Skip to main content

Hallo

 

E mails komen pas  binnen op mijn telefoon als ik weer thuis kom.

Roaming is ingeschakeld en ook Gegevensverbruik.

Ben ik wat vergeten ?

Groet

Peter

@petersteinmeije

Dan moet je allereerst de (email-)instellingen op jouw telefoon voor het mobiele abonnement controleren. Dat is waarschijnlijk een ander account dan jouw account dat je gebruikt voor jouw vaste verbinding.


Hallo @Willy22 , fout antwoord, want @petersteinmeije  schrijft dat hij de mail op zijn telefoon wel ontvangt via WiFi, dat is hetzelfde account dat via de WiFi wel de mail op kan halen en zo gauw als het een mobiel Netwerk wordt kan datzelfde account de mail niet verwerken.

Ik weet alleen nog geen goed antwoord.

 


Wat JanD zegt...geloof ik.

Feit is dat ik maar met 1 account werk en tot voor kort werkte het probleemloos.

Ik heb ook niets veranderd.

Peter.


@JanD 

Maar dat werd niet expliciet vermeld.

@petersteinmeije 

Niet toevallig recentelijk een software update gehad voor de telefoon ? Versturen van email gaat wel altijd goed ? Kun je wel op jouw telefoon via de KPN webmail email ontvangen en versturen (bijv. naar jouwzelf) als je buiten het bereik bent van de WiFi ?


Ik zal morgen, als ik buitenshuis ben, mijzelf eens mailen


Heb mezelf gemailed ( buitenshuis ) en het werkte dus misschien was het toeval dat ik ze pas kreeg toen ik thuis kwam.

 


Dat het nu wel lukte kan betekenen dat het een korter hick-up was wat nu achter de rug is, Hou het voor de zekerheid even in de gaten, mocht het terugkomen kunnen we met je meekijken. Hopelijk blijft het vanaf nu goed werken natuurlijk! :slight_smile:


Nu een ander (?) probleem. De mails verschijnen pas als ik op Inbox druk en geen notificatie geluid.

 


Nu een ander (?) probleem. De mails verschijnen pas als ik op Inbox druk en geen notificatie geluid.

 

Hallo @petersteinmeije even de instellingen van de mail-app op je telefoon nalopen.

 


Dat heb ik gedaan; Push geloof ik.

Dit klinkt allemaal behoorlijk onbenullig, maar ik ben echt geen beginneling.

Om toch maar zeker te zijn dat ik mezelf niet overschat  wat zijn de gangbare instellingen ?


Hallo @petersteinmeije zelf gebruik ik de standaard GMail-app voor mijn mail van KPN en bij de instellingen heb ik staan elke 15 minuten synchronisatiefrequentie, oftewel in normaal NL iedere 15 minuten op nieuwe mail controleren.

 


Met Push wordt inderdaad regelmatig gezocht naar nieuwe mail, en dat wordt dan automatisch opgehaald. De andere optie daarvoor is Fetch, dan kijkt het mailprogramma alleen of er nieuwe mail is als je het opent of vernieuwt. In jouw geval zal je dus Push willen gebruiken, hoe vaak gekeken wordt kan je daarbij zelf kiezen. Ik heb het zelf net zo staan als Jan :slight_smile:  Alleen bij mijn Gmailadressen niet, die accepteren blijkbaar alleen Fetch.