Skip to main content

Op 21 augustus mail van Telfort gehad dat email adres per 24 augustus aanstaande wordt vernieuwd. Email adres wordt nu gebruikersnaam. Betekent dit nu dat de omzetting van telfort naar kpn plaatsvindt? Zo ja, moet ik hiervoor dan mijn hetnet emailadres (dat is het enige wat ik gebruik) gebruiken en wordt het abbonnemt voor email only nu omgezet naar tv/internet adres? Ben benieuwd en zie uit naar de reactie.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Dat deel is nu eind goed inderdaad, het e-mailadres is nog niet overgezet zo te zien, daar moeten we nog even op wachten dus :slight_smile:


Dag Jasper,

ik hoop dat je me niet lastig vind maar ontdekte nog wat op de KPN factuur. 
In ons basis Telfort abonnement betalen we € 46,13 voor glasvezel internet en interactieve tv. In het nieuwe KPN abonnement betalen we € 48,63 voor TFT internet en interactieve tv. Ook hier zit een verschil in van € 2,50 (wellicht toeval). Het lijkt erop dat hier ook een correctie op gedaan moet worden. Zou je dit ook nog voor ons na willen zien en mogelijk laten corrigeren?

groet Gert en een goed weekend😊.


Je bent niet lastig Gert, je hebt een vraag en je wilt een antwoord. Daarvoor zijn we in gesprek toch? :wink: Waar zie je dat precies staan? Ik zie nog geen KPN factuur voor het abonnement staan, kan het zijn dat je het in MijnKPN ziet staan en dat die korting nog niet te zien is? Die missende korting die we al bespraken wordt nog aan gewerkt, laten we die eerst even afwachten. Het zou daarmee zomaar opgelost kunnen zijn.


Dag Jasper, dank maar weer voor je snelle reactie! We hebben idd nog geen factuur van dr KPN. Als ik doorklik in mijn KPN op: “extra opties wijzigen of toevoegen” zie ik rechts staan;  “Opsomming huidige kosten”. Wellicht heb je gelijk dat dit straks wijzigt wanneer de kortingen worden gecorrigeerd. Ik zal even geduld moeten hebben😊


Dag Jasper,

Ter info; vandaag kregen we de automatisch gegenereerde factuur voor het email only abonnement van KPN.

Hierbij de factuur ter kennisname.

Admin: gegevens weggepoetst


Oei... dat zijn heel veel persoonlijke gegevens...


Dank u Nick 83!
er zijn nog steeds goede mensen onder ons👍.


Dank je Nick! Het is inderdaad altijd verstandig om privégegevens te verbergen op een openbaar forum, voor privacy wel zo prettig :slight_smile:

De factuur wordt automatisch aangemaakt Gert, die ziet niet dat we bezig zijn met het samenvoegen. Dat lijkt op dit moment nog niet afgerond te zijn, ik blijf het voor je in de gaten houden


Dag Jasper,

ter info, vandaag kregen we een mail van KPN met de volgende tekst:

Uw opzegging is verwerkt. U kunt per vandaag geen gebruik meer maken van E-mail Basis.

Gelukkig werkt ons “hetnet mailadres” nog wel dus dit issue lijkt nu gelukkig opgelost te zijn. Met dank voor je bemiddeling!


Het is nu nog even afwachten of het abonnement goed wordt gecorrigeerd.

 

groet Gert.


Hoi @Gert Martin, ik zie het e-mailadres nu ook bij het andere abonnement staan. Dat is gelukt dus, fijn. De abonnementskosten voor dat pakket zullen vanaf de opzegdatum van dat pakket worden vergoed.

Voor de missende 2,50 korting is het inderdaad nog even wachten, maar dat is in goede handen :slight_smile:


Dag Jasper,

Ik mag toch aannemen dat het “hetnet mailadres” nu is geintegreerd in het nieuwe KPN abonnement en dat daar geen facturen meer van komen!

gr Gert.

 

gr Gert.


