Skip to main content

IK heb jarenlang een abonnement bij Telfort. Beviel goed. Met een e-mail adres. 
Nu ben ik omgezet naar KPN maar het e-mail adres is niet aangepast. Kan dus niet meer mailen.

Hoe moet ik dat regelen? 
Georg Schenk 

@georg schenk :

Met dat emailadres moet je nog gewoon kunnen emailen als je bij de KPN gekomen bent. Maar ik denk dat jouw nieuwe KPN account/abonnement nog niet volledig (!!!) ge-activeerd is. Probeer het daarom morgen en overmorgen nog weer. Als het dan nog niet lukt om te emailen plaats dan hier weer een reactie.


Inderdaad dat zou moeten kunnen, maar ik kan niet meer mails ontvangen. ik kan ze wel zien in de KPN web mail en ze ook bewerken dat gaat prima. maar het is een omslachtige bewerking.

Er wordt toegezegd dat je met je Telfort e-mail gewoon verder kan. maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Tot nog toe.
Ik zal nog een paar dagen wachten Ofschoon ik al van 15 september bezig ben.  Kan bijvoorbeeld het voorstel van de trombose dienst over het innemen van mijn bloedverdunners lezen. Het is stierlijk vervelend.


Welk programma gebruikt u normaal gesproken om de mail te lezen? Outlook bijvoorbeeld? 


De mail zou klakkeloos 1 op 1 overgegaan moeten zijn van tft naar kpn. Hier zitten geen verschillen in. Heb zelf ook helemaal niets gemerkt van de overgang vorige week.


@georg schenk :

AUW !!! Dit is inderdaad NIET leuk !!!! Kun je nog wel de webmail gebruiken ?


ja, ik kan nog wel webmail via Telfort Webmail openen. Maar bij inloggen bij de trombosedienst werkt dit niet meer. en dat is erg lastig omdat ik mijn bloedwaarde van tijd tot tijd moet doorgeven, waarna dan de medicatie volgt. Georg Schenk


@georg schenk :

Moet je inloggen bij de trombosedienst (zie jouw vorig antwoord) met een browser of moet je die gegevens door-mailen ? Dat is niet duidelijk uit jouw antwoorden.

Je kunt wel email ontvangen in de webmail. Kun je ook email versturen vanuit de webmail (bijv. naar jou zelf) ? Zo ja, dan zou ik de fout zoeken in het emailprogramma dat je gebruikt. Gewoon nog even alle instellingen nalopen.

Gebruik je Outlook ? Want dat programma heeft ook “een eigen willetje” als het om veranderingen aanbrengen gaat.

Er is nog iets waar je op moet letten. Misschien heb je bij de overgang naar KPN een nieuw (KPN) accountnaam gekregen die afwijkt van jouw emailadres. Dit kan gebeurd zijn omdat jouw oude accountnaam al in gebruik was bij de KPN. Die nieuwe accountnaam moet je dan invullen bij “Gebruikersnaam” in jouw emailprogramma i.pv. jouw emailadres.


Dank voor je antwoord. Intussen is het probleem opgelost met hulp van mijn schoonzoon. toch erg bedankt voor het meedenken, Georg Schenk


Hoi @georg schenk, welkom op het forum. Ik zie dat je net terwijl ik het topic open reageert dat het inmiddels is opgelost, dat is goed om te lezen. Weet je ook hoe je schoonzoon het heeft kunnen oplossen, was dat een instelling in het mailprogramma of iets anders?


wij hebben alle instellingen nagelopen in de diverse accounts. en die op de juiste locatie opnieuw ingevuld en van nieuwe wachtwoorden voorzien, daar waar het werd gevraagd. h feitelijke probleem was dat dor KPN op de site niet stapsgewijs was aangegeven waar in welk veld je wat moet invullen. ik heb daarin fouten gemaakt. de schoonzoon heeft ze hersteld.