Beste lezer,
Zojuist is er een monteur bij mij op bezoek geweest, omdat afgelopen zaterdag al mijn verbindingen zijn weggevallen. De monteur is ongeveer een uur bezig geweest met onderzoek naar de oorzaak van het defect. De Xperiabox is vervangen en de glasvezelverbindingen zijn doorgemeten. Uiteindelijk bleek de storing echter voort te komen uit een '’administratieve fout bij KPN'’. KPN heeft namelijk mijn verbinding (de poort in de hoofdkast) vrijgegeven, waardoor een ander thans is aangesloten op mijn verbinding. Dit moest worden opgelost en nu heb ik weer een poort en ben ik weer verbonden met internet.
Tot mijn grote verbazing - en ontstentenis - ontving ik zojuist een factuur van € 60,00 voor deze werkzaamheden (arbeidsloon). Om meerdere reden is dit onterecht. De fout van de storing lag evident bij KPN. Bij het maken van de afspraak ben ik akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin duidelijk staat vermeld dat geen kosten in rekening worden gebracht indien - kort gezegd - de fout bij KPN ligt. Dat is hier het geval. Voorts staat op de factuur - en dat is nog wat mij het meest verbaast - dat ik akkoord heb gegeven op de kosten? Dat is absoluut niet het geval. Ik ben op geen enkel moment geïnformeerd over mogelijke kosten en ik heb al helemaal geen akkoord gegeven voor het ondertekenen van de monteursbon door monteur zelf. Dat wordt nu '’weggeluld'’ door corona maar dat is natuurlijk volstrekte onzin.
Gelet op het voorgaande betwist ik uitdrukkelijk de verschuldigdheid van de factuur.
Los van dit factuurverhaal is het ook nog eens ontzettend irritant om dagenlang door een '’administratieve fout'’ afgesloten te worden van het internet. In plaats van excuses ontvang je dan een factuur. Erg klantvriendelijk wel.
Ik ga er vanuit dat de factuur wordt gecrediteerd.
Groet,
Ramon.