Skip to main content
Vraag

Ontvang wel e-mail maar kan niet verzenden?

  • 3 September 2024
  • 9 reacties
  • 69 keer bekeken

krijg wel mail binnen maar kan geen mail versturen

En u wilt hier een oplossing voor?

Verzend u de mail wel via een beveiligde verbinding met authenticatie?


Hallo @BertRia , gebruik je een e-mailprogramma? Lukt het wel via webmail?

Krijg je een foutmelding? Is dat: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication ??

Sinds augustus vorig jaar mag er bij KPN geen mail meer verzonden worden zonder authenticatie, anders krijg je deze foutmelding. Dit wordt geleidelijk ingevoerd bij alle KPN klanten.

M.a.w. je moet nu het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen bij de uitgaande server-instellingen.

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron:  Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com


Hoe ontvang en verzend je in de regel de mail @BertRia 

Via de webmail of een eigen mailprogramma???

Indien een eigen mailprogramma, lukt het wel via de webmail???

 


Ik heb altijd gewerkt met Windows live Mail, nu heb ik inderdaad KPN Webmail en inderdaad nu lukt het me weer om via deze webmail iets te verzenden.

Alle berichten staan nu ook op deze mail maar niet mijn contacten, die kan ik niet overzetten.

Ik vindt het allemaal maar een gedoe!


Windows Live mail moet je niet meer willen gebruiken, wordt al jaren niet meer ondersteund door KPN en is dus in principe een zeer onveilig programma. @BertRia 

Er zijn kenners binnen dit forum die weten hoe je bestaande contacten in de webmail onderbrengt, wacht hun reactie even af.

Succes.

 

 


Dank Jan


@BertRia 

Dan moet je eerst die contacten exporteren vanuit WLM in CSV formaat en dat importeren bij de KPN webmail.

Ik persoonlijk haat de KPN webmail en gebruik daarom een emailprogramma genaamd Outlook Express Classic. Dit is een moderne versie van Outlook Express dat met Windows XP meegeleverd werd.


dank je, ga kijken of ik ook Outlook op mijn pc kan vinden.


@BertRia

Outlook Express Classic zul je apart moeten downloaden ( https://www.oeclassic.com ) los van jouw versie van Windows. Er is een gratis versie en een betaalde versie van dit programma.


Reageer