Skip to main content

Ik probeer een nieuwe email account aan te maken in “mijn kpn” omgeving maar krijg steeds de foutmelding: “Er is een onverwachte fout opgetreden”.

Hallo @sipkofeikens 

 

Dat doe je via deze link? email.kpn.com (daar kom je ook uit via MijnKPN)

Heb je het ook geprobeerd met een andere internet browser?

Bij welke stap gaat het mis, misschien handiger om even een afbeelding (zonder persoonlijke gegevens) te plaatsen waar het precies fout gaat.


Op het moment dat ik het nieuwe e-mail adres heb ingevoerd en op ok klik (zie afbeelding) gaat het mis

 


Hoi @sipkofeikens, welkom bij ons op het forum. Dat is een gekke melding, die geeft ook geen beeld van wat er precies misgaat. Heb je het ook in een andere browser of op een ander apparaat geprobeerd, of kreeg je daar dezelfde melding?


Hallo Jasper, dank voor je reactie.

Ik heb een Mac mini 2012 (OS Monterey) en heb het met 3 browsers geprobeerd. (Safari, Chrome en firefox). ook heb ik het nog op mijn iPad Pro geprobeerd maar ook deze geeft dezelfde foutmelding


Hallo @sipkofeikens heb je wel toegang via email.kpn.com ?


Ja, kan gewoon inloggen met mijn hoofd email adres maar nieuwe email adressen aanmaken lukt nog steeds niet


Heb mijn mini ook al in Windows opgestart maar ook dat veranderd niets aan de foutmelding

 


Het is een hardnekkige foutmelding dus, heel gek. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen, met aanvullend het e-mailadres wat je wilt aanmaken bij 'Persoonlijke opmerkingen’? Als je daarna een seintje geeft kan kan ik ook kijken of ik er iets over kan zien.


Hallo Jasper, dank nogmaals voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn forumprofiel ingevuld.


Dank je voor het invullen @sipkofeikens. Met de toelichting die je daar bij hebt staan is de foutmelding me nu ook duidelijk.

Je zegt dat het e-mailadres een week geleden was verwijderd. Na het verwijderen van een e-mailadres komt er een reservering op het adres te staan, zodat het niet direct door anderen kan worden aangemaakt. Mail die voor jou bedoeld is zal daardoor niet bij vreemden uitkomen als een adreswijziging nog niet bij iedereen bekend is.

Die reservering heb ik er nu voor je afgehaald. Als je het e-mailadres nu opnieuw probeert aan te maken moet het lukken, zou je dat kunnen proberen? 🙂


Hallo Jasper, het is mij inmiddels gelukt om de nieuwe e-mailaccount *** aan te maken. Aangezien deze account eerder is verwijderd omdat hij problemen gaf hoop ik dat, omdat ik hem nu opnieuw heb aangemaakt deze problemen ook opgelost zijn. De mail van mijn vrouw kwam steeds wel binnen maar verdween op onverklaarbare wijze na enige tijd weer. Meestal bleef het bericht maximaal een uur staan. Mocht dit weer problemen geven kan ik je dan op dit forum weer contacteren? In elk geval bedankt voor zover.

Vr. groeten, Sipko Feikens

 

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy


Fijn dat het gelukt is @sipkofeikens! Als het e-mailadres op 1 apparaat wordt ingesteld zal de e-mail niet zomaar moeten verdwijnen, mocht dat toch gebeuren kunnen we daar naar kijken.

Ik heb het bewuste e-mailadres nog wel verborgen uit je bericht, i.v.m. privacy is het niet aan te raden om privégegevens openbaar te plaatsen 😉


Hallo Jasper, dankjewel voor de oplossing en de tip om geen mailadressen op openbare sites te plaatsen.

Ik heb nieuwe mailaccounts 2x aangemaakt op de mobiel van mijn vrouw (iPhone 😎 en op onze Mac met onze gebruikers accounts.

Mijn testmailtje is aangekomen en staat nog steeds op beide. Hopen dat het er op blijft staan, “fingers crossed”. Mocht dat niet zo zijn dan laat ik het weten.

 

Vr. groeten, en bedankt voor de service.

 

Sipko


Als op beide apparaten is gekozen voor de IMAP instellingen verwacht ik dat het goed blijft gaat. Daarmee worden de apparaten gesynchroniseerd met de server, waardoor de mailbox er overal hetzelfde uitziet.

Als er op een apparaat gebruik wordt gemaakt van POP instellingen wordt de mail naar dat specifieke apparaat gedownload en verdwijnt het van de server. Als een ander apparaat dan wel IMAP gebruikt kan het daar lijken dat de mail verdwijnt.

Het kan zijn dat dat is wat er in eerste instantie speelde 🙂


@Jasper Kan je dit ook doorgeven aan de ontwikkelaars, lijkt mij handiger om die foutmelding te laten veranderen, zo snapt niemand er wat van.


Hallo Jasper,

Heb nu een aantal test mailtjes naar het nieuwe e-mail adres gestuurd en ze staan er nog steeds. Dus probleem is nu opgelost.

 

Vriendelijke groeten,

 

Sipko Feikens


Inderdaad @GeSp, ik had 'm zelf ook niet door zoals je zag. Ik heb het doorgegeven.

Dat klinkt goed @sipkofeikens, hou het voor de zekerheid nog in de gaten, mocht het toch terugkomen dan weet je ons te vinden.