Skip to main content

Ik heb al verschillende keren een bericht gekregen van Kpn dat mijn webmail uit voorzorg is geblokkeerd en ik dus een nieuw wachtwoord aan moet maken, en ja let op dan sturen ze me de mail omdat te doen naar het geblokkeerde account.

 

 

Gebruik je het soms (via) VPN? Dan worden er vaak bij elke inlog / sessie steeds een ander IP gekozen. Bij veel VPN's is dat dan een Europees IP. Als er steeds vanuit verschillende landen (zo lijkt het dan) wordt ingelogd wordt veiligheidshalve je inlog geblokkeerd. Want dan is een kenmerk van misbruik. 

Stel je VPN zo in dat ie alleen Nederlandse IP's gebruikt. En als dat niet kan laat de mail dan niet via de VPN lopen.


HI @account blokeren door kpn, welkom bij onze community. 

Gebruik je het soms (via) VPN? Dan worden er vaak bij elke inlog / sessie steeds een ander IP gekozen. Bij veel VPN's is dat dan een Europees IP. Als er steeds vanuit verschillende landen (zo lijkt het dan) wordt ingelogd wordt veiligheidshalve je inlog geblokkeerd. Want dan is een kenmerk van misbruik. 

Stel je VPN zo in dat ie alleen Nederlandse IP's gebruikt. En als dat niet kan laat de mail dan niet via de VPN lopen.

Een goede vraag van PeterG. Het wachtwoord wijzigen is in dit geval een goed idee. Dit kun je ook doen zonder toegang tot je e-mailadres en door in te loggen op onze website met je KPN ID. 


@account blokeren door kpn Heb je een voorbeeld van die mail? Er gaan ook een hoop nep-mails rond waaron wordt aangegeven dat je mailbox geblokkeerd is. 


Dank voor het antwoord, er is echter geen VPN betrokken bij dit accont/notebook


Reageer