar emails uit die map bij het nieuwe account om te controleren of de emails goed zijn overgekomen.

5)) Als je er van overtuigd bent dat alles goed is overgekomen dan kun je de emails van het oude account verwijderen.

 

Als eenmaal de oude accounts (+ emailadressen) door de KPN zijn overgezet moet je dezelfde procedure nog een keer uitvoeren maar dan van de emailadressen van het nieuwe account dat je hierboven hebt aangemaakt naar jouw oude account (dat is overgezet).