Skip to main content

Mijn e-mail extra abonnement heb ik opgezegd. Hiervan heb ik een keurige bevestiging gekregen, dat het abonnement per 24-10 is vervallen. Vervolgens wordt er wel voor de periode vanaf 25-10 abonnementsgeld geint. Deze incasso heb ik terug laten storten, dan valt het kwartje wel, dacht ik. Vandaag een aanmaning en dreiging met een incassobureau. Telefonisch is kpn zo goed als onbereikbaar, ik heb er in ieder geval geen half uur wachttijd voor over en andere communicatie is kennelijk niet mogelijk. Hoe maak ik duidelijk dat ik niet gediend ben van dreigementen met een incassobureau?

Zijn er geen KPN-medewerkers die hierop zouden willen reageren?


Hoi @E-r-n-s-t!

We zijn zeker aanwezig, alleen is het ontzettend druk waardoor we na 5 tot 6 dagen reageren. Mijn excuses!

Vervelende situatie! Ik snap dat je het niet leuk vind om een aanmaning te ontvangen. Soms gebeurt het dat de opzegging en de facturatie elkaar kruisen; het facturatiesysteem herkent namelijk pas een opzegging wanneer het abonnement daadwerkelijk is opgeheven. Facturen worden vaak een paar dagen van te voren al gemaakt. Als de factuur eenmaal opgemaakt is dan wordt deze automatisch een dag of 5/6 later verstuurd. Als voorbeeld: je geeft op 10 november je opzegging door en wil dat je abonnement op 11 december stopgezet wordt. Ondertussen wordt de factuur 8 december gemaakt, deze herkent de opzegging niet (want het abonnement is nog niet opgeheven). Het abonnement wordt dan op 11 december opgeheven, maar je ontvangt nog wel de nieuwe factuur op 14 december, terwijl je abonnement dus is opgezegd. Er volgt dan altijd nog een slotfactuur waarop de abonnementskosten die te veel in rekening zijn gebracht (dus vanaf opzegdatum) worden vergoed. Dit wordt dan teruggestort op jouw rekening.

Ik vermoed dat dit bij jou ook is gebeurd, maar weet dit natuurlijk niet zeker omdat ik nog geen gegevens van je heb. Als dit is gebeurd, dan is de situatie nu als volgt: je hebt de automatische incasso gestorneerd (wat ik begrijp) en het geld dus terug gekregen op je rekening. Daarnaast is de slotfactuur inmiddels waarschijnlijk bekend en zijn de onterecht in rekening gebrachte kosten ook naar jou teruggestort. Je hebt nu dus dubbel je geld terug, waardoor er bij ons nog een bedrag openstaat. Als dat het geval is, wordt er inderdaad een herinnering/aanmaning gestuurd.

Om het zeker te weten zou ik bovenstaande graag voor je willen uitzoeken. Kun je daarvoor je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@E-r-n-s-t Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Reageer