Skip to main content

Heb sinds kort een andere telefoon. Telkens als ik in een ander land kom dan vraagt het mailprogramma op de Android om de inloggegens. Het gebruikelijke wachtwoord werkt dan niet meer en moet dan een nieuwe aanmaken. Dit geldt dan ook voor de mail op de pc thuis en een andere smartphone. Dit is heel irritant. Lijkt wel of er door KPN telkens het bestaande wachtwoord wordt gewist voor mijn hetnet account zodra ik in een ander land kom. Via KPN ID moet ik dan een nieuw wachtwoord maken.

 

Hallo @Scheepsdiesel ,

Welkom op het forum, en wat een vreemd verhaal! Het is zeker niet zo dat als je in een ander land komt, dat wij gaan verwachten dat je je wachtwoord aanpast. Ik zou dit dan ook graag samen met je uitzoeken. Zou je (als je dat nog niet gedaan hebt) je gegevens in je profiel in kunnen vullen, en dan met name in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ even het e-mailadres willen neerzetten waar het om gaat? Alle profielvelden waar (Privé) achter staat, kunnen alleen ingezien worden door KPN medewerkers, en niet door forumleden.

Daarnaast zou ik graag een voorbeeld hebben in datum/tijdstippen dat zoiets gebeurde. Op welke dag, op welke tijd kwam het voor dat je de grens over was, en je foutmeldingen kreeg bij het ophalen van je mail? Heb je daar misschien ook een of meerdere voorbeelden van?


Heb eea genoteerd in het profiel. Krijg de melding om opnieuw in te loggen en vervolgens de melding dat wachtwoord onjuist is. Dat gebeurd op alle device.


Dankjewel @Scheepsdiesel ,

Ik ga kijken naar de info die je ingevuld hebt, maar zou je me nog wel even antwoord kunnen geven op onderstaande vraag?

 

Daarnaast zou ik graag een voorbeeld hebben in datum/tijdstippen dat zoiets gebeurde. Op welke dag, op welke tijd kwam het voor dat je de grens over was, en je foutmeldingen kreeg bij het ophalen van je mail? Heb je daar misschien ook een of meerdere voorbeelden van?

 


Hallo Raymondt,

Fijn dat je er naar wilt kijken. Heb de gevraagde info gezet bij opmerkingen in mn profiel.


Hallo @Scheepsdiesel ,

Dank voor de aanvullende informatie. Ik heb er even naar gekeken, en ik zie wel erg veel foutieve inlogpogingen naar voren komen. Dat kan voor problemen zorgen. Wanneer je je wachtwoord wijzigt, is het belangrijk dat het nieuwe wachtwoord dan ook op alle apparaten ingesteld wordt. Daarnaast zie ik veel foutieve inlogpogingen van de dienst Spamdrain. Gebruik je hier een app van toevallig? Ik zou graag dat je eens zou proberen of het wel goed gaat zonder deze app. Ik weet niet wat de app precies doet, en hoe hij werkt, dus ik wil graag even eventuele problemen die door deze app veroorzaakt worden uitsluiten.

 


Ik heb het wachtwoord niet gewijzigd, er wordt gevraagd om inloggegevens en dan blijkt het wachtwoord niet te werken. Ik moet dan via KPN id opnieuw een wachtwoord aanmaken en dan werkt het weer wel. Spamdrain is idd een app op mijn telefoon die dezelfde inloggevens gebruikt voor mijn mail adres. Gebruik deze combi al jaren en werkt goed tot het moment dat ik een andere telefoon heb. Mijn wachtwoord wordt buiten mezelf om gewijzigd zodat er niet meer ingelogd kan worden door mij en ook niet door spamdrain. Vanmiddag zit ik en Engeland en zal de 4G weer aanzetten en verwacht dan weer dat mn wachtwoord weer foetsie is. Met de mail app hoef ik normaal niet elke keer in te loggen.