Er komt er nog eentje Gert. Je betaalt de abonnementskosten namelijk altijd een maand vooruit, dus je hebt al betaald voor de huidige periode. De enige factuur die je nog krijgt voor dat pakket is de slotfactuur, daarop krijg je de abonnementskosten terug die voor de periode die je al betaald had maar waar het pakket nu niet meer actief is.


Dag Jasper,

vandaag kregen we idd een factuur met de verrekening van de email only abonnementskosten van € 2,30. Dit moet dus de laatste zijn 😊.

Wellicht ben ik te ongeduldig maar het KPN abonnement is nog niet aangepast/gecorrigeerd. Op de maandelijkse nota van 12 november jl. stond nog hetzelfde bedrag als de keer daarvoor. Weet je wanneer het wel aangepast/gecorrigeerdwordt door de KPN administratie?

gr Gert.


Voor de e-mail only is het de laatste inderdaad :slight_smile:  

De missende korting lijkt nog niet aangepast te zijn, ik heb voor je nagevraagd of er meer duidelijkheid over is!


Dag Jasper,

Vandaag 12-12-2020 kregen we weer een factuur van KPN en helaas is er nog steeds geen correctie gedaan mbt korting internetsnelheid. Wil je dit nogmaals onder de aandacht brengen bij de KPN collega ‘s? Ik ga ervan uit dat ik zelf geen contact hoef op te nemen en dat het goed komt😊. Ik zie je reactie wel.

 

gr Gert.


De korting is er niet inderdaad, maar wat me nu opvalt, het snellere internet zelf ook niet. Het gene waar de korting er niet voor is, is er dus ook niet. De korting kan er niet zijn zonder de extra snelheid zelf. De pakketprijs is hetzelfde als de laatste facturen bij Telfort, dat is niet meer geworden.


Dag Jasper,

ik kan je volgen met betrekking tot de internetsnelheid maar zie dat KPN wel degelijk €2,50 erbij heeft opgeplust. De pakketprijs is dus wel gewijzigd! Begin dit jaar zijn we bij Telfort gestart met glasvezel internet + interactieve tv voor €45,-. In juli is het tarief gewijzigd in €46,13.  Vanaf november heeft KPN het tarief voor TFT internet en interactieve tv gewijzigd in €48,63. Waarom dit is gebeurd, ik weet het niet. Het is dus toch echt zo dat ik gewoon €2,50 meer betaal dan eerder bij Telfort. Ik veronderstel dat KPN hier fout zit en de abonnementsprijs aangepast moet worden. Ik stel het op prijs dat je dit naziet en wanneer het nodig is wil ik hierover anders best contact opnemen met KPN. Ik zie uit naar je reactie!

gr Gert.


Dat klopt inderdaad, maar dat heeft niets te maken met de extra snelheid. Dat komt omdat het bedrag van telefonie een onderdeel is geworden van het basispakket. Bellen staat er ook nog naast op de factuur, met een korting van 2.50 zo lang als je abonnement loopt en (in jouw geval) een korting voor de eerste 6 maanden dat telefonie actief was. 

Als je de KPN facturen vergelijkt met de laatste Telfort factuur zie je dat het eindbedrag ook gelijk is.


Dag Jasper,

Wederom bedankt voor je reactie en ik begrijp je redenatie maar het klopt gewoon niet! Voor het bellen krijgen we bij Telfort 12 maanden korting en dat zie je ook op hun facturen staan. Waarom KPN er toe komt om er 6 maand van te maken……….. Als je alle facturen van begin 2020 van Telfort achter elkaar legt dan zie je nog meer gekke verschillen. Ik veronderstel dat de KPN administratie ten einde raad inderdaad maar het laatste eindbedrag van Telfort heeft aangehouden wat het dichtst bij het KPN abonnement komt. Het verschil zit niet in het bellen en de snelheid maar in een extra tv kastje als je er een goede analyse op los laat. Het gaat mij feitelijk te ver om op deze wijze een dergelijke discussie met elkaar te blijven voeren via dit forum medium. Ik zou het daarom erg op prijs stellen dat KPN nu een definitief maandbedrag afgeeft wat recht doet aan mijn eerdere contractafspraken bij Telfort. Ik stel me daarbij voor dat een maandbedrag van € 46,13 + € 2,50 = € 48,63 alleszins redelijk is waarbij dan feitelijk de korting op bellen vervalt. Graag blijven we bij KPN en willen niet elk jaar weer in de onderhandelingsmodus bij contractverlenging. Dit was namelijk telkenmale bij Telfort nodig om tot contractverlenging te komen. Wanneer nodig wil ik een en ander graag telefonisch nog eens toelichten. Ik vertrouw er vooreerst op dat je ons verhaal nogmaals tegen het licht houdt en tot een afronding komt.

gr Gert. 


