Skip to main content

Ik krijg veel dubieuze berichten uit het buitenland, terwijl ik geen buitenlandse contacten en activiteiten heb. Is het mogelijk dat ik dit soort berichten bij voorbaat in mijn spam zet door een filter aan te zetten bijvoorbeeld op de .ukĀ  of .eu?

In ieder geval de berichten consequent als ā€œspamā€ aanduiden. Door de button of ze te verplaatsen naar spam. Het spamfilter leert namelijk. Dus het zal soms meerdere keren moeten voor eenzelfde adres.

Er kan wel op een hele extensie gefilterd door eigen filter. Dus wat na de @ komt.


Je kan dat inĀ KPN WebmailĀ regelen met een filterregel.
Die kan je aanmaken viaĀ āš™ļø Instellingen ā†’Ā E-mail ā†’Ā Filter Regels ā†’ Nieuwe regel toevoegen

Ik gebruik dat om ongewenste mail van nw.mijnkansen.nl die door het Spamfilter glippen toch in de Spam map te krijgen.

Ā 


Dank je, Het is mij opgevallen dat de adressen achter het @ een nummer bevat dat steeds gewijzigd wordt maar het land van herkomst niet vandaar dat ik alles met bijvoorbeeld .uk wil uitsluiten. Is dat mogelijk of lees ik jouw advies te snel/verkeerd.


Ik gebruik bij de voorwaarde de keuze ā€œBevatā€. Daarmee moetĀ je dus ook een deel van het adres kunnen ā€˜pakkenā€™.


Beste Ruud, Dank voor de instructie. Ik ga ermee aan de slag. Tot ziens