Skip to main content

k heb het volgende probleem Ik hem nu nog WLM dat werk goed is  verder  niets mis mee.

Maar ik wil overstappen naar windows mail  Nu heb ik het programma  WIN Mail er op gezet en aangemeld  Als ik een bericht stuur met win mail  naar mij zelf dan krijg ik geen foutmelding .Maar hij stuurt de Mail naar mijn oude WML en daar kan ik hem wel openen  Ik heb al gekeken bij instellen vaste client en wat geprobeerd met veranderen maar dit helpt niet Wat kan er mis zijn ??

e de waele

@edewaele :

Als ik het goed begrijp kun je wel email ontvangen in WLM maar niet in Mail ? Een email die je naar jouwzelf stuurt komt wel binnen bij WLM maar niet bij Mail ? Gebruik je POP of IMAP in jouw beide  emailprogrammas ? Wat is de “inkomende server” bij beide programmas ? Is dat bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ?


Willy

Ik weet nog niet welk email programma ik wil hebben IK vind WLM heel makkelijk ik heb eens gekeken bij windows mail maar dat is toch niets volgens mij  Heb je een idee wat er goed is en wat veel gebruikt word 

e de waele


IK heb eens gekeken naar het  mail  programma van Gmail dat lijkt mij wel iets te zijn.

Maar ik heb van deze materie totaal geen verstand  Ik  wil  weten is dit programma geheel gratis  is  en kunnen jullie mij helpen met het installeren er van stap voor stap  zodat ik alles kan begrijpen hoe het moet En wat voornaam is kan ik mijn WLM altijd nog  blijven gebruiken  tijdens het overstappen  Om alleen dit Gmail eens te proberen (en als het niet bevaltweer terug op WLM kan terugvallen)

Ik ben altijd bang dat ik zonder email val als het mis gaat 

e de waele


Hoi @edewaele. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je een KPN e-mailadres kan instellen in de meeste voorkomende e-mailprogramma's. Het is lastig om voor een ander aan te geven wat het beste e-mailprogramma is. Dit verschilt denk ik per persoon. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen ik dat graag!


@edewaele :

Ik persoonlijk zou ik liever Thunderbird (TB) aanraden i.p.v. GMail. TB is een goed, stabiel en gratis programma. “Stap voor stap helpen” gaat helaas niet. Maar als je met TB problemen hebt kun je altijd zoeken naar hulp op het internet. Bijv. op “Seniorweb” ( https://www.seniorweb.nl/ ) vindt je veel informatie o.a. over email in het algemeen en bijv. TB. TB heeft ook een nederlandse website waar je hulp kunt vinden:

https://support.mozilla.org/nl/products/thunderbird

Als je nog tijdelijk de email in WLM wil bewaren moet je drommels goed uitkijken. Dan moet voor IMAP in TB kiezen. Kijk ook hier:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-mozilla-thunderbird.htm

Misschien weet je iemand die jou kan helpen om TB in te stellen ?


Geachte forum leden  

IK krijg het niet voor elkaar om met Windows mail een bericht naar mij zelf te sturen om te kijken of deze werkt  IK heb nu WML er op staan en deze werkt prima als ik een mail naar mij zelf stuur. Als ik dit doe bij win mail dan gaat dat niet Als ik kijk staat hij wel bij verzonden  en ook bij webmail staat dit bericht  Maat ik kan hem niet naar mij zelf sturen  Hier bij mijn instellingen zo als ze nu staan 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dit zijn de juiste instellingen voor een POP3 account: 

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, welke? Probeer eens om smtp.kpnmail.nl in te vullen bij de uitgaande server en het wachtwoord te controleren door in te loggen in KPN Webmail


Beste medewerkers  

IK ben zo wat een hele dat bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen  dit is echt om zot te worden

Ik ga hier zo veel als ik  kan gegevens doorgeven  hoe mijn situatie is  Ik heb nu op mijn laptop WLM opstaan deze werkt nu gewoon goed en wil ik ook zo even houden  Ik wil nu veranderen naar windows mail  om dit uit te proberen Ik ga dus met twee e-mail programmas werken (dat moet toch lukken ) IK heb dus ook 2 accounts  een van WLM en een van Window mail  Ik heb van jullie een antwoord gehad waar ik totaal niets mee kan Ik weet niet eens welk account ik moet instellen ??  En al helemaal niets waar ik de poortnummers ergens in moet vullen ??  Geef mij  dan eens stap voor stap aan wat ik moet invullen bij de  2 verschillende accounts  Ik heb al wat ingevuld  op de accounts  Misschien dat jullie dat kunnen verbeteren hoe het wel moet ingevuld  Ik zal ze als bijlage mee sturen

 


dit account is van Windows mail

 


@edewaele Wat jammer dat het nog steeds niet is gelukt. Wellicht is het een optie om het e-mailadres in te stellen volgens het IMAP-protocol. 

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Mocht dit ook niet lukken, dan zou ik je willen adviseren om met jouw laptop langs een KPN Winkel te gaan. Vergeet niet om van te voren een afspraak in te plannen. Dit kan op deze pagina.

 

 

 


Beste  Vikash

Ik heb het volgende account aangemaakt

inkomend nail    pop.kpnmail.nl

uitgaande mail    smtp.kpnmail 

Nu werkt alles wel goed zo te zien  Nu blijft  de vraag over  Waarom werkt IMAP4 niet ?????

waarom heb ik de poortnummers  ook NIET nodig of ingevuld    ?????

