Skip to main content
Antwoord

Onnodig afgesloten e-mail only abonnement

• June 2, 2025
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn dochter gebruikt een emailadres wat in mijn kpn account zit. Op een geven moment is zij verhuisd en is dat emailadres blijven gebruiken. Ze heeft zelf ook internet van KPN maar gebruikt daar niet de emailadressen van. Nu gaat ze verhuizen en heeft haar KPN internet opgezegd. Nu komt het: de klantenservice zegt nu dat ze een email only account moet nemen voor het blijven gebruiken van haar emailadres. Dit adres zit dus niet in het opgezegde kpn account maar in ons ( haar ouders) account. Ze heeft uiteindelijk accoord gegeven voor een email only account maar dit lijkt ons volkomen onzin daar wij al betalen voor dit adres in ons abonnement.

Wie kan de angst wegnemen dat haar emailadres toch vervalt indien ze het emailonlyaccount opzegd.

Beste antwoord door PeterG

Jeetje wat een ingewikkelde, ongebruikelijke situatie. Maar ik snap 'm nu ​@Marlon92 . En sneller dan die tel. medewerker...

Internet KPN ouders mét e-mail adres dochter gewoon door laten lopen!!!

Verder niks doen.

Ze heeft uiteindelijk akkoord gegeven voor een email only account maar dit lijkt ons volkomen onzin daar wij al betalen voor dit adres in ons abonnement.

Eh, en dan gaat het er bij jouw, waar het niks kost, uit????? Wat een onnodigheid.

(sorry. cc in akkoord doet/deed pijn aan mijn ogen….)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 2, 2025

Beste ​@Herintreder99 ik ben bang dat er een babylonische spraakverwarring is tussen je dochter en de klantenservice van KPN.

Als het mail account op jouw naam staat en jij betaalt dat, kan KPN dat niet opzeggen, want jij zegt dat namelijk niet op en blijft het gewoon bij je pakket horen.

Als zij haar KPN-account opzegt en ze gebruikte daarbij geen mail-accounts op haar KPN-account kan er ook niets verloren gaan, want er bestond niets.

Ze had gewoon nooit over dat mail-account dat bij jou abo hoort moeten beginnen naar KPN toe, daar is de grote verwarring ontstaan.

Het is natuurlijk wel verstandig dat zij een keer een eigen mailaccount neemt, bij welke provider dan ook.

• June 2, 2025

Nu komt het: de klantenservice zegt nu dat ze een email only account moet nemen voor het blijven gebruiken van haar emailadres.

Hoe weet die klantenservice medewerker überhaupt van dat emailadres? Heeft ze zelf verteld? 

Technisch gezien heeft die medewerker natuurlijk gelijk. Het is niet de bedoeling dat jouw uitwonende dochter gebruik maakt van een emailadres onder jouw account. Zij hoort hier gewoon zelf voor te betalen. 

Maar dit is iets wat je gewoon niet moet vertellen. 

Als er nu daadwerkelijk een email-only abonnement is waar het emailadres aan gekoppeld zit, dan vervalt dat natuurlijk als het abonnement opgezegd word. Het emailadres zou weer terug moeten naar jouw abonnement, maar het is maar de vraag of KPN daar aan mee wil werken. Je kunt het niet zelf doen.

Als je met jouw eigen MijnKPN account in logt op http://email.kpn.com,  dan kun je zien welke adressen er aan jouw abbonement gekoppeld zijn.

Forum|alt.badge.img

“Ze had gewoon nooit over dat mail-account dat bij jou abo hoort moeten beginnen naar KPN toe, daar is de grote verwarring ontstaan.”

De dame van 0800-0402 begon er zelf over. Dat emailadres was het adres waar de communicatie met KPN via verloopt. Zeg maar correspondentieadres, vandaar. 

Forum|alt.badge.img

“Technisch gezien heeft die medewerker natuurlijk gelijk. Het is niet de bedoeling dat jouw uitwonende dochter gebruik maakt van een emailadres onder jouw account. Zij hoort hier gewoon zelf voor te betalen. ”

Ze betaalt ook zelf want had volledig abo bij KPN. (Internet, tv, etc.) en daarnaast maak ik zelf uit wie mijn emailadres mag gebruiken. Daar gaat kpn niet over.

• June 2, 2025

Ze betaalt ook zelf want had volledig abo bij KPN. (Internet, tv, etc.) ...

