Skip to main content

Ik heb een vraag. Mijn abonnement loopt af per 23 augustus en een nieuw abonnement afgesloten per 15 augustus. Reden is verhuizing. Via de kpn winkel en telefonisch geregeld. Nu mijn vraag, kan ik dezelfde emailadressen blijven gebruiken. Ik heb geen gebruik gemaakt van de optie verhuizing op advies van verkoper in kpn winkel want nu maak ik gebruik van een aanbieding van 6 maanden.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

 

Admin: nieuw topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Beste Bram,  wanneer kunt u voor mij de emailadressen overzetten? Ik heb een hele uiteenzetting van  Willy22 ontvangen maar daarbegrijp ik niet veel van. Op 23 augustus eindigt mijn abonnement en op 15 augustus is mijn nieuw abonnement gestart maar dat is u reeds bekend. Fijn weekend. Mvg. Wim Feodor.


Beste Bram, ik heb nog een vraag, in mijn producten overzicht zie ik mijn nieuw adres staan en als ik daar op klikt dan kan ik mijn abonnementsgegevens niet benaderen, enkel  de twee items bij direct regelen. Ik wil namelijk mijn abonnement aanpassen maar krijg mijn abonnement welke ik op 15 augustus heb afgesloten niet te zien. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Mvg. Wim Feodor.


@Wim feodor 

Wil je jouw emails behouden dan moet je eerst van jouw emails een kopie maken, VOORDAT jouw emailaccounts worden overgezet naar jouw nieuwe abonnement. Want als @Bram_  jouw abonnementen overzet ben je jouw huidge emails ook kwijt. Kun je die emails niet m.b.v. jouw emailprogramma exporteren ?


@Wim feodor 

Als je een kopie van jouw emails wil maken dan komt het programma MailStore Home  misschien goed van pas. Ik persoonlijk heb het programma nooit gebruikt omdat mijn emailpogramma compleet anders werkt dan bijv. Outlook.


Goedemorgen Willy22, ik gebruik Mozilla Thunderbird. Mijn emailadres is***************. Op 23 augustus vervalt mijn All-1-premium abonnement en op 15 augustus is mijn nieuw abonnement ingegaan. Ik wil graag mijn ****************  behouden. Volgens Bram is dat mogelijk. Nu is mijn vraag hoe kan ik eenvoudig al mijn huidige mails overzetten naar het nieuwe abonnement. Volgens Bram hoef ik geen nieuwe emailaccounts aan te maken. U heeft het ook over exporteren, ik heb gezien dat er in tabel extra exporteren voorkomt zie onderstaand:

Exporteren
Accounts, berichten, adresboeken en instellingen naar een ZIP-bestand exporteren.

Als uw huidige profiel groter is dan 2 GB, raden we u aan er zelf een reservekopie van te maken.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Fijne zondag

mvg. Wim

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Wim feodor 

(graag emailadres verwijderen uit jouw vorige post( Denk: privacy).

Gebruik je POP of IMAP in één of meer emailacoounts in Thunderbird (TB) ? Dit kun je zien aan wat er bij “uitgaande server” staat ingevuld (bijv. “pop.kpnmail.nl” of “imap.kpnmail.nl".) bij elk emailaccount in TB. Gebruik je alleen POP dan staan alle emails op jouw computer en dan heb je al een kopie van de emails op jouw computer staan. Dan hoef je geen backup te maken.

Backup maken:

Lukt het hiermee ?

https://www.ionos.com/help/email/other-email-programs/mozilla-thunderbird-exporting-emails/


Ik gebruik imap, dit staat vermeld bij mijn servernaam imap.kpnmail.nl, ook bij mijn andere emailadressen. Bij uitgaande server (SMTP) :  kpnmail.nl - smtp.kpnmail.nl (Standaard).