Het abonnement wat je nu op de factuur ziet is wat het is, daar veranderd niets aan. Bij Telfort waren heel veel verschillende pakketten in omloop, en er zijn minder TFT varianten voor KPN aangemaakt. De basisprijs kan daardoor verschillen, maar via kortingen komt het op hetzelfde eindbedrag uit. Het is overgezet zoals het pakket was op het moment van overzetten. Kortingen bij verlengen van een Thuis abonnement zijn er al een tijdje niet meer, ook bij Telfort was dat al niet meer mogelijk.
Het bedrag wat in rekening gebracht wordt klopt, dat veranderd alleen als je het pakket zelf wijzigt (met uitzondering van aflopende kortingen).


Dag Jasper,

Dank voor je antwoord en zoals ik het lees kun en doe je feitelijk niets met al mijn kanttekeningen. Ook begrijp ik dat KPN er niets mee wil en het geheel goed heeft afgetimmerd. Telfort had immers meer varianten en kende verschillende kortingen waar KPN niet op door borduurt. Bij KPN zijn ook al een tijdje geen kortingen meer mogelijk bij Thuis abonnementen. Kortom, ik schiet er allemaal niets mee op en heb het huidige aanbod gewoon te accepteren. Ik reken het jou niet aan en begrijp goed dat het KPN beleid bepalend is voor jouw antwoorden. Graag wil ik als laatste weten wat de kosten worden van ons huidige abonnement onder dezelfde condities bij voortzetting en verlenging begin volgend jaar. Wanneer dat bij ons bekend is en kunnen we de balans opmaken.

Gr Gert.


Als je tevreden bent met het abonnement wat je hebt, kan je het ook laten zoals het is. Het wijzigen of verlengen is daarvoor niet nodig, het abonnement loopt gewoon door als je het niet opzegt, waarbij de kortingen dus aflopen op een gegeven moment. 

Wat de kosten precies worden is voor mij lastig te zeggen, bij veel TFT pakketten is er een extra korting mogelijk als je naar een Hussel pakket overstapt, die zie ik er nu niet bijstaan als ik het bekijk. Als je in MijnKPN kijkt naar het wijzigen van het abonnement krijg je die er wel bij te zien. Dat geeft je het compleetste beeld van de mogelijkheden.


Dag Jasper,

ik meld me nog een laatste keer omdat er nu een nieuwe abbonementsperiode en prijs is ingegaan. Op zich kunnen we er wel mee leven zoals het nu lijkt maar het is er zeker niet voordeliger op geworden. Wat ons stoort is dat we nu € 5,- moeten betalen voor een extra ontvanger die we altijd als gratis extra hebben gehad. Ik weet dat het op eerdere facturen zo staat dat het voordeel vervalt maar in de praktijk werd dit voordeel wel jaarlijks gecontinueerd. We hopen dat je daar nog in kunt bemiddelen om de prijsstelling van het nieuwe abbonnement enigszins acceptabel te maken. 

gr Gert.


Hoi Gert, dat je nu moet betalen voor de 2e tv-ontvanger staat los van de wijziging die je hebt gedaan. Vorig jaar had je bij Telfort een wijziging gedaan, waarbij je 12 maanden lang korting had op de 2e tv-ontvanger. Dat is niet iets wat automatisch werd verlengd bij Telfort, daarvoor was echt een wijziging nodig. Die 12 maanden zijn nu afgelopen, waardoor die korting is gestopt. 


Dank voor je antwoord,

helaas heb je mijn verhaal niet echt goed gelezen.
Ik weet voldoende en ga het nu zelf oplossen.

Amen.