Skip to main content

Op 21 augustus mail van Telfort gehad dat email adres per 24 augustus aanstaande wordt vernieuwd. Email adres wordt nu gebruikersnaam. Betekent dit nu dat de omzetting van telfort naar kpn plaatsvindt? Zo ja, moet ik hiervoor dan mijn hetnet emailadres (dat is het enige wat ik gebruik) gebruiken en wordt het abbonnemt voor email only nu omgezet naar tv/internet adres? Ben benieuwd en zie uit naar de reactie.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @Gert Martin ,

Voor een uitgebreide uitleg zie onderstaande link in het Telfort-forum:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

Dit heeft dus niets met de overname van Telfort naar KPN van doen, hetgeen pas in de loop van dit jaar gebeurt.

Concreet komt het hier op neer dat alle Telfort-klanten met een niet @Telfort.nl domein aangeschreven worden dat de webmailinlog aangepast wordt.  Eerst logde je in met een klantnummer en wachtwoord en vanaf a.s. maandag dien je in te loggen in de webmail met je volledige e-mailadres.

In de loop van september a.s. wordt de nieuwe webmailsoftware geactiveerd.

Tevens wordt geadviseerd binnen MijnTelfort je email wachtwoord te wijzigen zodat deze voldoet aan de eisen van Telfort, minimaal 10 tekens, waarvan 1 Hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en een vreemd teken (uitgezonderd spatie).

Nadat je het wachtwoord binnen MijnTelfort aangepast hebt kun je het wachtwoord van je emailaccount aanpassen op de overige devices waarmee je de email bekijkt.

Duidelijk genoeg zo?

 

 

 


Dank JanD,

ik ga het proberen. Ik log nu dus overal al in met mijn “hetnet” email adres en veronderstel dat ik dus alleen nog het wachtwoord conform voorschrift moet wijzigen. In basis hangt dit “hetnet” mailadres onder het telfort mailadres waar ik nog nooit iets mee heb gedaan of heb gebruikt. Ik ben benieuwd of het gaat werken.
 

Groet Gert 


Hallo @Gert Martin , dat originele Telfort-mailaccount dien je vanaf maandag mee in te loggen in de Telfort-webmail en met de alias HetNet moet dat ook lukken, alleen nog even je WW aanpassen in MijnTelfort.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik lees onderstaande reactie van @Willy22  en zie dat HetNet onder KPN valt en heeft dus niets met Telfort te maken, hie je dus ook niets mee te doen.

Je dient dus alleen je Telfort-account vanaf maandag te gebruiken om in de webmail van Telfort in te loggen en in MijnTelfort je wachtwoord aan te passen conform de richtlijnen.

 

 


@Gerd Martin:

Als ik het goed begrijp heb je nu 2 accounts. Één account die onder Telfort valt en één account onder de KPN valt (eindigend op “@hetnet.nl"). Deze 2 accounts hebben echter totaal geen enkele relatie met elkaar en blijven ook nog apart naast elkaar bestaan. Je zult dus voor elk account apart moeten inloggen op bijv. de webmail, elk met een aparte gebruikersnaam en een aparte emailadres.


@Gerd Martin:

Als ik het goed begrijp heb je nu 2 accounts. Één account die onder Telfort valt en één account onder de KPN valt (eindigend op “@hetnet.nl"). Deze 2 accounts hebben echter totaal geen enkele relatie met elkaar en blijven ook nog apart naast elkaar bestaan. Je zult dus voor elk account apart moeten inloggen op bijv. de webmail, elk met een aparte gebruikersnaam en een aparte emailadres.

Helemaal goed @Willy22 , zo vullen we elkaar mooi aan, ik ben (nog) niet zo thuis in de KPN-details.

Ik kon mijn reactie nog aanpassen.

 


@Gert Martin 

Je hoeft dus alleen instellingen van dat account, dat onder Telfort valt, te wijzigen (Zie hierboven).


Ik log nu dus overal al in met mijn “hetnet” email adres

Wat bedoelt u met "overal"? 🤔 bedoelt u allerlei verschillende websites / webshops / forums? Daar veranderd niets aan. Ik hoop wel dat u overal een ander wachtwoord gebruikt.


Dank Willy, duidelijk!

