Skip to main content
Om de haverklap krijg ik de mededeling 'Uw mailbox is vol'. Ik gebruik Apple-mail.

Via KPN-webmail maak ik regelmatig de boxen: Concepten, Trash, Spam, Deleted messages, Ongewenste reclame en zo helemaal leeg.

De box Inkomende Post maak ik niet helemaal leeg. Wel versleep ik zoveel mogelijk mails naar zelf gemaakte postbussen on my Mac. De mails die nog op afhandeling wachten, laat ik staan. De box Verstuurd maak ik ook grotendeels leeg door mails in de Postbussen on my Mac te slepen. Ook daar laat ik mails die nog niet beantwoord zijn, staan.

De vraag rijst nu of mails die ik versleep naar Postbussen on my Mac, wel verdwijnen uit Inkomende of Verstuurde Post.

Ik schijn IMAP te gebruiken omdat ik ook ingekomen mail wil kunnen lezen op mijn iPhone en iPad. Mails die ik op mijn Mac heb verplaatst naar de Postbussen-on-my-Mac krijgen ik niet meer op de iPhone te zien.

Help wie kan mij helpen? Of moet ik mijn KPN mailcontract maar opzeggen en uitwijken naar een andere provider, die mij meer capaciteit wil bieden op mijn Webmail?
Goedemiddag @Kaatje46, Het gaat je om de capaciteit van je mailbox. Krijg je deze melding alleen via Apple-mail of ook via onze webmail? Daarnaast heb je een vraag of mails die je versleept naar postbussen op je Mac, wel verdwijnen uit inkomende of verstuurde post. Dit is mij nog wat onduidelijk. Misschien is het goed om de instellingen van je iMac nog eens door te nemen en in te stellen op iMap. Hopelijk blijf je de e-mails die je op jouw iPhone, iPad en webmail ziet dan ook zien op je iMac. Hoe je jouw e-mail instelt met iMap op je iMac leggen we uit op deze pagina.
Ik krijg de mededeling 'emailbox vol' van 'kpnxchange'. Dat is toch niet Apple Mail? Bij kpn zit kennelijk mijn mailbox vol. Het mailbericht van kpnxchange ontvang ik ook op mijn iPhone. Het ligt dus ook niet aan mijn MacBook. Voor mij conclusie: de capaciteit van mijn KPN-mailbox is te gering. Wat is eigenlijk de capaciteit van mijn KPN-mailbox? Kan ik ruimte bijhuren?
@Kaatje46, Dan krijg je de melding dus ook via de webmail. De mailbox bij ons is 1 GB en kan helaas niet groter Je kunt wel meerdere mailboxen aanmaken via MijnKPN. Voor een grotere ruimte zou je Gmail erbij kunnen nemen; daar heb je 15 GB. Aangezien je huidige mailbox vol is en het is allemaal mail die je wilt houden heb ik niet direct een ander alternatief.


Wordt het geen tijd, dat KPN een betere service aan zijn klanten geeft? Ik wil best meer betalen voor meer ruimte in mijn mailbox! Waardeloos!
@Kaatje46, Ik begrijp dat je een ander antwoord had willen ontvangen, maar jammer genoeg is er geen optie waarmee je GB's kunt bijkopen voor je e-mailaccount. Hoeveel MB heb je nu in gebruik? Je kunt dit controleren via de webmai via '>instellingen '>E-mail. Als je dit e-mailaccount wilt blijven gebruiken kun je eventueel kijken welke e-mails eventueel verwijderd kunnen worden. Zo maak je weer opslagruimte vrij en kun je weer een tijdje vooruit met jouw e-mailaccount.


@Kaatje46, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer