Skip to main content

Nieuwe modem KPN Box 12: kan vanuit mijn privé-netwerk geen e-mail verzenden

• September 5, 2025
  • 4 reacties
  • 49 keer bekeken

Excuss het is een V12 Box Zoal ik in de titel al aangaf, kan er geen mail worden verzonden vanuit het prive netwerk.

Als ik hem overzet naar gast netwerk verzend deze wel de mail.

Ook kan er geen verbinding worden gemaakt met Snelstart via het prive netwerk. Ik heb de firewall uitgezet maar dat helpt niet.

We werken met Vimexx mailserver en gmail.com mail adressen met bijde servers het zelfde resultaat. 

Wie weet waar dit aan kan liggen? alvast bedankt voor het lezen

4 reacties

HeidiV
Topper
  • September 5, 2025

Hi ​@Medewerktniet 

Als ik hem overzet naar gast netwerk verzend deze wel de mail.

Wie😜 of wat is hem?
Je gebruikt Wifi?

Ik heb de firewall uitgezet maar dat helpt niet.

Welke firewall, die in Windows, Mac of het KPN modem?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 5, 2025

Beste ​@Medewerktniet via de KPN webmail moet je altijd mail kunnen verzenden en ontvangen, dat heeft niets met modeminstellingen te maken.

Ook met een speciaal mailprogramma zoals Outlook of GMail kun je mail versturen en ontvangen, mits de instellingen in het mailprogramma goed staan, heeft ook niets met de modem te maken.

• September 5, 2025

Bij de instellingen in je mail programma moet je instellen dat de mail verstuurd moet woden naar poort 587. En daarbij SSL of TLS gebruiken.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 10, 2025

Goedemorgen ​@Medewerktniet , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Mooi om te zien dat je al enkele goede reacties hebt mogen ontvangen, heb je hier ook iets aan gehad? Ben in ieder geval benieuwd naar de stand van zaken! Voor directe ondersteuning kun je trouwens ook een belafspraak inplannen met onze Helpdesk!