Skip to main content

hoe kan ik een inkomend bericht, ZONDER te openen naar de spambox verplaatsen (bij v en rechter muisknop opent het bericht automatich

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Ik neem aan dat je het over de KPN Webmail hebt.

In de bovenste balk staan helemaal rechts drie streepjes. (ook wel hamburger genoemd)  

Met de rechter muisknop kun je dan klikken op verplaatsen. 

Verplaatst de mail dan naar Spam. 

(De mail hoeft dan niet geopend te worden.)

 

 


De streepjes staan niet links maar rechts. De acties die dan naar voren komen hebben betrekking op alle berichten en niet op een individueel (ongelezen) bericht uit de inbox.


Bij aanvinken van het bericht, waardoor het bericht wordt geopend (!), laten de streepjes recht zich zien.


Ik snap wat je bedoelt, jij duidt waarschijnlijk op de prullenbak. 

Die door mij bedoelde horizontale streepjes ga je zien nadat je op het bericht klikt. 

(Maar daarmee open je het bericht inderdaad wel) 

Daarna kan je met de rechter muisknop het bericht desgewenst wel weer op ongelezen zetten en belangrijker : verplaatsen naar de Spam. 

 

 


Dank voor wederom het snelle antwoord. Waar het om gaat is dat ik dan inderdaad het bericht open en dat ik dat juist wil vermijden.


Hallo @wp50,

sluit dan eerst via Weergave het “leesvenster” vóórdat je de SPAM-berichten gaat verplaatsen.

 


U heeft gelijk, dit werkt inderdaad.

Veel dank voor uw antwoord.


Hallo @wp50, welkom op het KPN forum. Zo te zien is het gelukt met hulp vanuit de community antwoord te vinden op je vraag. Super! :)

Ik heb daar niets op toe te voegen. Mocht je nog eens een vraag hebben, dan weet je ons te vinden!  


Allereerst wil ik @wp50 meer dan hartelijk bedanken voor de oplossing van het open en verwijder probleem van SPAM. Hier ben ik naar op zoek geweest sinds de vernieuwde kpn-webmail. Het zou fijn zijn als kpn in de webmail deze oplossing zou vermelden. Zonder de voorgestelde oplossing is het niet mogelijk SPAM ongeopend te verwijderen. Er moet toch iets aan gedaan kunnen worden dat er mail met verzonnen namen wordt verstuurd zoals b.v. patitatu.nl, ennogeen.nl, xxtypegg.nl. Logisch dat blokkeren van telkens andere fantasienamen weinig zin heeft.:hugging:


Hah, @notamused. Welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier reageert. Tof om te lezen dat je met dit topic ook bent geholpen. Spam verplaatsen zonder te openen heeft Ruud hier uitstekend uitgelegd. Ik snap dat je zo snel mogelijk van het bericht af wil. Maar, het allerbeste is om spam aan ons te melden. Zodat we dit kunnen aanpakken. Dit doe je óók zonder het e-mailbericht te openen! Handig :)

Samen verbeteren we het spamfilter
Via de vernieuwde Webmail kun je heel eenvoudig en snel SPAM melden. Zonder het bericht te openen! Zo help jij bij het verder verspreiden van ongevraagde e-mailberichten. 

Spambericht melden;

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  3. Selecteer het bericht.
  4. Klik op het groene verkeersbord-icoon (zie afbeelding hierboven)

 Meer informatie vind je op: Spam voorkomen


Nadia bedankt voor de reactie. Wat ik met mijn reactie ook wilde aangeven is dat het fijn zou zijn als KPN de oplossing (van het verbergen) ergens in het webmail programma zou beschrijven.  Wp50 bedankt voor de vraag en RBxx voor de oplossing. Zonder de oplossing had ik dit nooit zelf kunnen bedenken.


Graag gedaan, @notamused. We zien liever dat je het bericht aan ons meldt (het bericht verwijderd daarna meteen), dan verwijdert zonder te melden. We hebben met de nieuwe webmail het melden van SPAM heel eenvoudig en makkelijk gemaakt. Nog makkelijker dan het alleen verwijderen van een mailbericht. Dat doen we met een goede reden. Door spamberichten te melden voorkom je nog meer SPAM, én toekomstige ongewenste mail die je niet wilt openen en meteen wilt verwijderen ;) 


Reageer