@Wim feodor 

Nogmaals:

Exporteren van emails in *.EML formaat: https://forum.kpn.com/topic/show?tid=569425&postid=1578941

Of:

 

(Alles helaas in engels)


Beste Willy2, ik heb nog een vraag, in mijn producten overzicht zie ik mijn nieuw adres staan en als ik daar op klikt dan kan ik mijn abonnementsgegevens niet benaderen, enkel  de twee items bij direct regelen. Ik wil namelijk mijn abonnement aanpassen maar krijg mijn abonnement welke ik op 15 augustus heb afgesloten niet te zien. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Mvg. Wim Feodor.

Ik wil niets overzetten naar een nieuwe computer, ik hou mijn eigen computer, Easy to Move praat over nieuwe computer.


@Wim feodor 

De crux van het verhaal van de video is hoe je een backup maakt van de emails uit Thunderbird. Die backup kan staan op een USB drive, een andere computer of in een map naar keuze op jouw huidige computer.


@Wim feodor 

Herstel. De video maakt duidelijk hoe je een backup maakt van emails/gegevens uit Thunderbird. De groep bestanden die je verplaatst (of kopieert) kun je naar een andere computer verplaatsen/kopieren naar een andere computer of naar een map naar keuze op jouw huidige computer.


Beste Willy2 of Bram, ik heb nog een vraag, in mijn producten overzicht zie ik mijn nieuw adres, sinds 23 augustus ) staan en als ik daar op klik dan kan ik mijn abonnementsgegevens niet benaderen, enkel  de twee items bij direct regelen. Ik wil namelijk mijn abonnement aanpassen maar krijg mijn abonnementgegevens welke ik op 15 augustus heb afgesloten niet te zien. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Mvg. Wim Feodor.


@Wim feodor 

Ik moet (helaas) terugkomen op een eerder antwoord in dit topic. Als je de instructies van de video hierboven volgt kopieer je alle instellingen van Thunderbird en dat is niet de bedoeling. Je moet alleen alle emails uit TB exporteren. En dan moet je deze instructies volgen:

https://www.ionos.com/help/email/other-email-programs/mozilla-thunderbird-exporting-emails/

Om de later de emails te kunnen importeren moet je eerst een zogenaamde “plugin” installeren. Dat wordt ook ik bovenstaand artikel uitgelegd.


Beste Willy2 of Bram, ik heb nog een vraag, in mijn producten overzicht zie ik mijn nieuw adres, sinds 23 augustus ) staan en als ik daar op klik dan kan ik mijn abonnementsgegevens niet benaderen, enkel  de twee items bij direct regelen. Wel de factuur van de KPN monteur is zichtbaar. Ik wil namelijk mijn abonnement aanpassen maar krijg mijn abonnementgegevens welke ik op 15 augustus heb afgesloten niet te zien. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Mvg. Wim Feodor.

Ik heb inzake bovenstaande contact gehad met 0800-0402 en kreeg na 42 minuten als antwoord van de dame, wij kunnen niets doen en u ook niet. De order is nog gesloten. Ik heb internet, wifi, tv , mijn laptop werkt, mijn pc werkt, mijn ipad werkt m.a.w. alles wekt, op het modem brandt alles groen. De reden is dat ik de kpn heb gebeld is dat mijn telefoon ( vaste nummer) het niet doet lampje phone 1 brandt groen) maar ook dat heeft te maken met de bovengenoemde order. Op 6 mei heb ik een nieuw abonnement afgesloten via de kpn winkel en deze op 15 augustus in laten gaan. Ik ben vanmiddag in mijn boze bui naar de KPN winkel gegaan en daar vertelden zij mij hetzelfde maar vertelden er wel bij dat op 30 augustus mijn vaste telefoon weer gaat werken en dat de abonnementgegevens ook zichtbaar worden in "mijn kpn” en dat ik tevens het abonnement kan wijzigen. De order krijgt dan een andere status.

Een heel verhaal maar wel vreemd.

Ik wens u een fijn weekend.

Mvg. Wim Feodor.