Nick, uiteraard altijd andere (moeilijke) wachtwoorden. :relaxed:


Hi @Gert Martin, zo te zien hebben de anderen je al antwoorden gegeven. Het bericht wat je hebt gekregen gaat inderdaad alleen over e-mailadressen die bij Telfort actief zijn (en niet eindigen op @Telfort.nl), een HetNet adres valt daar niet onder. Een aantal veelvoorkomende zijn Xmsnet, Concepts en Kickmail. In het topic wat Jan eerder noemde wordt daar alles over uitgelegd. 

De daadwerkelijke overgang van Telfort naar KPN is nog niet zo ver, maar dat zal dit jaar nog wel gebeuren. Op dat moment krijg je daar natuurlijk nog een bericht over, en zullen we op beide fora een topic daarvoor maken zodat alle informatie centraal te vinden is :slight_smile:


Dag Jasper,

recentelijk kregen we bericht van Telfort dat de omzetting naar KPN binnenkort plaatsvindt. We zijn deze toppic een jaar geleden met de vraag gestart hoe we de betaling van ons email only adres van KPN ongedaan gemaakt krijgen wanneer Telfort opgaat in KPN. Graag willen we je vragen dit voor ons te regelen nu de omzetting defintief plaats gaat vinden. We verwijzen je hiervoor naar onderstaande de toppic die destijds door Marina is beantwoord. We zien uit naar jouw reactie!

BEANTWOORD

Betaald email adres (E mail only) hetnet.nl

G

Rank

In het verleden zijn we gedwongen over te gaan naar Telfort. Om ons “hetnet” email adres te behouden moest daarvoor een betaald email only abbonnement bij KPN worden afgesloten. We worden nu gedwongen over te gaan van oud glas (incl. analoog signaal) naar nieuw glas (helaas zonder analoog signaal omdat dit wordt afgeschaft) en komen straks geheel onder KPN te vallen met ons Telfort abbonnement. Bij Telfort is ons gezegd dat dit sowieso vanaf 2020 een feit is en we het “hetnet” email adres zonder kosten behouden. Wij willen daar graag een bevestiging van hebben. Ook willen we weten hoe en wannneer we het email only abbonnement op kunnen zeggen zonder het vervallen van dit email adres! We hebben inmiddels al een paar jaar ruim €40,- per jaar betaald voor enkel een email adres en willen daar nu eindelijk vanaf! Graag uw reactie.icon

Beste antwoord door Marina_

Goedemorgen @Gert Martin, Als het zover is en je maakt de overstap naar KPN, dan kunnen wij ervoor zorgen dat je e-mailonly abonnement wordt opgeheven en de betreffende e-mailadressen worden verschoven naar je KPN abonnement. Dit is namelijk gratis bij onze abonnementen. Stuur ons tegen die tijd gerust weer een bericht en dan maken we dit voor je in orde.

Bekijk origineel

 


@Gert Martin :

Je hebt nu een internet abonnement waar één of meer emailadressen / aliasen “aanhangen”. Jouw “email only” emailadres kan straks gewoon, als een extra emailadres / alias, aan dat bestaande internet abonnement “gehangen” worden. Maar dat kan pas gebeuren als je ook daadwerkelijk en officieel naar de KPN gemigreerd bent.

Als je bij de webmail inlogt en je ziet het KPN logo dan is dat GEEN bewijs dat je al bij de KPN zit.

Pas als je het KPN logo op de factuur ziet verschijnen is dat het officiele teken dat je bij de KPN zit en pas dan kan jouw “email only” adres worden verplaatst en het bijbehorende abonnement worden opgeheven.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-88194

Je moet dus nog even wachten (ik hoop dagen en geen weken) voordat dat “email only” adres kan worden opgeheven.


@Gert Martin :

Ik moet hier even iets corrigeren. Het beste signaal dat je overgezet bent naar de KPN en daadwerkelijk bij de KPN zit is niet het logo op de factuur. Het beste signaal is als je inlogt bij Mijn Telfort en je wordt doorgestuurd naar Mijn KPN.


Dank voor je reacties Willy, attent!

Toch wil ik Jasper vragen het betalen van het “email only adres” ongedaan te maken voor ons conform de toezegging van moderator Marina.

gr. Gert.


@Gert Martin :

Ja, dat snap ik. Maar ik neem aan dat de moderators niet zullen reageren voordat je de overstap naar de KPN hebt gemaakt. Want pas dan kunnen zij de gegevens van beide abonnementen opzoeken. Ze moeten natuurlijk weten welk email adres naar welk abonnement moet worden verplaatst.

