Skip to main content

Ik krijg geen wachtwoordherstel mail binnen van marktplaats. Zij zeggen dat ik hun alsveilige afzender toevoegen bij hetnet maar ik heb geen idee hoe

Ik krijg niets binnen, niet bij geinfecteerde mail of spam


Heb je het over de webmail van KPN?

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben een leek als er iets fout gaat


Ja webmail


Daarom is het fijn als je reactie op de vraag geeft. 😉

Anderen krijgen die wel, dus dan moet de kans zeer en zeer aannemelijk zijn dat je het foute mailadres in hebt gevoerd bij Marktplaats.

Uit veiligheidsoverwegingen geven ze niet aan of het ingevulde adres wel of niet bestaat, bij het resetten van je wachtwoord. 


Bij zowel mijn man als bij mij en dan 30 keer opnieuw, dat geloof ik niet

 


Ik woon in Duitsland dus dacht misschien ligt het daaraan ( beveiliging) Ben vervolgens in Nederland via de WiFi van mijn vriendin gaan proberen, hetzelfde NIETS

Heb het op een vaste computer geprobeerd ook niets


Bovendien staat mijn e-mail en wachtwoord opgeslagen bij Google 


Kijk eens of Marktplaats in de Webmail (klik voor deze pagina op het tandwieltje) geblokkeerd staat.
Misschien kan je bij Filter Regels wat vinden.

Maar als Marktplaats daar niet tussen staat, dan ligt de oorzaak echt 100% zeker bij hun of bij je account-gegevens.
 

Het is waarschijnlijk niet wat je wilt horen, maar ik denk:

  • Dat je je mailadres verkeerd invult
  • Je account geblokkeerd is
  • Of je account is gehackt, en heeft een ander mailadres.
     

Heb ik nogmaals gekeken maar daar staat marktplaats niet bij


Het is waarschijnlijk niet wat je wilt horen, maar ik denk:

  • Dat je je mailadres verkeerd invult
  • Je account geblokkeerd is
  • Of je account is gehackt, en heeft een ander mailadres.

Iets anders kan ik mij niet indenken gezien anderen bij KPN wel mails van Marktplaats krijgen.
De weg die de mail voor ons allemaal aflegt is zo goed als hetzelfde. Misschien, heel misschien, heel erg misschien, kan er ergens een mail blijven steken, maar dan komt die wat later aan. Maar dat is dan ook maar eenmalig. Niet structureel.


Marktplaats zegt dat het bij KPN ligt, ik weet het niet meer


Marktplaats zegt dat het bij KPN ligt, ik weet het niet meer

Maar stel ze de vraag dat je je account niet inkomt.
Het feit dat een wachtwoord-mail niet aankomt is nu niet van belang.
Grote kans dat ze dan iets over je account zullen zeggen.


Ik krijg van alles en iedereen mail behalve van marktplaats


Ik krijg van alles en iedereen mail behalve van marktplaats

Dat weten we nu wel.
Genoeg advies: Aan de slag ermee ☺️

En laat de reactie van Marktplaats straks weten als je gevraagd hebt wat er met je account is gebeurd. Je kan ze ook bellen: 020 4622500


Krijg advies waar ik niets mee kan dus hoe aan de slag?

En marktplaats kun je niet bellen 


Waarom kan je niks met het advies?


Hm, marktplaats heeft inderdaad geen telefonische support meer, en verwijzen door naar hun helpdesk-site.


Oplossing voor @Astrid60 :

Mailtje aan Marktplaats, in korte lijnen. Zelf even netjes uittypen:
-------------------
Goedendag,

Ik heb een probleem: Ik kan mijn account niet in. Een wachtwoordreset werkt niet, er staat niks in (on)veilige afzender, of spamfilters, anderen bij KPN krijgen die mails wel.

Dus dan wil ik u graag vragen of te kijken naar mijn account. Is hier iets vreemd mee gebeurd?

Dit is mijn mailadres bla@diebla.nl
Dit is mijn telefoonnummer die eraan gekoppeld is: 06-12 34 56 78

Vriendelijke groet,
Astrid.
--------------

Blijven ze zeuren over spamfilters en (on)veilige afzenders. Vraag ze hoe het kan waarom anderen bij KPN wel de mails krijgen, en jij niet, terwijl er niks gefilterd wordt.

Dan zullen ze zich wel aan hun voorhoofd krabben. Maar ik ga er vanuit dat ze bij de eerste mail al ingaan op je account-status.


Ik vul mijn e-mail goed in dus dat is het niet

krijg gewoon mail dus ben niet gehackt

Heb marktplaats bij mijn veilige afzenders

wat dan nog meer


Zie mijn opzetje voor een mail aan Marktplaats.
Met gehacked heb ik het over je marktplaats account. Hier vindt in het criminele circuit ook handel in. En dan zullen ze het mailadres aanpassen naar iets als crimineelhackertje1337@gmail.com (fictief). Een account van bijv. 10 jaar oud heeft meer waarde dan een account van 1 dag oud. Dus in zo een geval is het niet gek dat je geen mail krijgt. je account op Marktplaats hangt dan niet meer aan jouw mailadres.

Maar het kan net zo goed een blokkade zijn.

Dus op naar Marktplaats!

 

 


Ga ik doen, thanks


Oké. Veel succes. En laat weten hoe het af is gelopen. :-)


Ja doe ik zeker


@Astrid60 

Suggestie:  Maak een nieuw emailadres aan onder jouw email account. Verander dan ook bij Marktplaats het emailadres. Krijg je dan wel weer email van Marktplaats binnen ?

Misschien is @Dennis ABD in staat om in de KPN administratie te duiken en te zien wat er aan de hand is ?


@Astrid60

Suggestie:  Maak een nieuw emailadres aan onder jouw email account. Verander dan ook bij Marktplaats het emailadres. Krijg je dan wel weer email van Marktplaats binnen ?

Misschien is @Dennis ABD in staat om in de KPN administratie te duiken en te zien wat er aan de hand is ?

Niet echt. Mail van Marktplaats word door ons niet geblokkeerd of gefiltered, het moet dan ook iets lokaals zijn of met het Marktplaats account zelf.