Skip to main content

Ik heb een vraag. Mijn abonnement loopt af per 23 augustus en een nieuw abonnement afgesloten per 15 augustus. Reden is verhuizing. Via de kpn winkel en telefonisch geregeld. Nu mijn vraag, kan ik dezelfde emailadressen blijven gebruiken. Ik heb geen gebruik gemaakt van de optie verhuizing op advies van verkoper in kpn winkel want nu maak ik gebruik van een aanbieding van 6 maanden.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

 

Admin: nieuw topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Wat ik gedaan heb is dat ik alle mappen welke onder mijn postvak.in vielen, verplaatst naar mijn gmail.com en de mappen in de postvak.in ( kpnmail.nl) laten staan, deze zijn allemaal leeg.

Dus mijn vraag was / is of de mappen welke onder de kpnmail.nl vallen weer moet gaan vullen, terugplaatsen bedoel ik eigenlijk.. Ik zie inderdaad alle berichten in de mappen gmail.com staan.

Eigenlijk heb je gelijk om deze niet weer terug te plaatsen. Als jullie mij de garantie geven dat ik niet over 6 maanden bericht krijg dat mijn kpn accountants verwijdert worden i.v.m. mijn nieuw afgesloten kpn abonnement dan doe ik niets dan verplaats ik m.i.v. vandaag de binnengekomen emails naar de door mij aangemaakte mappen c.q. submappen. Ik druk mij misschien ongelukkig uit maar jullie begrijpen mij wel.

Mvg. Wim Feodor.

 


@Wim feodor

Je kan ook GMail opdracht geven om alle emails van een account te kopieren (zonder deze van de KPN emailserver te verwijderen) en dan wordt alles dat kopieren automatich door GMail uitgevoerd.

Hangen er nog andere emailadressen aan dat oude abonnement ? Zijn die ook mee verplaatst ? En staan daar nog emails ?

Nee, als het goed is zijn jouw emailadressen verplaatst naar jouw nieuwe abonnement en dus ligt het voor de hand dat dat oude account/abonnement zonder problemen kan worden opgeheven. Ook verwacht ik dat je in “Mijn KPN” geen emailadressen meer zult vinden van dat oude abonnement want die zijn immers verplaatst naar jouw nieuwe abonnement.


Het emailadres van mijn vrouw ...kpnmail.nl daar heb ik niets van verplaatst, deze staan nog gewoon op juiste plaats. Dus niet naar een gmail.com ( map c.q. submap) verplaatst. Nog een vraagje, hoe en waar kan ik in mijn kpn de twee emailadressen zien.  Ik vind de hulp die jullie beide mij geven geweldig en ik stel voor indien jullie een keer in Gouda zijn mij een seintje geven want de echte Goudse siroopwafels vind je wereldwijd nergens.


@Wim feodor

(Voor mij is Gouda net een beetje te ver reizen)

Verplaatsen / Kopieren van emails:

Het plaatje laat de situatie zien in mijn emailprogramma. Hier zie je mijn accounts bij de KPN (blauwe pijl en groene rechthoek) en bij GMail (rode pijl en zwarte rechthoek), beide gebruiken IMAP.

Als ik email wil kopieren van het GMail account dan selecteer ik alle emails in 1 map (bijv. "Verzonden Items"), markeer ik in die map alle emails als ongelezen en dan kopieer/sleep ik die emails naar bijv. “Verzonden Items” bij mijn KPN account. Het emailprogramma zorgt er dan voor dat de email van die map van de GMail emailserver (bijv. GMail) naar het andere account wordt gekopieerd en naar de juiste map.

Met deze methode wordt het “zware werk” van het kopieren/verplaatsen gedaan door het emailprogramma. Naarmate er meer emails in een map staan duurt het kopieren/verplaatsen natuurlijk ook langer maar het moet toch niet langer duren dan een aantal minuten.

 

 

Ik neem aan dat het emailadres van jouw vrouw nog aan het oude KPN abonnement hangt ? Met een andere gebruikersnaam + wachtwoord ? Dat emailadres/-account moet dan ook worden overgezet naar het nieuwe abonnement. Dan moet je voor dat account dezelfde stappen doorlopen als voor jouw emailaccount.


@Wim feodor ik heb gesproken met de jongens van de technische dienst. Het is gelukt de e-mailadressen te verplaatsen met behoud van inhoud. 

Zou je willen bevestigen dat alles gewoon werkt zoals vanouds? En je in je MijnKPN de e-mailadressen kan zien?

Dit kan ook via kpn.com/helpwachtwoord.

Beste Bram, geldt dit ook voor het emailadres van mijn vrouw ...kpnmail.nl?