Als je zeker weet dat jouw TV & internet abonnement ook bij de KPN zit, doe dan het volgende :

1)) Vul dan jouw profiel hier op het KPN forum in met zoveel mogelijke gegevens (voor beide abonnementen)

2)) Plaats nog een reactie hier in dit topic.

3)) Wacht totdat je aan de beurt bent. Er is helaas (voorlopig ??) nog een wachtlijst.


De eerste vraag is of jouw abonnement al is overgezet naar KPN, als dat niet zo is kan ik ook nog niets samenvoegen. Op je forumprofiel zie ik geen gegevens staan, daardoor kan ik het nog niet voor je bekijken. Zou je dat zo volledig mogelijk kunnen invullen? Dan kan ik daarna verder met je kijken naar de situatie. In je vorige topic heeft Marina niets toegezegd over het vergoeden van de kosten van het HetNet e-mailadres, ze heeft juist gezegd dat je ervoor moest betalen. Ze zei dat het e-mailonly abonnement dan gestopt zal worden, vanaf dat moment zal je er niet meer voor hoeven te betalen. Dat is niet met terugwerkende kracht.


Dag Jasper, dank ervoor dat je hebt gereageerd!

Dit weekend (17/18 oktober 2020) is ons abbonnement overgezet naar KPN. Inmiddels hebben we het forumprofiel zo volledig mogelijk ingevuld en het klantennummer van Telfort ingevuld.  Jouw opmerkingen met betrekking tot het verhaal van Marina zijn geheel terecht. We hebben het ook niet gehad over een vergoeding maar alleen maar over het stopzetten van het email only abonnement met behoud van ons “hetnet”email adres. We hebben tot op heden voor de kosten van dit abonnement een goede compensatieafspraak met Telfort gehad. We hopen en vertrouwen erop dat je met deze informatie het verhaal voor ons nu verder af kunt ronden. Wellicht is het voor de formaliteit nodig dat wij het abonnement te zijner tijd zelf schriftelijk moeten opzeggen. Graag lezen of horen we dit dan.

 

groet Gert


Jasper,

Ter aanvulling; ook het bestaande klantennummer van KPN hebben we ingevuld!

groet Gert.


Dank voor de gegevens @Gert Martin, daarmee heb ik beide abonnementen gevonden. Ik heb het verzoek gedaan om het HetNet e-mailadres naar het oud-Telfort abonnement te verplaatsen, en daarmee het e-mailonly pakket te stoppen. Dit zal binnen enkele werkdagen worden afgerond, daarna hou je nog maar 1 abonnement over :slight_smile:


Fijn Jasper,

dank voor de genomen moeite!

groet Gert


Graag gedaan Gert, als het afgerond is hoor ik het graag van je.


Dag Jasper,

Kan ik onderstaande vraag ook nog aan jou stellen?


Bij het overzetten van ons telfort contract naar KPN zouden alle kortingen meegenomen worden. In het nieuwe contract van KPN mis ik in de specificatie de korting voor sneller internet à € 2,50 waardoor dit duurder uitvalt. Bij wie moet ik zijn om dit te laten corrigeren?

groet Gert


We zijn hier al in gesprek, wel zo makkelijk om het hier te stellen inderdaad @Gert Martin :slight_smile:  De korting lijkt inderdaad niet actief te zijn bij jouw abonnement. De korting lijkt te zijn weggevallen bij een groep mensen die is overgezet, daar wordt naar gekeken om het voor iedereen recht te zetten. Het is me op dit moment nog niet duidelijk wanneer dat precies verwacht wordt, als ik meer weet deel ik het met je!


Dank voor de snelle reactie Jasper, ik wacht het even af.

groet Gert.


Ik heb er wat meer duidelijkheid over @Gert Martin. Iedereen waarbij de korting is weggevallen heeft als het goed is een bericht gekregen dat dit het geval is, de gemiste korting wordt via een handmatige vergoeding rechtgezet en in het abonnement wordt de korting toegevoegd zodat dat op de toekomstige facturen goed gaat. Wanneer dat precies is afgerond is nog niet duidelijk, maar het komt goed :slight_smile:


Ik heb er wat meer duidelijkheid over @Gert Martin. Iedereen waarbij de korting is weggevallen heeft als het goed is een bericht gekregen dat dit het geval is, de gemiste korting wordt via een handmatige vergoeding rechtgezet en in het abonnement wordt de korting toegevoegd zodat dat op de toekomstige facturen goed gaat. Wanneer dat precies is afgerond is nog niet duidelijk, maar het komt goed :slight_smile:

Eind goed, al goed!