Skip to main content

Ik krijg geen wachtwoordherstel mail binnen van marktplaats. Zij zeggen dat ik hun alsveilige afzender toevoegen bij hetnet maar ik heb geen idee hoe

Dat is een beetje de wereld op z’n kop. Zij zullen die mail moeten versturen zodat deze er niet door de spamfilter van KPN uitgefilterd wordt. Daarbij heeft Marktplaats dan een terugkoppeling gehad met de reden van het niet afleveren van de mail.


Hi @Astrid60 en welkom op het forum! 

Dat is een beetje de wereld op z’n kop. Zij zullen die mail moeten versturen zodat deze er niet door de spamfilter van KPN uitgefilterd wordt. Daarbij heeft Marktplaats dan een terugkoppeling gehad met de reden van het niet afleveren van de mail.

Dit houd ik ook aan. Daarnaast kun je ook e-mail markeren als gewenste mail. Op onze spamfilter pagina kun je lezen hoe je dit doet, mocht de mail van marktplaats in de spam belanden. 🙂

Als de mail helemaal niet aankomt is het inderdaad aan hen om actie te ondernemen.


@Astrid60

Gebruik je misschien alleen de (KPN) webmail ? Zo ja, heb je dan al eens de webmail zoekfunctie geprobeerd ? Want sorteren op afzender in de (KPN) webmail werkt niet maar de zoekfunctie van de KPN webmail werkt wel.

(CC: @Sanne_M )


Ik heb vandaag nog toevallig mijn wachtwoord bij Marktplaats opgevraagd, en ik kreeg hem gewoon toegestuurd. Controleer wel even of je het juiste adres invult. Je krijgt namelijk om veiligheidsredenen niet te zien als je een fout e-mailadres hebt ingevuld. 


Ik heb het al 30 keer geprobeerd dan zou ik steeds een fout wachtwoord ingeven.

ik heb inmiddels KPN ingeschakeld, die hebben mee gekeken en begrijpen het ook niet.

Zij hebben nu een mail gestuurd naar de KPN via hun e-mailadres en daar reageert Marktplaats gewoon niet op.

wordt vervolgd

 


Ik volg het niet? Wil je nu je wachtwoord resetten omdat je niet in kan loggen? En krijg je niet je wachtwoord van Marktplaats bij een reset?

Neem dan contact op met Marktplaats. Ik geef een kans dat je account gekaapt is door een internetcrimineel en onder een ander mailadres hangt. Had je een wachtwoord die te makkelijk was, of eentje die je elders gebruiktte? 

Ik vrees dat dit allemaal buiten KPN ligt.


Ik wil mijn wachtwoord resetten maar krijg dan vervolgens van marktplaats geen mail waarin de reset link staat.

Ik krijg van alles en iedereen wel mail


Ik kreeg gisteren wel mijn herstel mail. Dus ik vrees dat je het foute mailadres invult, of je Marktplaats account is gekaapt door een internetcrimineel.

Je kan kijken of jouw Marktplaats profiel nog werkt. Maar voor de rest moet je dit afhandelen met de helpdesk van Marktplaats. KPN staat hierbuiten, tenzij er meerdere klachten zijn dat er geen mails van Marktplaats binnenkomen. Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.


Ik heb vandaag nog toevallig mijn wachtwoord bij Marktplaats opgevraagd, en ik kreeg hem gewoon toegestuurd. Controleer wel even of je het juiste adres invult. Je krijgt namelijk om veiligheidsredenen niet te zien als je een fout e-mailadres hebt ingevuld. 

@AriënC, Ik neem niet aan dat jij jouw wachtwoord gewoon toegestuurd hebt gekregen want Marktplaats heeft, als het goed is, helemaal geen inzage in jouw wachtwoord, die behoort opgeslagen te zijn als "hash" die niet teruggeconverteerd naar een leesbaar wachtwoord.


Je kan kijken of jouw Marktplaats profiel nog werkt.

Hoe doe je dat als je jouw wachtwoord niet meer weet?


Je kan kijken of jouw Marktplaats profiel nog werkt.

Hoe doe je dat als je jouw wachtwoord niet meer weet?

In de geschiedenis? Je hoeft niet ingelogd te zijn om naar items te kijken. 