@Wim feodor 

Je moet gewoon aan @Bram_ vragen om alle emailaccounts die nog aan dat oude abonnement hangen over te zetten naar jouw nieuwe abonnement. Maar je moet dan eerst natuurlijk een kopie maken van de emails die in die (oude) accounts staan.

Wil je weten wat er nog aan dat oude abonnement hangt dan moet je bij MijnKPN inloggen met het KPN ID van dat oude abonnement.

Vermeld bij “Opmerkingen” in jouw profiel hier op het forum ook duidelijk de naam van het email-account van jouw vrouw. Met die informatie weet @Bram_ beter wat er verplaatst moet worden.


@Wim feodor ik heb alle e-mailadressen laten verplaatsen. Dat waren er totaal 3. Die hadden geen aliassen daaronder staan.

Die website gaf ik aan omdat je daar in 1 overzicht alle e-mailadressen ziet staan. 


@Wim feodor ik heb alle e-mailadr kan ik nu weer alle berichten welke ik verplaatsar in 1 overzicht alle e-mailadressen ziet staan. 

Hallo Bram, kan ik weer alle berichten welke ik tijdelijk verplaatst heb naar een account..gmail.com inclusief de submappen weer terugzetten naar de account ..kpnmail.com incl. de onderliggende submappen. Die van mijn vrouw heb ik echter laten staan dus niets van verplaatst.

Mvg. Wim Feodor


@Wim feodor 

Zijn al jullie email-accounts zichtbaar in Mijn KPN ? Stuur eens email naar al jullie emailadressen. Komen al die emails goed binnen ?


@Wim feodor

Zijn al jullie email-accounts zichtbaar in Mijn KPN ? Stuur eens email naar al jullie emailadressen. Komen al die emails goed binnen ?

Hallo Bram, ik heb mails verzonden naar emailadres van mijn vrouw en zij naar mijn emailadres, ook een email gezonden van en naar mijn eigen emailadres, ook van mijn vrouw en alles komt aan. U vraagt of alle e-mailaccounts zichtbaar zijn in mijn kpn, onder welke noemer kan ik deze zien. Er is nog een emailadres ( ik denk een jaar of 5 oud) die gebruik ik nooit, dat is zo'n raar nummer, volgens mij ooit door kpn aangemaakt.


@Wim feodor 

Kom je wel binnen bij “Mijn KPN” ? Heb je al jouw abonnement gekoppeld aan de emailadressen ?

Hing dat emailadres aan jouw oude abonnement ? Of hangt dat aan een nog ander abonnement ?


@Wim feodor

Kom je wel binnen bij “Mijn KPN” ? Heb je al jouw abonnement gekoppeld aan de emailadressen ?

Hing dat emailadres aan jouw oude abonnement ? Of hangt dat aan een nog ander abonnement ?

Ik kan inloggen in mijn kpn en zie de produkten, het overzicht en service. Mijn abonnement gekoppeld aan de emailadressen zegt mij niets. Hoe en waar kan ik dat doen?


@Wim feodor

Koppelen abonnement:

Kies in MijnKPN Producten > Product toevoegen > ………………….

Inzien emailaccount gegevens:

MIjn KPN > Jouw adres > Informatie & instellingen > Emailadres toevoegen of Emailaccount wijzigen.


@Wim feodor 

Foutje gemaakt en hersteld in vorig antwoord.


@Wim feodor

Koppelen abonnement:

Kies in MijnKPN Producten > Jouw adres > Informatie & instellingen > Emailadres toevoegen of Emailaccount wijzigen.

Hallo Willy22, ik zie daar onze emailadressen staan

E-mailaccount(s) bij uw KPN product met klantnummer ****************

U heeft recht op 6 e-mailaccounts.

…..@kpnmail.nl   >

**************( deze is ooit aangemaakt door kpn ( 5 jaar geleden en nooit gebruikt)

…...@kpnmail.nl >

moet ik nu op > klikken of is deze informatie voldoende? En als ik daar op klik wat gebeurt erdan?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Wim feodor 

De emailadressen die je daar hebt staan zijn emailaccounts (elk met een aparte gebruikersnaam + wachtwoord). Aan die emailaccounts kunnen ook nog één of meerdere emailadressen/-aliassen hangen. Als je op de ">” klikt krijg je de email-aliasen te zien die aan die email-accounts hangen.

Stel je hebt account A met daaraan emailaliasen B, C en D (te zien na klikken op ">”) dan zijn B, C en D aliasen. Die emailadressen B, C en D hebben dan dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als account A.