@Wim feodor ik heb voor de zekerheid een ticket aangemaakt om er iemand naar te laten kijken.

Ook ga ik overleggen hoe hier verder op korte termijn voor verbetering gezorgd kan worden. 

Dit overleg vindt aanstaande dinsdag plaats. Dinsdagavond verwacht ik dus meer informatie voor je te hebben. 


Beste Bram, heel fijn dat je ernaar wilt kijken want het zit ons tot hier. Wij gebruiken veel ons vaste nummer en vinden het eigenlijk triest van woorden dat deze (ondanks dat alles groen is op het modem) niet gebruikt kan worden. Mijn vrouw wilde vanavond haar clubApp gebruiken om een tennisbaan te regelen maar dat kon niet want KPN Veilig moest eerst geactiveerd worden, daarna kreeg zij als melding ”u hebt geen toegang tot de dienst "KPN veilig”omdat deze niet in uw pakket zit of uit staat. KPN Veilig zit wel degelijk in mijn afgesloten abonnement want dat heb ik op papier staan. Kijk in MIJN KPN voor de mogelijkheden of neem contact op met de klantenservice. Nu opnemen met klantenservice doe ik voorlopig niet meer.  Ook hier kan ik niets mee beginnen want ik kan niet bij mijn abonnementgegevens maar dat is u reeds bekend. Ik hoop dat je dinsdagavond mij meer informatie kan verstrekken en het probleem opgelost is / wordt.  Ik wens je een fijne avond en zondag. Mvg. Wim Feodor.


@Wim feodor zou je willen bevestigen dat het telefoonnummer dat je had het weer doet? Je kan daarvoor je telefoontoestel aansluiten op poort “Phone 1” van je modem.

Laat je hier weten of die het doet?

Dan kunnen we daarna verder met het herstellen van de e-mail. 🙂


Beste Bram, ik kan weer met vaste telefoon bellen. Stekkertje in phone1, lampje brandt fel groen en ja hoor alles werkt. Ik ben weer een blij mens. Ik heb vanmiddag ook Viaplay besteld  ( kpnwinkel) en heb een bevestiging ontvangen. Ik wil deze activeren ( ik bezit een account uit mijn oude abonnement) en na activatie wil ik iets zien maar zie enkel een rondje draaien. Wat moet ik nog meer doen? Mvg. Wim.


Hallo Bram,  ik lees graag van je wanneer we kunnen beginnen met herstel van email. Mvg.Wim Feodor. 

 


@Wim feodor 

Heb je al een kopie van al jouw emails gemaakt ?


Goedemorgen, ik heb al mijn mails verplaatst naar een gmail.com account.  Er bevindt zich enkel in Postvak In nog vele mails van 3 kpnmail.nl accounts. Wat moet ik doen om mijn adresboek te behouden?

Mvg. Wim Feodor

 


@Wim feodor ik heb gesproken met de jongens van de technische dienst. Het is gelukt de e-mailadressen te verplaatsen met behoud van inhoud. 

Zou je willen bevestigen dat alles gewoon werkt zoals vanouds? En je in je MijnKPN de e-mailadressen kan zien?

Dit kan ook via kpn.com/helpwachtwoord.


@Wim feodor

Je hoeft het adresboek niet te exporteren. Dat blijft gewoon in Thunderbird staan.

Indien je toch per sé dat adresboek wil exporteren: https://www.tlmaxwells.com/wEL2YZZ6/


Beste Bram, ik zie enkel mijn emailadres in mijn kpn maar ik heb er nog één, waar kan ik deze zien?

Kan ik alle berichten weer terugplaatsen naar de mappen welke onder Postvak.In van de kpnmail.nl accountant vallen? Dit was een klus van ruim een uur😀


@Wim feodor 

Als het goed is dan moet je in Thunderbird (onder jouw nieuwe abonnement met de oude emailadressen) ook jouw oude emails kunnen zien. Dan hoef je dus ook niet jouw emails terug te zetten.