Als ze opzegt niet meer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 2, 2025

Tjee, zij heeft óók zelf internet van KPN. Daar zitten dus 6 e-mail accounts bij. Nog zonder naam, want ze heeft er geen in gebruik.

Haar account (ik neem tenminste aan dat het bij jou geen alias is) had gewoon overgezet moeten worden van jouw abonnement naar haar abonnement. Daarbij gaat de online inhoud wel verloren. Gebruikt ze Mozilla Firefox of Outlook mailprogramma dan staat de mail ook op haar eigen pc.

Omzetting had dan als volgt gemoeten. Verwijderen bij jou account. Jij belt dan om de quarantaine (4 maanden) te laten opheffen. Zij kan het daarna (alleen de naam@kpnmail.nl) maken in haar email via http://email.kpn.com .

Eindigt haar adres nu op wat anders dan kpnmal.nl, dan moet ze eerst een account aanmaken met deze toevoeging. Daarna daaronder een alias met de gewenste toevoeging. Zoals bijvoorbeeld @hetnet.nl, @planet.nl en nog een 20 tal andere. Op webmail inloggen met het alias, dat is dan ook het verzendadres.

Hoe die medewerker nou op het idee komt dat je dochter een apart e-mail only abonnement à € 7,50 p/mnd '’moet'’ hebben is mij een raadsel . Want ze heeft gewoon tot 6 accounts in haar abonnement ter beschikking. Zonder extra kosten. De medewerker heeft ongelijk. Enige: bij e-mail only gaat het met inhoud.

• June 2, 2025

Hoe die medewerker nou op het idee komt dat je dochter een apart e-mail only abonnement à € 7,50 p/mnd '’moet'’ hebben is mij een raadsel

Ja... ze zegt haar abonnement op...

Nu gaat ze verhuizen en heeft haar KPN internet opgezegd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 2, 2025

Jeetje wat een ingewikkelde, ongebruikelijke situatie. Maar ik snap 'm nu ​@Marlon92 . En sneller dan die tel. medewerker...

Internet KPN ouders mét e-mail adres dochter gewoon door laten lopen!!!

Verder niks doen.

Ze heeft uiteindelijk akkoord gegeven voor een email only account maar dit lijkt ons volkomen onzin daar wij al betalen voor dit adres in ons abonnement.

Eh, en dan gaat het er bij jouw, waar het niks kost, uit????? Wat een onnodigheid.

(sorry. cc in akkoord doet/deed pijn aan mijn ogen….)

Forum|alt.badge.img

Als ze opzegt niet meer.

Wat maakt het uit of ik de 6 beschikbare emailadressen gebruikt of mijn dochter er één van gebruikt?

• June 2, 2025

Als ze opzegt niet meer.

Wat maakt het uit of ik de 6 beschikbare emailadressen gebruikt of mijn dochter er één van gebruikt?

Van mij mag je. Helemaal prima. Het maakt mij niks uit. 

Maar ik snap die KPN medewerker wel. Het is niet de bedoeling zo. Het staat in de algemene voorwaarden:

7.2 Gedragsregels waar u zich aan moet houden

Het is belangrijk dat u zich aan de volgende regels houdt:

• Onze diensten zijn bestemd voor eigen, redelijk en

normaal gebruik. 

Eigen gebruik dus. Je dochter die buitenshuis woont valt daar niet onder.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

@Herintreder99 

Als jouw dochter één account heeft bij jouw KPN abonnement dan kan ze gewoon dat account blijven gebruiken (als je dat goed vindt) en meeliften op jouw abonnement. Dan hoeft ze ook geen “email only” abonnement bij de KPN af te sluiten. Dat is geen probleem omdat je bij elk KPN abonnement gratis 6 emailaccounts mag aanmaken (bijv. voor jouw dochter). Heb je meer accounts nodig dan is dat ook mogelijk maar dan moet je voor die extra accounts extra betalen.

Ik denk dat het omzetten naar een “email only” abonnement niet gaat lukken omdat er haar emailadres niet aan dat ene abonnement te vinden is. Komt er wel een nieuw “email only” abonnement dan kan jouw dochter altijd nog de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) dat “email only” abonnement laten terugzetten naar jouw KPN abonnement en het “email only” abonnement laten opheffen.

Of jouw dochter moet beslissen om een emailaccount bij haar nieuwe provider te nemen.