 

@Wim feodor

De emailadressen die je daar hebt staan zijn emailaccounts (elk met een aparte gebruikersnaam + wachtwoord). Aan die emailaccounts kunnen ook nog één of meerdere emailadressen/-aliassen hangen. Als je op de ">” klikt krijg je de email-aliasen te zien die aan die email-accounts hangen.

Stel je hebt account A met daaraan emailaliasen B, C en D (te zien na klikken op ">”) dan zijn B, C en D aliasen. Die emailadressen B, C en D hebben dan dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als account A.

 

Er hangen geen enkele andere emailadressen / aliassen aan de twee emailaccounts. Zie onderstaand.

E-mailaccount instellingen

E-mailaccount

…...@kpnmail.nl

Wachtwoord

******

Wijzigen

Verzend e-mailadres

…….@kpnmail.nl 

Extra e-mailadressen


@Wim feodor 

Waar is dan dat derde emailadres/-account ? (Zie antwoord van @Bram_ )


@Wim feodor 

Je kunt aan dat “rare” emailadres gewoon een “normaal” emailadres/-alias hangen. Dan kun je dat “rare” emailaccount toch gebruiken. Je hoeft het "rare” account toch maar 1x in te vullen in jouw emailprogramma.


@Wim feodor

Je kunt aan dat “rare” emailadres gewoon een “normaal” emailadres/-alias hangen. Dan kun je dat “rare” emailaccount toch gebruiken. Je hoeft het "rare” account toch maar 1x in te vullen in jouw emailprogramma.

Goedemiddag, 

Hallo Bram en Willy22, kan ik weer alle berichten welke ik tijdelijk verplaatst heb naar een account..gmail.com inclusief de submappen weer terugzetten of slepen naar de account ..kpnmail.com incl. de onderliggende submappen. Die van mijn vrouw heb ik echter laten staan dus niets van verplaatst.

Mvg. Wim Feodor


@Wim feodor

Ja, je kunt die email weer terug naar de KPN accounts verplaatsen/kopieren. Maar dan blijft de vraag: waar is dat 3e emailaccount ?


@Wim feodor als je een KPN abonnement aanvraagt, wordt er altijd een e-mailadres aangemaakt. Dit is een basisgegeven dat altijd aanwezig moet zijn. Er bestaat niet 1 abonnement zonder een kpnmail e-mailadres.

Als je tegenwoordig een abonnement aanvraagt mag je dat e-mailadres zelf kiezen. “Vroeger” was dat niet zo. Toen werd een willekeurig e-mailadres aangemaakt. 

Het “rare” e-mailadres dat je ziet is het automatisch aangemaakte e-mailadres van je oude abonnement. Ik wist niet zeker of je die wel of niet gebruikte. Dus heb ik deze mee laten nemen in het verplaatsen. 

Als je deze niet gaat gebruiken kan je die dus zonder gevolgen verwijderen. 

Wil je nog wel bevestigen dat je alle e-mailadressen gewoon kan gebruiken?


@Wim feodor

Ja, je kunt die email weer terug naar de KPN accounts verplaatsen/kopieren. Maar dan blijft de vraag: waar is dat 3e emailaccount ?

 

@Wim feodor 

Kun je ook deze vraag beantwoorden ?


@Wim feodor

Ja, je kunt die email weer terug naar de KPN accounts verplaatsen/kopieren. Maar dan blijft de vraag: waar is dat 3e emailaccount ?

 

@Wim feodor

Kun je ook deze vraag beantwoorden ?

Zie reactie van Bram van 4 uur geleden.


@Wim feodor als je een KPN abonnement aanvraagt, wordt er altijd een e-mailadres aangemaakt. Dit is een basisgegeven dat altijd aanwezig moet zijn. Er bestaat niet 1 abonnement zonder een kpnmail e-mailadres.

Als je tegenwoordig een abonnement aanvraagt mag je dat e-mailadres zelf kiezen. “Vroeger” was dat niet zo. Toen werd een willekeurig e-mailadres aangemaakt. 

Het “rare” e-mailadres dat je ziet is het automatisch aangemaakte e-mailadres van je oude abonnement. Ik wist niet zeker of je die wel of niet gebruikte. Dus heb ik deze mee laten nemen in het verplaatsen. 

Als je deze niet gaat gebruiken kan je die dus zonder gevolgen verwijderen. 

Wil je nog wel bevestigen dat je alle e-mailadressen gewoon kan gebruiken?

Hallo Bram, ik kan alles gebruiken, ik heb berichten verzonden naar emailadres ...kpnmail.nl van mijn vrouw en andersom en ook naar mijn ...gmail.com accounts.