Ik heb vandaag nog toevallig mijn wachtwoord bij Marktplaats opgevraagd, en ik kreeg hem gewoon toegestuurd. Controleer wel even of je het juiste adres invult. Je krijgt namelijk om veiligheidsredenen niet te zien als je een fout e-mailadres hebt ingevuld. 

@AriënC, Ik neem niet aan dat jij jouw wachtwoord gewoon toegestuurd hebt gekregen want Marktplaats heeft, als het goed is, helemaal geen inzage in jouw wachtwoord, die behoort opgeslagen te zijn als "hash" die niet teruggeconverteerd naar een leesbaar wachtwoord.

Snap ik. Uiteraard kreeg ik een link om het te wijzigen. 


Je kan kijken of jouw Marktplaats profiel nog werkt.

Hoe doe je dat als je jouw wachtwoord niet meer weet?

In de geschiedenis? Je hoeft niet ingelogd te zijn om naar items te kijken. 

In welke geschiedenis en hoe zie je dan of jouw Marktplaats profiel nog werkt?


Mogelijk die uit je browser? Ik weet niet uit mijn hoofd of het productenoverzicht per gebruiker openbaar is, maar de advertenties die er worden aangeboden wel. Als er een advertentie van jezelf opeens weg is, terwijl die nog zou moeten bestaan, dan zal er iemand anders op het account hebben zitten snuffelen.

Daarom ben ik benieuwd of @Astrid60 hopelijk niet een vaker gebruikt, of te makkelijk wachtwoord had. Het loont altijd om op www.haveibeenpwned.com te kijken of je inloggegevens ergens zijn uitgelekt.


Ik heb gekeken, ik ben niet gehackt


Ik heb gekeken, ik ben niet gehackt

Dan raad ik aan om marktplaats even te contacteren. Feit dat dat je niet gehackt bent is nog niet zeker.
Maar Marktplaats kan je helpen. Vermoedelijk aan de hand van wat historische vragen of identificatie of iets. En anders wordt het een nieuw account.


Ik heb marktplaats al 25 keer benaderd, zij geven een standaard bericht dat ik marktplaats moet toevoegen aan mijn veilige afzenders!!

Geen idee hoe maar van alles geprobeerd.

Vervolgens zeggen ze dat het aan Hetnet ligt.

Mijn man heeft ook een hetnet e-mail adres en heeeft hetzelfde probleem.

 

 


Je kan beter niet eerst aan Marktplaats de vraag neerleggen dat je geen mails van hun krijgt. Maar dat je jouw account niet inkomt. Als hun uiteindelijk bevestigen dat je zou een verificatiemail hebben gestuurd, die je niet ontvangt, dan is het controleren van de mail de volgende stap.

 

 

 


Heb ik allemaal al gedaan


Dan ben ik benieuwd of er meerdere mensen op dit forum zijn met een @hetnet.nl adres die geen mails van Marktplaats krijgen.


Ik heb voor dit topic even een @hetnet.nl adres aangemaakt en vervolgens op dat adres een Marktplaats account gemaakt. 

De bevestigingsmail krijg ik dan netjes binnen.

 


Krijgt @Astrid60 de mail wel in de webmail binnen? Dat is mij nog niet duidelijk.
En heb je van Marktplaats bevestigd gekregen dat het mailadres bij hun correct is?


@Astrid60 

Het blokkeren van emailadressen moet je in de KPN webmail doen. Dan worden die emails al door de KPN weggefilterd.

Misschien zet jouw emailprogramma, uit eigen beweging, email, die als verdacht worden aangemerkt, in een speciale map ? Dan moet je in jouw emailprogramma dat emailadres/-domein als "Veilige afzender” markeren.


Ik begrijp er niets van hoe kan wijsgeer dan wel mail krijgen en mijn man en ik niet?


Ik begrijp er niets van hoe kan wijsgeer dan wel mail krijgen en mijn man en ik niet?

Zoals ik al eerder vroeg. Verschijnt de mail wel direct in de webmail zonder dat de mail wordt opgehaald door je pc/telefoon/tablet/koelkast etc? Zo ja, dan is er op de weg van het e-mailen niks mis bij Marktplaats of KPN.