Skip to main content

Sinds enige weken krijg ik dagelijks 10-tallen mails zoals van bijvoorbeeld bovenstaand.

Ik heb dit eerder gehad, maar was meestal na een week over.

Wat kan ik er zelf aan doen?

@Richard Terwijn :

Het lijkt erop dat jouw emailadres / account is gehackt en dat iemand vanaf jouw emailadres / account spam verstuurt naar andere emailadressen. Als dan die emailadresen niet bestaan dan krijg je de email retour met deze mededeling.

Wat al goed helpt is het veranderen van ALLE wachtwoorden. Dus niet alleen van jouw emailaccounts maar ook van jouw KPN ID. En dan moet je voor alles STERKE wachtwoorden kiezen.

Laat even weten of dit geholpen heeft.


Hallo @Richard Terwijn ,

Welkom op het forum! Ik heb even in de maillogs gekeken op basis van het e-mailadres in je profiel, en ik kan alleen maar zeggen dat @Willy22 de spijker op zijn kop slaat. Er wordt veel spam verstuurd vanaf jouw adres, dus er zijn mensen in je mailbox gekomen, die daar niet horen. Het advies is dus om inderdaad het wachtwoord te wijzigen.

 


@Raymondt :

Wordt het verzenden van heel veel (tientallen ??) emails per dag (zoals in dit geval) niet opgemerkt door de KPN emailsoftware of de anti-spamsoftware en als “ongewenst (gedrag)” gemarkeerd ?


Er zitten op de mailservers inderdaad wel limieten die gehandhaafd worden, maar dat zijn geen tientallen. Eerder honderdtallen of in sommige gevallen duizendtallen. Tientallen mails per dag is namelijk niet veel voor sommige gebruikers.

Wat we vaak zien is dat hackers/spammers de gegevens van meerdere accounts gebruik maken. Bij een eerste run op het eerste account wordt dan bijgehouden hoe lang het duurt (hoeveel mails) voordat de blokkades optreden. Zodra ze dat weten, zorgen ze dat ze met de overige accounts net onder die aantallen blijven, en zodoende onder de radar blijven.