Hoe kan dat  jullie geven mij toch geen verkeerde info ???

e de waele


Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom het eerder niet werkte, maar goed om te lezen dat het nu wel weer goed functioneert. :blush:


Beste.

IK ga toch ook eens kijken naar outlook Omdat ik ook office 2016  op mijn laptop heb staan

dat lijkt mij  beter en kan ik zo veel mappen aanmaken als ik wil   wat is uw gedacht ??

e de waele


Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar Outlook i.p.v. Windows Mail. Maar dat is voor iedereen weer anders. Het is maar net waar je aan gewend bent, denk ik.


Hallo Vikash 

Ik heb ergens een flikefout begaan met het overzetten van mijn mail uit  het postvak 2020

Ik ben denk ik alle post van 2020 kwijt die in deze map stonden   ik kom daar nu pas achter.

als ik WLM open en ik ga dan naar mijn  map post 2020 zie ik daar nog alles staan maar krijg niets meer open Alleen nog maar foutmeldingen  HELP wat kan ik nog doen 

e de waele


Dat komt waarschijnlijk omdat je jouw e-mailadres in WLM had ingesteld volgens het POP-protocol en het mapje “Post 2020” lokaal is opgeslagen op jouw laptop. Als je WLM weer aan de praat krijgt, dan kan je het wellicht nog terughalen. Misschien een idee om met jouw laptop langs een computerwinkel bij jou in de buurt langs te gaan? Zij kunnen dan voor jou uitzoeken of ze de foutmeldingen in WLM kunnen herstellen.


Hallo vikash

Mijn WLM werkt verder wel goed IK heb de map 2020 gevonden  waar deze staat. Maar dat zijn volgens mij alleen codes als ik daar op klik dan gaat deze ook open. Maar als ik de map open in de WML zelf dan zie alle berichten staan Maar ik kan ze niet openen Dus er zijn nu twee dingen  die ik  weet, 1 de berichtjes  alleen staan nog op mijn WLM en  ik krijg ze niet open . 2 Ik zie een map staan op de schijf maar dat zijn codes  als ik daar op klik gaat hij open   en kan ik deze lezen Dus hoe krijg ik dit weer in de map???

e de waele


Misschien een idee om met jouw laptop langs een computerwinkel bij jou in de buurt langs te gaan? Zij kunnen dan voor jou uitzoeken of ze de foutmeldingen in WLM kunnen herstellen.

Helaas kan ik jou hier niet in verder helpen hierin. Wellicht dat een andere forumgebruiker hier een antwoord op heeft. Anders kan je het beste langs een computerwinkel bij jou in de buurt langs gaan. 


Vikash

Ik heb alles weer in orde gekregen dus ik kan mij weer gaan orienteren op outlook 2016

e de waele


Beste Vikash

IK heb nog een vraagje over een E-mail alias  Mijn situatie is als volgt :  IK heb 1 primair e-mail adres

en 1 E-mail alias  Moet ik voor deze alias ook een account aanmaken om alle mail binnen te halen of is dat niet nodig Ik heb nu 1  account aangemaakt  krijg ik nu toch alle post binnen  ?zowel  van mijn  primaire e mail als van mijn  E-mail alias ?  Zodat ik kan volstaan met 1 account

e de waele


Je hoeft jouw e-mail alias niet apart in te stellen. Alles wat hierop binnenkomt komt eigenlijk binnen op jouw primaire e-mailadres. 


Ik heb nu outlook 2016 op gezet en werkt fantasties alleen het  afbeeldingen laden gaat  heel traag

E de waele


Beste forum leden Omdat het afbeeldingen laden niet goed te krijgen is in outlook  2016 heb ik deze  weer maar verwijderd  Ik ga nu verder met windows mail  Deze werkt goed alleen heb ik hier weer een probleem met het aanmaken van mappen Ik zie namelijk geen kruisje bij mappen 

Ik gebruik een pop3  in mijn programma  Ik heb wel al gelezen dat dit heel veel voorkomt  wie kan mij daar bij helpen om dit op te lossen  Ik heb zelf al eens geprobeerd met IMAP maar dat werkte ook niet  e de Waele


@edewaele :

“Kruisje bij mappen”  ??

Hoe wil jij je email ophalen/lezen ?

Bij standaard POP worden de emails van de (KPN) emailserver gehaald en verplaatst naar jouw bijv. laptop/emailprogramma. De mappen die je bij jouw POP account maakt zul je niet zien in de KPN webmail.

Bij IMAP blijven de emails op de (KPN) emailserver staan totdat jij die daar zelf verwijdert. Als je jouw account met IMAP (emailprogramma) instelt dan moet je dezelfde mappenstructuur zien als in de KPN webmail. Hier moet je extra mappen die je aanmaakt ook in de webmail kunnen zien.


Hallo Willy

Ik heb nu windows mail al een week gebruikt en werkt goed alleen kan ik geen map voor 2021 aan maken dat is een groot gemis IK heb nu een map aangemaakt  in webmail maar deze zie ik niet terug in mijn windows mail wat heb ik verkeerd gedaan ?? ( ik gebruik wel POP3 )

eric