Skip to main content

Ik heb op mijn nieuwe mobiel mijn mail ingesteld. Ik heb alleen een kpnmail account.

  1. Maar nu krijg ik gigantisch veel oude mail als ongelezen in mijn mailbox. Hoe kan dat?
  2. vervolgens alle ongewenst mail verwijder in mijn webmail op de laptop. Maar deze synchroniseert niet met mijn mobiel. Hoe kan dat?

@vemque :

Gebruik je het POP protocol of het IMAP protocol ? Wat staat er bij “inkomende server” op jouw mobiel én bij het account op jouw laptop ? Staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ? Bij standaard POP wordt de email van de (KPN) server gehaald en op jouw Bijv. laptop gezet. Bij IMAP blijft de email altijd op de server van de KPN staan.

Het lijkt erop dat:

Jij het POP protocol hebt gebruikt én de email op de (KPN) server hebt laten staan. Als je dan een nieuw emailaccount instelt krijg je die de email die nog op de emailserver staat nog een keer binnen.

Het synchroniseren lukt waarschijnlijk niet omdat je waarschijnlijk ook op jouw mobiel (ook) POP gebruikt. Want dan staat jouw email op jouw mobiel en niet meer op de KPN server. En dan lukt het niet meer om de email te synchroniseren.

Wil je email op jouw mobiel én laptop synchronisren dan moet je het IMAP protocol gaan gebruiken. Ik persoonlijk gebruik zowel het IMAP als het POP protocol op mijn laptop want dan heb ik altijd een kopie van alle email op mijn laptop.