Skip to main content

Sinds de nieuwe web mail krijg ik voortdurend de mededeling sessie verlopen. Deze vermelding krijg ik zo ongeveer elke 3 minuten. Ik moet dan weer opnieuw inloggen. Ook krijg ik veel vaker dan voorheen de melding dat de web mail niet te bereiken is. Wat is dat waardeloos. Weet iemand wat er aan de hand is?

vriendelijke groet,

Jacqueline

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

Hallo @jacquelineenharrie, in de nieuwe KPN Webmail zit een beveiliging, een zogenaamde “idle” timer die KPN Webmail afsluit zodat er niemand ongevraagd je berichten kan lezen. 

Beveiliging automatisch afmelden instellen KPN Webmail

De timer staat standaard op 5 minuten ingesteld.

  • Login op je KPN Webmail
  • Ga naar: Instellingen (⚙️
  • Ga vervolgens naar: Beveiliging
  • en kies dan: Automatisch afmelden

 


Hey @jacquelineenharrie, welkom op het KPN forum. Een zeer goede vraag voor de community. Klopt wat Ruud zegt, Webmail is beveiligd waardoor je na een periode automatisch wordt afgemeld. Dit kun je tot 30 minuten uitstellen. Heb je nog vragen? Stel ze ons gerust :)

 


Helaas geen reactie meer van je gehad. Ik neem aan dat de uitleg van Ruud zo duidelijk is, dat je geen vragen meer had. Top. Hierbij sluit ik het topic. Mocht je toch nog met een vraag zitten, stel ze hier gerust :)


Hallo @Nadia , ik had daar ook last van, bij deze aangepast, weer wat geleerd.

 


Goed om te lezen dat deze informatie ook jou heeft geholpen, @JanD. Alle credits voor Ruud. Die geeft hier antwoord op de vraag. 


Ik zit me ook te ergeren aan Sessie verlopen, maar bij staat standaard NOOIT ingesteld, help wat staat mij nu te doen!

Dank!!


Kun je ook nog eens proberen om de cookies op te ruimen van jouw browser, @Claziena ?


Hetzelfde probleem had ik ook. Dat lijkt met de instelling naar nooit te zijn opgelost.

 

Nu krijg ik de volgende foutmelding als ik een PDF bestand wil bijvoegen als bijlage bij een mail

200 SyntaxError: Unexpected token < in JSON at position 0


Inmiddels is het probleem weer terug, terwijl Nooit staat ingeschakeld. Tevens gaat kpnmail al problemen geven bij het inlogscherm.


cookies verwijderd, 30 minuten ingeschakeld als uitschakeltijd, uitgelogd, opnieuw aangemeld, sessie verlopen weer terug. Ik ben er ff klaar mee.


@Richard vB 

Heb je wel onder Beveiliging (linker kolom) bij Algemeen “Automatisch afmelden” nooit ingesteld? (zie bovenstaande screenshots)

Bij instelling “nooit” moet je zelf afmelden (of het gebeurt na afsluiten browser/laptop).


Ja die staat op nooit. Zojuist ingelogt. 16 keer mijn wachtwoord moeten invoeren wegens sessie verlopen.

 


Ik krijg ook deze foutmeldingen als ik dan wel in mijn mailbox ben:

 

Fout tijdens het lezen van de berichtinhoud

200 SyntaxError: Unexpected token u in JSON at position 3930


Dan zit er mogelijk érgens een instelling v.d. browser in de weg denk ik.

Verder eens álle kpn cookies en tijd. bestanden wissen.

Bij mij staat de verversingsinterval op 5 minuten

en automatisch afmelden op nooit (ben alleen uitgelogd na afsluiten browser, ook al staat dat in de browser zelf niet ingesteld. )

Oh ja, je moet uiteraard wel het tabblad open laten waar webmail ingelogd staat. (maar doe je denk ik al)