Skip to main content

Kan iemand dit verklaren.

Op mijn account - postvak in, ontvang ik emails, reclame / spam sinds een paar dagen. Het gekke is dat de geadresseerde dus het email adres waaraan het email wordt verstuurd helemaal niet van mij is! 

Dus bij Van staat het email adres van de spammer, en bij Aan staat: brufleu@kpnmail.nl, dit email adres zegt mij helemaal niets. Ik heb een heel ander email adres. Ik heb via de Mijn KPN wel gelijk mijn wachtwoord van mijn email account gewijzigd. Ook zag ik dat bij mijn instellingen mijn eigen email adres **********@hetnet.nl op de lijst geblokkeerd stond. Ik ben bang dat ik wel ergens gehackt ben. Ik gebruik @hetnet.nl al meer dan 10 jaar zonder problemen. 

 

Ik hoop dat dit is te verklaren….:-(

 

Hallo @Karinve , ik zou het even melden aan de abuse-afdeling van KPN:

KPN abuse

Ik zou de betreffende e-mail even doorsturen naar dat adres.

 


Hallo @Karinve , ik zou het even melden aan de abuse-afdeling van KPN:

KPN abuse

Ik zou de betreffende e-mail even doorsturen naar dat adres.D

 

Beste Jan, Dank je wel voor deze tip. Ik wist niet van het bestaan af. Ik ga dit gelijk door sturen aan hen.

Gr. Karin


Hallo @Karinve , ik zou het even melden aan de abuse-afdeling van KPN:

KPN abuse

Ik zou de betreffende e-mail even doorsturen naar dat adres.D

 

Beste Jan, Dank je wel voor deze tip. Ik wist niet van het bestaan af. Ik ga dit gelijk door sturen aan hen.

Gr. Karin

Hallo @Karinve , er is ook een nog directere link,  volgens mij valse-email@kpn.com

 


Goedenavond @Karinve en welkom hier :)

Dat is inderdaad vreemd en ik heb er dan ook geen directe verklaring voor. Zoals @JanD al zegt, kun je de mail doorsturen naar valse-email@kpn.com. Goed om te lezen dat je meteen je wachtwoord hebt aangepast, dat kan nooit kwaad en is altijd aan te raden in dit soort situaties. Kun je zelf wel gewoon mails sturen en ontvangen?


Goedenavond @Karinve en welkom hier :)

Dat is inderdaad vreemd en ik heb er dan ook geen directe verklaring voor. Zoals @JanD al zegt, kun je de mail doorsturen naar valse-email@kpn.com. Goed om te lezen dat je meteen je wachtwoord hebt aangepast, dat kan nooit kwaad en is altijd aan te raden in dit soort situaties. Kun je zelf wel gewoon mails sturen en ontvangen?

KPN abuse team heeft een reactie gestuurd. Zij geven aan dat het komt dat ik waarschijnlijk als BCC sta. Dit is niet het geval dan had ik het moeten zien als BCC. Ik heb hem gelijk terug gemaild met screenshot met test als je dus in de BCC staat zie je dat ook in de header van je mail. Zelf heb ik geen probleem met mailen (wel heb ik eerst mijn eigen e-mail adres via webmail instellingen van de geblokkeerde lijst af gehaald)
 

dit is het bericht van KPN abuse team. 

“Bedankt voor uw bericht. Dat het bericht aan een ander adres verstuurd is dan het uwe, wil niet betekenen dat u gehackt bent. Het betekent puur dat de mail naar meerdere mensen verstuurd is, en dat uw adres waarschijnlijk als BCC adres opgegeven is. Zodoende kunt u dus niet zien dat het naar u gestuurd is, maar is dat het wel.

 


Reageer