Skip to main content

na geadviseerde recente accountwijziging op mijn iPad(2021) van pop.kpnmail.nl naar imap.kpnmail.nl verschijnen de nieuwe mails niet meer automatisch bij Inkomend. Als de navigatiekolom geopend worden verschijnen daar Hetnet en KPNmail en als je daar op drukt dan komen de mails binnen bij Inkomend. Op de iPhone en de MacBook heb ik met dezelfde accounts geen problemen. Wat zou een oplossing zijn?

@SimC 

Je gebruikt overal IMAP ? En alleen als op de map klikt verschijnt de email ? Misschien moet je een extra optie aanvinken ?


enkel op de  iPad  verschijnt de nieuwe mail niet  op Inkomend :  welke extra optie zou aangevinkt moeten worden? Waar staat die?


@SimC 

Ik persoonlijk vind dit niet vreemd omdat dit ook bij gebeurt. Daar moet ik ook aanklikken om het zichtbaar te maken.

Misschien kun je de instellingen met elkaar vergelijken en dan kijken wat de verschillen zijn. Ik heb zelf helaas geen ervaring met Apple producten. Misschien weet iemand anders een betere oplossing ?


Zoals omschreven treedt dit op na de account wijziging. Misschien meldt zich iemand met een Apple iPad die een oplossing weet.

Dank voor de reaktie


Het gewaardeerde communitylid @huistijger heeft allerlei Apple apparatuur en gebruikt volgens mij ook wel e-mail. Wellicht heeft hij een idee. 


Zeker het proberen waard. Blijft de vraag: ben ik de enige die hiermee stoeit?  Ik ga het proberen.

Jeroen bedankt voor jouw tip


Hoi @SimC 
Hoe ben je overgestapt naar imap?
Je kunt n.l. niet veranderen door alleen de naam  te veranderen  en de poort, dat gaat n.l. nooit werken.
Je moet echt je gehele popaccount verwijderen en dan opnieuw aanmaken als imap met de juiste gegevens, alleen dan zal het werken.
Lukt het dan nog niet geef dan een screendump van je instellingen zonder persoonlijke gegevens

 


Ik heb mijn oude account verwijderd: inkomend pop.kpnmail.nl en uitgaand mail.kpnmail. Vervolgens een nieuw account aangemaakt met imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl. En verdere gegevens. Deze zijn geaccepteerd waarna het omschreven probleem optrad.  Van n.l. zoals in jouw bericht voorkomt is nooit sprake geweest.


@SimC

Is er geen optie beschikbaar om de veranderingen direct te laten zien als het emailprogramma nieuwe email heeft opgehaald ?


Poort wel veranderd in 993?

Wel bij account je volledige e-mailadres opgegeven?

geef anders even een screendump zoals ik vroeg.


@SimC Heb je bij Instellingen - Mail - Accounts - Nieuwe gegevens ingesteld dat mail tussentijds opgehaald moet worden. Vergelijk deze instelling eens met die op de iPhone en MacBook.


Dank voor de reakties

WMG-N > geen optie te ontdekken;

huistijger> poort staat op 993;

Hansie> bij instellen accounts staat: ophalen > automatisch.

Tot hiertoe nog geen afwijkingen vastgesteld


Reageer