Skip to main content

Dag,

Sinds 5 april ontvang ik geen mails meer op mijn telfort-adres in mijn outlook-app van Microsoft Office 365 op mijn laptop. Op mijn android telefoon (mail-app van Samsung) en op webmail van Telfort/KPN wel. Ik dacht eerst dat wanneer ik het op mijn telefoon had gelezen, hij dan verdwenen was op de laptop. Maar ik blijk dus helemaal geen mails meer binnen te krijgen. 
Gisteren kon ik voor het eerst ook geen mail meer versturen.

Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb diverse fora bezocht, maar vind/begrijp het niet.

Dank!
Hanneke

Ter aanvulling:
Ik ontvang in dezelfde Outlook wel mail op andere emailadressen...

Mvg,
Hanneke


Hoi @Broekje83, welkom. Als je helemaal geen e-mail meer ontvangt in Outlook, dan is het goed om jouw e-mailadres opnieuw in te stellen.

Verwijder het e-mailaccount uit Outlook. Stel deze opnieuw in met de volgende instellingen:

  • Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Verwijder het e-mailaccount uit Outlook. Stel deze opnieuw in met de volgende instellingen:

 

Wel eerst even een backup maken van de mail historie. Als alles online op de webmail staat misschien minder belangrijk...


Dank Denise.

Nog 2 checks voor zekerheid:

1) Ik heb dus nog een telfort adres en wachtwoord. Kan ik dat gewoon ipv de 'KPN emailadres ' en 'KPN wachtwoord' doen en blijft de rest van wat je schrijft juist?

2) Ik ontvang ze ook niet meer op mijn webmail, blijkt nu tot mijn verbazing... Dus echt alleen op mijn telefoon... Verandert dit nog iets aan de zaak? (Behalve dat de backup belangrijker wordt)?

 

Dank! Hanneke 


1) Ja hoor! Telfort is helemaal omgezet naar KPN. Webmail werkt hetzelfde.

2) Hmm, kan het zijn dat je op jouw telefoon POP gebruikt? Met POP kan je jouw mail namelijk maar op 1 apparaat bekijken. Op andere apparaten wordt de mail dan verwijderd. Wil je je mail op alle apparaten kunnen bekijken? Dan moet je dit instellen met IMAP. Controleer daarom de instellingen op jouw telefoon ook even.


 Beste Denise,

  1. Nee, ik heb gewoon IMAP op telefoon. Al jaren heb ik zonder problemen mail op zowel telefoon, outlook op laptop en webmail gebruikt. Sinds +/- 6 april ging het ineens mis, zonder iets veranderd te hebben. 
    Ik zie nu dat webmail wel werkt maar dat slechts bepaalde berichten - zoals de meldingen dat ik een reactie op die forum heb - niet in webmail, maar alleen op telefoon, binnenkomen of andersom...

Ik heb mijn mailaccount in outlook verwijderd (na backup). Nu wil ik 'm weer toevoegen. Dat lukt niet.
Ik volg jouw aanwijzingen:

  • Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Ik kies voor handmatig instellen en dan voor IMAP. Vervolgens kan ik inkomende en uitgaande server instellen (pas daarna wordt naar wachtwoord gevraagd). Ik heb ook nog de optie bij beide servers om ‘aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificiatie (SPA) vereist’ aan te vinken, dat heb ik niet gedaan.

Vervolgens krijg ik de foutmelding:
‘De inkomende IMAP-server is niet gevonden. Controleer of de naam van de inkomende (IMAP-)server en probeer het opnieuw.’

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd en goed gecheckt of ik geen typefoutjes maakte…
Kan het zijn dat ik toch niet ‘kpnmail’ als server moet gebruiken, maar iets van telfort?
Of weet je wat er anders misgaat?
Het is erg vervelend dat het nu niet werkt...


Ik heb de instellingen voor Outlook erbij gepakt:

Vul de volgende gegevens in bij inkomende e-mail:

  1. Vul bij 'Server' [ imap.kpnmail.nl] in.
  2. Vul bij Poort [ 993] in.
  3. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor [ SSL/TLS]
  4. Vink 'aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie...' [ UIT]

Vul de volgende gegevens in bij uitgaande e-mail:

  1. Vul bij 'Server' [ smtp.kpnmail.nl] in. Vul bij Poort [ 587] in.
  2. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor [ STARTTLS]
  3. Vink 'aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie...' [ UIT]
  4. Klik dan op [ Verbinding maken]

 

Zou je anders eens een screenshot van de instellingen kunnen plaatsen? Dan kunnen we even met je meekijken.


Dag,
Ik had precies deze stappen gezet, meerdere keren.
Het enige verschil nu is bij uitgaande server schreef je eerder ‘TLS (of SSL voor oudere apparaten)’ dus koos ik voor ‘SSL/TLS’, maar nu schreef je ‘STARTTLS’. Dus daarvoor gekozen.
En nu werkt het wel…!

Dus ik zal komende tijd in de gaten houden of alles nog steeds binnenkomt en verstuurd, maar so far so good. Nog steeds raar dat het ineens niet meer werkte, maar nu lijkt het weer goed. Dank!


De eerste keer waren het algemene instellingen voor e-mail. De tweede keer waren het instellingen specifiek voor Outlook. Ik denk dat dat het verschil maakt. Maar fijn dat het nu werkt!