Hoi @Scheepsdiesel ,

Wanneer je, zoals je zegt, via KPN id opnieuw een wachtwoord aanmaakt, dan is dat hetzelfde als wat ik bedoel met het wijzigen van het wachtwoord. Ik wil je eens verzoeken het eens zonder Spamdrain te proberen, en te kijken of dat goed gaat. Als er vanaf een ip teveel foutieve inlogpogingen zijn, vindt er op dat ip een blokkade plaats van een uur, waarbij je de melding krijgt dat het wachtwoord niet klopt. Zoals gezegd zie ik van Spamdrain teveel foutieve inlogpogingen.


Ha Raymondt,

Zojuist in Engeland eerst uitgelogd bij Spamdrain in en daarna op 4G en geen probleem op de mail. Daarna op 4G ingelogd op spamdrain en dan geeft het ook geen probleem. Lijkt idd op probleem bij spamdrain. Vraag me wel af wat voor verband dat kan hebben bij aanschaf andere telefoon...


Hallo @Scheepsdiesel ,

Als eerste lees ik: geen probleem. Daar ben ik al blij mee! Het zou een probleem met Spamdrain kunnen zijn, maar wat dat dan is, en hoe daarin een verband zit met de nieuwe telefoon durf ik niet te zeggen, mede ook omdat ik Spamdrain niet ken, en ook niet weet hoe deze app precies werkt. Kun je me op de hoogte houden van hoe het blijft gaan?

 


Heb iets te vroeg gejuicht. Toch weer de vraag om opnieuw in te loggen....en dus niet meer in de mail kunnen...


Ik heb even in de logbestanden gekeken, en ik blijf nog steeds foutieve inlogpogingen vanuit Spamdrain zien. Waarschijnlijk is die app dus nog niet helemaal gedeactiveerd, en blijft die roet in het eten gooien. Kun je daar nog eens even naar kijken, en na een uur weer even opnieuw proberen?


Als ik uitlog bij spamdrain dan kan ik nog niet in mail. Zal wederom nieuw wachtwoord moeten instellen. Spamdrain kan natuurlijk ook niet inloggen als het wachtwoord door iets gewijzigd wordt. Blijft vreemd.


Inmiddels weer via KPN ID mn wachtwoord aangepast en kan weer inloggen. Heb dit nu in 3 landen gedaan. Meer landen hoop ik niet naar toe te gaan dus verwacht voorlopig geen problemen. Blijft raar verhaal.


Hallo,

Zoals ik aangaf, na teveel foutieve inlogpogingen kan het zijn dat de mailbox voor een uurtje geblokkeerd wordt voor dat ip. Het kan soms helpen dus om een uurtje te wachten met nieuwe pogingen. Voor nu geef je aan dat het weer even lijkt te werken, dus ik ben uiteraard zeer benieuwd naar het vervolg!


Inmiddels met spamdrain e.e.a. besproken. Is logisch dat spamdrain veel foutieve inlogpogingen heeft als het password gewijzigd is. We hebben dit al langer als een paar uur aangezien maar het blijft hetzelfde. Ook als spamdrain uitgezet wordt speelt het probleem wat blijkbaar onoplosbaar is. Gebruik zelf de standaard mail app van android, op de andere divices Outlook.


Goeiemorgen Scheepsdiesel,

Wanneer heb je het voor het laatst geprobeerd? Ik zie dat op 7-10-2020 het wachtwoord aangepast is, en na die tijd zie ik geen fouten meer in de logbestanden staan. Nadien zijn er dus ook geen foutieve inlogpogingen geweest. Gaat het nu nog mis?


Sindsdien niet meer in een land geweest waar ik nog niet eerder geweest was en vandaar geen probleem meer.


Kun je de eerstvolgende keer dat je in het buitenland bent Spamdrain eens uit laten en laten weten hoe het dan gaat? Ik kijk dan graag weer even mee in de logbestanden om te zien hoe het verloopt.


Is goed. Denk echter dat ik niet meer in andere landen kom dit jaar.